2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
نکاتی درباره تزریق ژل و چربی
دکتر سامیه موحد، متخصص پوست و مو توضیح می دهد:

نکاتی درباره تزریق ژل و چربی

ژل‌هایی که دائمی هستند کیفیت خوبی ندارند و اگر قصد دارید از تزریق ژل برای زیباتر کردن صورت‌تان استفاده کنید ژل‌هایی با دوام یک ساله را انتخاب کنید تا پوست‌تان را تقویت هم کرده باشید.

دوات آنلاین-ژل‌هایی که دائمی هستند کیفیت خوبی ندارند و اگر قصد دارید از تزریق ژل برای زیباتر کردن صورت‌تان استفاده کنید ژل‌هایی با دوام یک ساله را انتخاب کنید تا پوست‌تان را تقویت هم کرده باشید. این توصیه سامیه موحد، متخصص زیبایی است. او به کسانی که قصد دارند زیباتر شوند توصیه می‌کند حتما تعریف درست زیبایی را بدانند و با انجام کارهای اشتباه خود را نازیبا نکنند.

 

این متخصص پوست و مو درباره تعریف زیبایی در علم پزشکی به دوات آنلاین می‌گوید: تعریف زیبایی در علم پزشکی از تعریف زیبایی در هنر گرفته می‌شود، تقارن و تناسب و  هارمونیک اصل مهم و اساسی زیبایی در هنر است. کاری که پزشکان زیبایی انجام می‌دهند در واقع مدیکال آرت است. من معتقدم برای اینکه یک فرد زیبا باشد باید اجزاء صورت او با هم تناسب داشته و سلامت هم باشند.


تزریق ژل و چربی  یکی از اقداماتی است که معمولا افراد برای زیبا‌ترشدن از پزشکان زیبایی می‌خواهند که برای صورت آنها استفاده کنند دکتر موحد در این باره توضیح می‌دهد: در تزریق ژل و به طور کلی کارهای زیبایی که روی افراد انجام می‌شود جنبه زیبایی‌‍شناسی اهمیت زیادی دارد. پزشک باید تناسب‌های صورت را بلد باشد. تناسب در اجزای صورت اصل اساسی زیبایی است و بنابراین اگر قرار است ژل یا چربی تزریق شود و تناسب صورت بهم بخورد این کار را نباید انجام داد . وقتی می‌خواهیم کار زیبایی انجام بدهیم باید تناسب را حفظ کنیم و به سمت تناسب بیشتر برویم. گاهی با تزريق نابجاي ژل تناسب  بهم ميخورد و فرد نازیباتر ميشود .بنابراین باید تناسب را رعایت و  تناسب بیشتر را ایجاد کرد.

 

از همین کارشناس: تاثیر عمل‌های زیبایی بر شخصیت افراد


وی درباره تزریق برای زیبایی صورت می‌گوید: برای برخی موارد از تزریق ژل و برای برخی موارد از چربی‌ها استفاده می‌شود. مثلا برای شکل دادن به  لب از ژل استفاده می‌کنیم اما اگر بخواهیم بخشی از صورت را پر و برجسته کنیم از چربی استفاده می‌کنیم. فیلر یا ژل‌ها انواع مختلف دارد. بهترین ژل آن است که دائمی نباشد. ژلی که جذب شود و ماندگاری متعادل داشته باشد، ژل مرغوب است. ضمن این‌که ژل‌های هيالورونيك اسيد از جنس کلاژن است و به جوان‌سازی بافت هم کمک می‌کند. یعنی ژلی را تزریق می کنیم که یک سال بماند و یکسال بعد از بین برود اما چون از جنس کلاژن است و پوست هم کلاژن نیاز دارد در واقع پوست با این ژل تغذیه کرده‌ است و با وجود اینکه یک سال گذشته و  سن بالا رفته و انتظار می‌رود خطوط بیشتر شود اما خطوط کمتر شده‌ است چراکه کلاژن‌های موجود در ژل توسط پوست جذب شده‌ است.

 

از همین کارشناس: دلایل اصلی ریزش مو در زنان


این متخصص پوست و مو درباره اینکه چه زمانی چربی تزریق می‌شود و چه زمانی ژل می‌گوید: چربی برای زمانی است که بخواهیم بخشی از صورت را پر کنیم. اما اگر بخواهیم به قسمتی از صورت شکل بدهیم ژل تزریق می‌کنیم. مثلا وقتی می‌خواهیم یک صورت بسیار لاغر را پر کنیم ترجیح این است که از چربی استفاده کنیم. ولی اگر بخواهیم به صورت شکل بدهیم  ترجیح این است که از ژل‌ها استفاده کنیم البته این نکته را هم بگویم که در تزریق چربی، این چربی ها از بدن خود فرد برداشته و تزریق می‌شود.

در تزریق چربی یک عمل جراحی سبک انجام می‌شود و یک ماه طول می‌کشد تا ورم ناشی از تزریق از بین برود و صورت فرم اصلی را به دست بیاورد. ضمن این‌که تزریق چربی اصولا بین 3 تا 6 ماه بعد تکرار می‌شود اما بعد از دو یا سه بار تزریق ماندگاری طولانی خواهد داشت.

همچنین در مورد ژل اگر عوارض تزریق  مثل کبودی را نداشته باشیم، در مدت یک هفته ورم مختصری کههيالورونيك اسيد یا کلاژن به خاطر خاصیت جذب آبی که دارد ایجاد کرده از بین می‌رود و صورت کاملا حالت نرمال خود را می‌گیرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.