2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
شلوارهای زخمی چطور مد شد

شلوارهای زخمی چطور مد شد

مبنای استفاده از شلوارهای پاره به ۱۵ سال پیش برمی‌گردد.شلوار جین به علت مقاوم بودنش در برابر پارگی، راحتی و قیمت مناسب، لباس کار مورد علاقه کارگران کارخانه ، معدن وگله داران و دامداران بود

دوات آنلاین-مد و طراحی لباس از وقتی که به یک صنعت تبدیل شد جایگاه اجتماعی و مفهومی خود را که ابزاری برای اعتراض به شرایط جهانی بود از دست داد و تبدیل به یک سرمایه برای تولید کالایی متفاوت و عرضه آن به بازار شد هرچند پشت این صنعت همچنان تفکرات جامعه‌شناسانه قوی وجود دارد و در واقع هر مدی در هر جامعه‌ای نشان از یک تحول اجتماعی یا حتی همبستگی اجتماعی است. مجید ابهری متخصص رفتارشناسی درباره اینکه شلوارهای جین زخمی چطور مد شد توضیح می‌دهد

  • مدگرایی و رقابت‌های سنی جوانان را به پیروی از مدهای ماهواره‌ای و مجلات و بروشورهای مدل‌های غربی هدایت می‌کند. بخشی از این مدگرایی در زمینه لباس است.
  • این لباس‌ها از نظر آسیب‌شناسی رفتاری به چند دسته طبقه‌بندی می‌شود اولین بخش لباس‌ها و پوشاک‌های وارداتی هستند که از ترکیه و بعضی کشورهای خارجی مطابق با سلیقه‌های مدگرایان آن جوامع تهیه شده و با قیمت‌های گزاف به دست مشتریان می‌رسد.
  • مبنای استفاده از شلوارهای پاره به ۱۵ سال پیش برمی‌گردد.شلوار جین به علت مقاوم بودنش در برابر پارگی، راحتی و قیمت مناسب، لباس کار مورد علاقه کارگران کارخانه ، معدن وگله داران و دامداران بوده است.
  • پوشیدن جین در واقع نشان از اعتراض اجتماعی به نظام سرمایه داری و اعلام همبستگی با طبقه کارگر اجتماع بود.جوانان جین هایشان رو دوست داشتند و برای مدت طولانی آنها را بر تن می کردند.
  • آرایش سر و صورت و خط انداختن دور سر و ابرو و استفاده‌ از نگین در ابرو، بینی و گوش نشانه پوچ‌ گرایان است و توسط شیطان پرستان و فرقه‌های نژاد پرست مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از آرایش غلیظ در دختران هم نشانه توهم زشت پنداری و یک ناهنجاری رفتاری است.
12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.