2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آیا لاک زدن برای سلامتی مضر است؟

آیا لاک زدن برای سلامتی مضر است؟

در یکی از آزمایشات ۲۴ زن ۶ ساعت بعد از لاک زدن مورد آزمایش قرار گرفتند. در بیشتر آن ها سطح دی فنیل فسفات از مشتقات تری فنیل فسفات که در روند متابولیسم تشکیل می شود افزایش پیدا کرد.

دوات آنلاین-لاک‌زدن یکی از آرایش‌های شایع در میان خانم‌ها است اما باید درباره آن نکات سلامتی را هم رعایت کنید.

 

مضرات لاک زدن زیاد

همانطور که همه می دانیم هیچوقت نباید به طور مرتب به ناخن ها لاک بزنیم چون ناخن ها خشک و زرد رنگ می شوند. اما ظاهرا این وسیله آرایشی ضررهای جدی تری به سلامت بدن می رساند. نمی خواهم بگویم که هیچوقت لاک استفاده نکنید اما باید مراقب موادی که در لاک ها وجود دارد باشید چون ممکن است به سادگی تاثیرات منفی روی جسم ما بگذارد. اکنون بدونیم می خواهد تاثیرات منفی این مواد را شرح دهد.

 

بزرگ ترین ضرر لاک ناخن برای سلامت چیست؟

 

مهم ترین دلیل خطرناک بودن لاک ها سمی بودن آن است. بعضی از لوازم آرایشی جدید دربردارنده مواد تشکیل دهنده زیر می باشند که قادر هستند خطرناک ترین آسیب ها را به بدن برسانند.

 

تولوئن: این ماده شیمیای حلالی است که روی ناخن ها را صاف و صیقلی می کند و از رنگدانه ها محافظت می کند. تولوئن روی سیستم عصب مرکز تاثیر می گذارد و باعث ایجاد اختلال باروری می شود. سردرد، ضعف و حالت تهوع از جمله عوارض استفاده از این ماده روی ناخن هاست.

 

فرمالدئید: گاز بی رنگی است که عمر لاک را بیشتر می کند. اگر از مشکل آلرژی رنج می برید تماس با فرمالدئید ممکن است باعث بیماری درماتیتیس و سوختگی های شیمیایی شود. در مراحل شدیدتر این ماده باعث اختلال در ضربان قلب، تشنج و سرطان نیز خواهد شد.

 

دی بوتیل فتالات: این عنصر خطرناک که به عنوان عطر لاک استفاده می شود ممکن است باعث بروز بیماری هایی چون اختلالات غدد درون ریز، یکسری بیماری های زنانه و مشکلات تنفسی شود.

 

در یکی از آزمایشات ۲۴ زن ۶ ساعت بعد از لاک زدن مورد آزمایش قرار گرفتند. در بیشتر آن ها سطح دی فنیل فسفات از مشتقات تری فنیل فسفات که در روند متابولیسم تشکیل می شود افزایش پیدا کرد. ۱۰ ساعت بعد از شروع آزمایش سطح دی فنیل فسفات در بدن افراد ۷ برابر بیشتر از حالت عادی افزایش پیدا کرد و این علامت خطری است که باید جدی گرفته شود.

 

 

چگونه لاکی انتخاب کنیم که به سلامت مان آسیب نرساند

هنگام خرید لاک باید دقت کنید که بعضی از این لوازم آرایشی دارای یکسری علائم خاص هستند:

 

۵-Free: یعنی این محصول دارای ۵ ماده خطرناک فرمالدئید، مشتقات فرمالدئید، تولوئن، دی بوتیل فتالات، یا کافور نیست.

 

۳-Free: یعنی این محصول دارای ۳ ماده خطرناک فرمالدئید، تولوئن و دی بوتیل فتالات نیست.

 

 

قبل از اولین کاری که باید بکنید این است که به مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید و به یاد داشته باشید که سلامت شما دست خودتان است.

 

منبع: برنا

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.