2024/05/06
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
کافه اگزیت؛ محلی مناسب برای گذراندن ساعات خوش

کافه اگزیت؛ محلی مناسب برای گذراندن ساعات خوش

کافه "اگزیت" دو کوچه پایین‌تر از تقاطع خیابان فلسطین و بلوار کشاورز قرار دارد.

دوات آنلاین-انتخاب کافه مناسب برای گذراندن ساعت خوش اهمیت زیادی دارد. فضای کافه، رنگ‌آمیزی و چیدمان آن، داشتن احساس راحتی و آرامش، رفتار کارکنان، تنوع منو، قیمت‌ها و... از نکاتی است که باعث می‌شود کافه‌ای را انتخاب کنیم. این بار شاهد حلاج، روزنامه‌نگار کافه‌ای را که خودش پسندیده، معرفی کرده و با لحنی خودمانی درباره آن نوشته است:

به عنوان کسی که از سال‌های شروع کار حرفه‌ای روزنامه ‌نگاری بعد از ساعت کار با رفقا و همکاران می‌رفتیم و جایی می‌نشستیم و گپ می‌زدیم همیشه انتخاب کافه خوب برایم اهمیت داشته . در بعضی کافه‌ها زیر شیشه میز‌ها یا نزدیک  پیشخوان نوشته شده زمان استفاده از هر میزچند دقیقه یا یک ساعت است.  با این وجود کافه‌هایی هستند که چنین قانون عجیبی ندارند. یکی از این کافه‌ها کافه "اگزیت" است که دو کوچه پایین‌تر از تقاطع خیابان فلسطین و بلوار کشاورز قرار دارد.

یکی از روزهای خوب در ایام عید امسال را در آنجا گذراندم و  از ساعت 10صبح تا حدود 8 شب در این کافه نشستم و کتاب خواندم. یک میز دو نفره کنار دیوار را انتخاب کردم که پریز هم داشت و موبایلم به شارژ بود و آمادگی داشتم لپ‌تاپ هم دربیاورم و فیلم ببینم.

نتیجه یک تحقیق که چند سال پیش انجام شد حکایت از آن داشت که صدای گنگ و نامفهمومی مثل پچ‌پچ کافه می‌تواند به تمرکز آدم کمک کند و من این موضوع را در آن روز رویایی در کافه تجربه کردم.  چون هرچه به غروب و شب نزدیک‌‌تر می‌شدیم کافه شلوغ‌تر می‌‌شد و در ساعات پایانی کتاب خواندنم نسبت به ساعات خلوت  سرعت بیشتری گرفته بود.

راحت نشستم. کتاب خواندم و قهوه خوردم و سیگار کشیدم. کسی هم کاری به کارم نداشت اما با توجه به سابقه ذهنی گاهی این استرس به سراغم می‌آمد که از کافه بیرونم کنند مخصوصا در ساعت‌هایی که رفته‌رفته کافه شلوغ‌تر می‌شد اما این اتفاق نیفتاد.

یکی دیگر از ویژگی‌های کافه اگزیت این بود که با وجود تعداد زیاد افرادی که همزمان در کافه سیگار می‌کشیدند دود آدم را اذیت نمی‌کرد و چشم‌ام را نمی‌سوزاند چون تهویه مناسب وجود داشت. البته جلوی کافه یک حیاط کوچولو با صندلی و زیرسیگاری هست که اگر کسی بخواهد به‌دور از همهمه با تلفن صحبت کند می‌تواند به آنجا برود و یا سیگاری در هوای باز بکشد و برگردد. خلاصه اگر دنبال جایی برای تنهارفتن هستید و گاهی این نگرانی را دارید که ممکن است بخاطر ایام خاص و تعطیلات جایی باز نباشد کافه اگزیت  یکی از گزینه‌های خوب است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.