2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
توجیه اقتصادی فروشگاه لباس آنلاین+محاسبه سود روسری فروشی

توجیه اقتصادی فروشگاه لباس آنلاین+محاسبه سود روسری فروشی

فروشگاه اینترنتی لباس یک کار پر سود است که می‌تواند درآمد بالایی را برای شما به ارمغان بیاورد. اما این موضوع که شاید خیلی ها در مورد آن صحبت می کنند آیا صحت دارد و یا خیر.

فروشگاه اینترنتی لباس یک کار پر سود است که می‌تواند درآمد بالایی را برای شما به ارمغان بیاورد. اما این موضوع که شاید خیلی ها در مورد آن صحبت می کنند آیا صحت دارد و یا خیر.

 

 

واقعیت این است که با توجه به تغییرات عمده ای که در سبک زندگی و نوع تعاملات انسانی در 2 الی 3 دهه اخیر بوجود آمده، بازار فروشگاه های آنلاین مستعد رشد خارق العاده بوده و جای خود را در تعاملات تجاری دنیای مدرن کاملا باز کرده است. در ادامه و پس از ارائه دلایل توجیه پذیری راه اندازی کسب و کار اینترنتی پوشاک، نقطه سر به سر و سود فروشگاه آنلاین روسری نیز با انجام محاسبه مورد بررسی قرار گرفته است.

 

توجیه اقتصادی راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس

برخی از مزیت ها و دلایل توجیهی راه اندازی فروشگاه اینترنتی عبارتند از:

 

  • بازار بزرگ و رو به رشد: لباس یکی از نیازهای اساسی انسان است و همیشه مشتری دارد. با توجه به رشد استفاده از اینترنت و تمایل مردم به خرید آنلاین، بازار فروشگاه‌های اینترنتی لباس هم روز به روز بزرگتر و پر رقابت‌تر می‌شود. این یعنی شما می‌توانید از یک بازار گسترده و متنوع بهره‌مند شوید و مشتریان خود را از سراسر کشور جذب کنید.
  • هزینه‌های کمتر: برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی لباس، شما نیاز به هزینه‌های کمتری نسبت به یک فروشگاه فیزیکی دارید. در این شیوه نیازی به اجاره مغازه، پرداخت حقوق فروشنده، خرید وسایل و تجهیزات و غیره ندارید. علاوه بر آن می‌توانید با استفاده از فروشگاه‌سازهای آنلاین، یک سایت فروشگاهی اختصاصی با هزینه کم و زمان کوتاه ایجاد کنید. هم‌چنین، می‌توانید با انتخاب روش‌های مختلف تامین محصول، هزینه‌های خود را کاهش دهید و به عنوان مثال بدون تهیه محصولات صرفا آنها را به مانند واسطه از فروشنده به خریدار برسانید.
  • فروش 24 ساعته هفت روز هفته: یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی لباس این است که می‌توانید به صورت 24 ساعته و بدون تعطیلی فروش خود را انجام دهید. به این ترتیب نیازی نیست که در ساعات مشخصی حضور داشته باشید و در صورت عدم حضور در فروشگاه مشتریان خود را از دست بدهید. در فروشگاه آنلاین در هر زمان و مکانی که باشید، سفارشات خود را بررسی و پیگیری کنید. این یعنی شما می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید و هم‌زمان زندگی شخصی خود را هم مدیریت کنید.

 

این‌ها فقط برخی از دلایل توجیهی برای فروشگاه اینترنتی لباس هستند که نشان می‌دهند که چقدر این کار پر سود و پر آینده است. البته برای موفقیت در این کسب و کار، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید، مانند نوع محصول، شیوه تامین، روش فروش، بازاریابی، تبلیغات و غیره که در ادامه به آنها نیز می پردازیم.

 

عوامل تاثیر گذار در موفقیت کسب و کار پوشاک آنلاین

راه اندازی فروشگاه آنلاین لباس یک کسب و کار جذاب و پرسود است که با توجه به رشد بازار اینترنتی و تقاضای بالای مشتریان، می‌تواند درآمد خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. البته برای موفقیت در این کسب و کار، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید، مانند:

 

  • نوع محصول: شما باید تصمیم بگیرید که چه نوع لباسی می‌خواهید بفروشید. آیا می‌خواهید لباس زنانه، مردانه، بچه‌گانه، مجلسی، اسپرت، مارک، شال و روسری و یا ترکیبی از آن‌ها را عرضه کنید؟ انتخاب نوع محصول بر اساس علایق، تخصص و بازار هدف شما باید باشد.
  • شیوه تامین: شما باید روشی را برای تامین محصولات خود انتخاب کنید. آیا می‌خواهید خودتان تولید کنید، از تولیدکنندگان داخلی یا خارجی خریداری کنید، یا از روش‌های دیگری مانند واسطه گری یا فروشندگی استفاده کنید؟ انتخاب شیوه تامین بر اساس سرمایه، زمان، کیفیت و قیمت محصولات شما باید باشد.
  • روش فروش: شما باید روشی را برای فروش محصولات خود انتخاب کنید. آیا می‌خواهید یک سایت فروشگاهی اختصاصی داشته باشید، از فروشگاه‌سازهای آنلاین استفاده کنید، در شبکه‌های اجتماعی یا مارکت‌پلیس‌ها فروش کنید، یا ترکیبی از آن‌ها را پیش بگیرید؟ انتخاب روش فروش بر اساس هزینه، سهولت، امنیت و بازده باید برگزیده شود.

 

توجیه اقتصادی فروشگاه روسری آنلاین

روسری فروشی پر سود

زمان لازم برای رسیدن به سوددهی در یک فروشگاه اینترنتی لباس بستگی به عوامل مختلفی دارد، به مانند نوع محصول، شیوه تامین، روش فروش، هزینه‌های ثابت و متغیر، قیمت فروش، تعداد فروش و غیره. به طور کلی، هر چه سرمایه و هزینه‌های شما بیشتر باشد، زمان برگشت سرمایه شما هم طولانی‌تر خواهد بود. برای محاسبه دقیق زمان لازم برای سوددهی، شما باید نقطه سر به سر خود را محاسبه کنید. نقطه سر به سر یعنی زمانی که درآمد شما برابر با هزینه‌های شما می‌شود و شما هیچ سود و زیانی ندارید. برای محاسبه نقطه سر به سر، باید از فرمول زیر استفاده کنید:

 

(هزینه های متغیر−قیمت فروش)/هزینه‌های ثابت= نقطه سر به سر

 

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک فروشگاه اینترنتی روسری دارید که هزینه‌های ثابت شما شامل اجاره سایت، حقوق کارمندان، بیمه و غیره به مبلغ 17 میلیون تومان در ماه است. هزینه‌های متغیر شما شامل هزینه خرید یا تولید هر روسری به مبلغ 100 هزار تومان است. شما هر روسری را به قیمت 130 هزار تومان می‌فروشید. برای محاسبه نقطه سر به سر، شما باید عدد 17 میلیون را تقسیم بر تفاوت قیمت فروش و هزینه‌های متغیر کنید:

 

567=(130000-100000)/17000000=نقطه سر به سر

 

سود فروشگاه لباس

این یعنی شما باید حداقل 567 عدد روسری در ماه بفروشید تا به نقطه سر به سر برسید و از آن به بعد سود کنید. اگر بتوانید بیشتر از این تعداد بفروشید، شما سود ده خواهید شد. برای مثال، اگر شما ۲۰۰۰ روسری در ماه بفروشید، سود شما برابر خواهد بود با:

 

هزینه های ثابت-تعداد فروش*(هزینه های متغیر-قیمت فروش)=سود

 

43000000=(130000-100000)*2000-17000000

 

یعنی شما چهل و سه میلیون تومان سود کرده اید.

کسب و کار پر سود

البته توجه داشته باشید که این مبالغ با الهام از شرایط واقعی ولی به صورت فرضی در نظر گرفته شد تا یک برآوردی از شرایط سود ده شدن فروشگاه شال و روسری فراهم آورد. قطعا با توجه به متفاوت بودن قیمت محصولات حجاب در یک فروشگاه، یک قیمت برای تمام محصولات و میزان سود دهی آن وجود ندارد و علاوه بر آن محصول فرضی در این تخمین بر اساس اجناس قیمت پایین موجود در بازار انجام شد که در صورت لحاظ کردن محصولات گران تر که باالتبع حاشیه سود بالاتری نیز دارند، نقطه سر به سر برای فروشگاه حجاب زنانه متفاوت به دست خواهد آمد.

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.