2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
ظروف سفالی، تزئینی زیبا برای خانه‌ها
پویان دیلمی ،سفالگر مطرح کرد:

ظروف سفالی، تزئینی زیبا برای خانه‌ها

هرچند استفاده از سفال برای کارهای روزمره خیلی خوب است اما یادمان باشد که می‌توانیم از این ظروف به خوبی برای تزئین خانه هم استفاده کنیم.

دوات آنلاین- اگر شما هم در خرید وسایل تزئینی برای خانه‌تان مردد هستید و نمی‌دانید چه وسیله‌ای و چه جنسی را انتخاب کنید، این پیشنهاد پویان دیلمی، سفالگر و هنرمند را به یاد داشته باشید:وسایل تزئینی خانه را باید از جنس‌های مختلف انتخاب کرد تا علاوه بر اینکه از هربخشی از طبیعت در خانه نمادی داشته‌باشیم، زیبایی و تنوع و نما هم به خانه بدهیم.

دیلمی تاکید می‌کند سفال می‌تواند انرژی زیادی به آدم‌ها بدهد و خانه‌ ما را زیبا کند. او می‌گوید: هرچند استفاده از سفال برای کارهای روزمره خیلی خوب است اما یادمان باشد که می‌توانیم از این ظروف به خوبی برای تزئین خانه هم استفاده کنیم و چنان جلائی به خانه بدهیم که هیچ چیز دیگری نتواند آن را تا این حد زیبا کند.

 

این هنرمند می‌گوید: سفال خانه را بسیار جذاب و زیبا می‌کند و آنقدر مجسمه‌های سفالی و گلی زیباست که من حتی از آن برای کاسه و کوزه هم استفاده نمی‌کنم و همه آنها را برای نگاه کردن جلوی دید می‌گذارم. هنرمندان زیادی در خصوص ظروف کاربردی سفال کار کرد‌ه‌اند و کارهای بسیارخوبی هم ارائه شده‌است اما لذتی که می‌توان از ظروف تزئینی سفالی برد و از آن الهام گرفت بسیار بیشتر از کاربرد آن در زندگی روزمره است.

او می‌گوید: من معتقدم روح را باید پرورش داد جالب است پدر و مادران بدانند وقتی ظروف سفالی در خانه دارند فرزندانشان با نگاه کردن به این ظروف ذهن خود را ورزش می‌دهندو ناخودآگاه بخش خلاقیت ذهن آنها شروع به فعالیت می‌کند و درواقع حواس ششگانه افراد فعال می‌شود.

متاسفانه شناخت نسبت به وسایل تزئینی سفالی خیلی کم است و البته به نظر من این وظیفه هنرمندان است که وسایل سفالی را به مردم معرفی کنند.  آنها باید برای مردم وقت بگذارند و توضیح دهند این وسایل تزئینی چه ویژگی‌‌هایی دارد و هنرمند به خاطر اینکه چنین اثری خلق کند چه مراحلی را پشت سرگذاشته و اصلا منظورش چیست. وقتی با مردم حرف بزنیم و توضیح دهیم قطعا آنها را آگاه کرده و به سمت هنر کشانده‌ایم و آنها متوجه می‌شوند مجسمه‌ها چه نقشی در خانه‌شان دارد و دیگر بدون تحقیق و درک یک مجسمه آن را خریداری نمی‌کنند.

 

                                                                  در همین رابطه: ظروف سفالی را سر سفره‌هایمان بیاوریم

 

این سفالگر ادامه می‌دهد: تصور عموم بر این است که سفال وسیله‌ای است که فقط هنرمندان از آن استفاده می‌کنند. هرچند اقبال افراد هنرمند به سفال زیاد است اما به این معنا نیست که مابقی مردم نباید از آن استفاده کنند. من معتقدم باید سفال را فهمید. من به عنوان سفالگر وقتی کاری را می‌سازم مدام با آن کار حرف می‌زنم و معتقدم انرژی که من با گفته‌هایم به کار می‌دهم به فرد خریدار منتقل خواهد شد و زندگی او را زیباتر می‌کند.

البته گفته‌های من به این معنا نیست که برای تزئین خانه فقط از سفال استفاده کنید بلکه به نظر من باید از وسایل تزئینی شیشه، فلز و چوب هم استفاده کرد. اگر قرار باشد همه خانه را سفال یا شیشه یا هرچیز دیگر بکنیم قطعا خسته‌کننده خواهد شد. ضمن اینکه خودمان را از انرژی یک وسیله دست‌ساز دیگر محروم کرده‌ایم.  به نظر من باید بر اساس طرح خانه و شخصیت صاحب خانه از وسایل تزئینی با هرجنسی  استفاده کرد.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.