2024/05/09
۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
تولید سالانه ۲۰ میلیون تن زباله در کشور

تولید سالانه ۲۰ میلیون تن زباله در کشور

متاسفانه تولید پسماند در کشور سه برابر استاندارد جهانی بوده و سطح مشارکت مردم درتفکیک زباله پایین است

دوات آنلاین-عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه سطح مشارکت مردم درتفکیک زباله پایین است، گفت: تولید پسماند در کشور سه برابر استاندارد جهانی است.

شکور پورحسین در گفت و گو با خانه ملت، با انتقاد از اینکه میزان تولید زباله در کشور نگران کننده است، گفت: متاسفانه تولید پسماند در کشور سه برابر استاندارد جهانی بوده و سطح مشارکت مردم درتفکیک زباله پایین است و   شهروندان با شهرداری ها همکاری مناسب را ندارند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تولید سالانه 20 میلیون تن زباله در کشور، گفت: تنها بخش اندکی از زباله کشور قابلیت بازیافت داشته و متاسفانه در کشور سیستم درست تفکیک اولیه زباله وجود ندارد این در حالی است که تفکیک زباله از مبدا بهترین راهکار کاهش زمان و هزینه های بازیافت زباله است.

وی با بیان اینکه روزانه 400 تن پسماند در بیمارستان های کشور تولید می شود، تصریح کرد: متولی مدیریت و ساماندهی زباله ها شهرداری ها است و نیاز است دستورالعمل ها و برنامه جامع و کاملی را برای ساماندهی زباله های شهری و بیمارستانی تدوین کند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس دهم با تاکید بر افزایش تعداد مراکز تبدیل و دفع زباله و تامین منابع مورد نیاز آن، افزود: بهتر است در این رابطه از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد البته برای مدیریت صحیح پسماند می طلبد از تجارب و تکنولوژی های کشورهای پیشرفته بهره برد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اصلاح رفتارهای فردی برای کاهش تولید زباله، ادامه داد: برای کاهش آسیب به محیط زیست، بهتر است فضاهای مشخصی برای دفن زباله به حاشیه شهرها و روستاها اختصاص داده شود

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.