2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
 لیپوساکشن برای چه‌کسانی مناسب است
یک متخصص پوست و مو توضیح داد:

لیپوساکشن برای چه‌کسانی مناسب است

نکته قابل ذکر این است که چندباور غلط درباره لیپوساکشن وجود دارد و تصور می‌شود این کار روشی برای کاهش وزن یا سایز است در حالیکه اصلا اینطور نیست.

دوات آنلاین-"رسیدن به اندام دلخواه دیگر یک آرزو نیست" این شعاری است که روی بسیاری از تراکت‌های تبلیغاتی کلینیک‌های زیبایی برای پیکرتراشی دیده می‌شود. اما آیا واقعا می‌شود به اندامی دلخواه رسید آن هم بدون صرف هزینه و زمان؟

دکتر مجتبی قمری متخصص پوست و مو در توضیح اینکه پیکرتراشی چیست و آیا همه افراد چاق می‌توانند از این روش برای لاغری و رسیدن به اندام ایده‌آل استفاده کنند به دوات آنلاین می‌گوید:

تخریب چربی یا همان لیپولیز روشی است که در آن  چربی های اضافه را تخریب و با روش لیپوساکشن چربی‌های جدا شده را ساکشن کرده و به بیرون انتقال می‌دهیم، از قدیم روش‌هایی برای خارج کردن چربی‌های اضافه در بدن وجود داشته که با جراحی انجام می‌گرفته‌ و به اصطلاح پزشکی تهاجمی‌تر  بوده اما کم کم روش‌های جدید به آن اضافه شده‌ و این چربی‌ها با راحتی و ریسک کمتر و بدون بیهوشی از بدن خارج می‌شود و عوارض بیهوشی عمومی از این عمل حذف شده‌ است.

به این روش تامیسنت لیپوساکنش گفته می‌شود که متخصصان پوست آن را ابداع کردند در این روش مایعی را آماده و به بدن بیمار در منطقه تخریب چربی  تزریق می‌کنیم و بعد  خروج چربی تخریب شده با حداقل خونریزی انجام می‌گیرد. این روش قبلا  به صورت دستی انجام می‌گرفت و هیچ تکنولوژی خاصی نداشت اما در سالهای اخیر موتورهای لیپو ماتیک و لیپو ست به این روش اضافه شده که همه این‌ها کار دست را سبک‌تر می‌کند تا ضربات دستی که برای تخریب چربی به بدن وارد می‌شد کمتر شود.

 

از همین کارشناس: توصیه‌هایی برای زنانی که ناخن می‌کارند

 

این روش کاملا تخصصی است وفقط باید توسط جراحان پلاستیک و پوست انجام شود. اگر فردی ماهر این کار را انجام دهد بسیار خوب است و اگر غیرمتخصص و ناماهر این کار را انجام دهد عوارض  بسیار بد جبران ناپذیری دارد.

مهم‌ترین مساله در این روش این است که چه کسی کیس مناسب برای لیپوساکشن بسته محسوب می‌شود. این مساله بسیار بسیار مهم است و باید دقت کافی در آن انجام گیرد.  کار کیس سلکشن در ویزیت‌های قبل از جراحی انجام و به بیمار گفته می‌شود که آیا کیس مناسبی برای لیپوساکشن هست یا خیر؟

 

بهتر است پزشکان بدون تعارف این موضوع را به بیمار خود بگویند تا بعدها برای او مشکلی به وجود نیاید. نکته قابل ذکر این است که  چندباور غلط درباره لیپوساکشن وجود دارد و تصور می‌شود  این کار روشی برای کاهش وزن  یا سایز است در حالیکه اصلا اینطور نیست.

 

از همین کارشناس: سفیدی مو درمان قطعی ندارد

 

لیپوساکشن هرچند باعث کاهش سایز و وزن می‌شود اما روشی برای انجام این کار نیست. در واقع  لیپوساکشن بر اساس یک اندکسی است به نام بی.ام.ای که بر اساس آن کاندید خوب، متوسط و بد را مشخص می‌کند و برای پزشک مشخص می‌کند که چه میزان چربی را از منطقه می‌تواند جدا کند.

 

مساله مهم در لیپوساکشن این است کدام چربی قابل حذف شدن است. در هیچ کجای دنیا چربی منطقه‌ای  بدن صد درصد حذف نمی‌شود. ما می‌توانیم میزان حذف را برای مریض مشخص کنیم. ما در لیپوساکشن به بدن فرم می‌دهیم. بعضی چربی‌ها با ورزش‌ها حذف می‌شود اما برخی مواقع چربی حذف نمی‌شود و این افراد که ورزش می‌کنند کیس خوبی برای لیپوساکشن هستند.

 

به عنوان یک پزشک باید بگویم  افرادی برای لیپوساکشن خوب هستند که  لایف استایل داشته باشند یعنی یک سبک و قاعده خاصی را برای سلامت بدنشان رعایت کنند. اگر فردی بی‌قاعده و اصول زندگی کند قطعا چربی‌های حذف شده بدن او از طریق لیپوساکشن نمی‌تواند بدون بازگشت باشد.  

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.