2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
چگونه با کرم جوان کننده و ضد چروک، پیری زودرس پوست را درمان کنیم

چگونه با کرم جوان کننده و ضد چروک، پیری زودرس پوست را درمان کنیم

پوست برای این که بتواند جوان، صاف و بدون چین و چروک بماند، نیاز به مراقبت و توجه دارد. البته که نمی توان از روند پیری و ایجاد چین و چروک جلوگیری کرد اما می توان با داشتن برنامه روتین منظم برای مراقبت از پوست، سرعت آن را به حداقل رساند.

طبیعی است که با افزایش سن، پوست شروع به پیر شدن می کند و چین و چروک هایی در آن ظاهر می شود. اما متاسفانه امروزه اغلب ما به دلیل آلودگی های محیطی، مصرف غذاهای ناسالم، استرس و اضطراب، و غیره دچار پیری زودرس شده ایم. پوست برای این که بتواند جوان، صاف و بدون چین و چروک بماند، نیاز به مراقبت و توجه دارد. البته که نمی توان از روند پیری و ایجاد چین و چروک جلوگیری کرد اما می توان با داشتن برنامه روتین منظم برای مراقبت از پوست، سرعت  آن را به حداقل رساند. در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم با چه کرم هایی می توانید پوست خود را تبدیل به پوستی شاداب و سرحال با کمترین چین و چروک کنید.

 

مشاهده بهترین کرم های ضد چروک:

 

https://araskharid.com/product-tag/%da%a9%d8%b1%d9%85-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%88-%d8%b6%d8%af-%da%86%d8%b1%d9%88%da%a9/

 

پیری زودرس پوست به چه معناست؟

وقتی سن افزایش پیدا می کند و بالا می رود، طبیعی است که چین و چروک هایی در پوست ظاهر شوند. اما گاهی این تغییرها زودتر از موعد مورد نظر بروز پیدا می کنند که قطعا این موضوع طبیعی نیست و نیاز به پیگیری دارد. به همین دلیل در چنین مواقعی می گویند پوست فرد دچار پیری زودرس شده است. یکی از شایع ترین علائم پیری زودرس، ایجاد چروک در زیر چشم است که زودتر از همه نمایان می شود. پوست این قسمت نسبت به سایر نواحی صورت نازک تر است و تعداد کمتری غده چربی دارد و به دلیل حرکات مختلف صورت، بیشتر در معرض انقباض های مکرر قرار می گیرد. بعد از آن هم خط خنده، فاصله بین دو ابرو، پیشانی و کناره های چشم دچار چین و چروک می شوند.

چگونه با کرم جوان کننده و ضد چروک، پیری زودرس پوست را درمان کنیم

عوامل می توانند باعث پیری زودرس پوست شوند

عوامل مختلفی در پیری زودرس نقش دارند که مهمترین آن ها سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض آفتاب و برنزه شدن پوست، ژنتیک، سبک زندگی ناسالم و غیره است که در ادامه در مورد هر یک از آنها بیشتر توضیح می دهیم:

 

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

اگر زمان زیادی را زیر نور مستقیم آفتاب قرار بگیرید و یا در کلینیک های زیبایی از تخت های برنزه کننده استفاده کنید، اشعه فرابنفش ناشی از نور خورشید و سایر نورهای مصنوعی برای برنزه شدن، می تواند آسیب جدی به پوستتان برساند. این اشعه ها می توانند DNA سلول های پوست شما را تخریب کنند و باعث ایجاد چین و چروک در نواحی مختلف بدن شوند.

 

سیگار کشیدن

یکی دیگر از عواملی که شدیدا باعث ایجاد چین و چروک روی پوست می شود، سیگار کشیدن است. دود سیگار دارای سموم زیادی است که پوست شما به صورت مداوم در معرض آن قرار می گیرد. در واقع با دود سیگار تعادل آنتی اکسیدان ها و رادیکال های آزاد پوست شما کاملا بهم می ریزد و به همین دلیل پوست دچار خشکی زیادی می شود. خشکی بیش از اندازه هم قطعا چین و چروک های متعددی را به دنبال خواهد داشت. در نتیجه فرد دچار پیری زودرس می شود.

 

استرس

شرایط و زندگی پر از استرس و اضطراب یکی از مهم ترین عواملی هستند که می توانند فرد را دچار پیری زودرس کنند. این شرایط باعث ایجاد واکنش های التهابی در بدن می شوند و به دنبال آن سلامت پوست به خطر می افتد. هورمون های استرس و بروز التهابات به راحتی می توانند در پوست چین و چروک ظاهر کنند.

 

تغذیه نامناسب

تحقیقات علمی زیادی نشان داده که غذاهایی که سرشار از قند و کربوهیدارت های تصفیه شده هستند، می توانند به راحتی پوست را دچار آسیب و چین و چروک کنند.

 

ژنتیک

ورنر یکی از بیماری های ژنتیکی است که در آن فرد در سنین 13 تا 30 سالگی دچار پیری زودرس می شود. در این سندروم، فرد در سنین پایین خود دچار سفید شدن موها، طاسی و چین و چروک های متعدد خواهد شد. از هر یک میلیون نفر ممکن است یک نفر به این بیماری مبتلا شود.

 

علائم پیری زودرس پوست

پیری زودرس نشانه های شایعی دارد که اکثر شما با آن آشنا هستید. این نشانه ها شامل موارد زیر هستند:

 

چین و چروک

چین و چروک ها ممکن است در نواحی مختلفی از بدن همچون صورت، دست ها، گردن و غیره ایجاد شوند.

 

خطوط ریز

در قسمت های مختلف صورت مانند کنار و زیر چشم ها، خط خنده، پیشانی، فاصله بین دو ابرو و غیره خط ایجاد می شود.

 

لک

گونه های صورت اولین قسمتی هستند که در پیری زودرس دچار لک می شوند. البته ممکن است این لک ها را در سایر نواحی بدن هم مشاهده کنید.

 

افتادگی پوست

قسمت های مختلف صورت مانند پلک چشم، ابرو، دور لب و غیره دچار افتادگی و شل شدگی می شوند. این یکی از نشانه های عدم کلاژن سازی پوست و پیری زودرس است.

 

کمرنگ شدن پوست

با پیری زودرس به مرور زمان پوست رنگدانه های خود را از دست می دهد و شادابی و طراوت صورت از بین می رود. این موضوع با کمرنگ شدن پوست خود را نشان می دهد.

 

درمان پیری زودرس پوست با استفاده از کرم های جوان کننده و ضد چروک

خوشبختانه امروزه شرکت های مختلف ایرانی و خارجی زیادی هستند که به تولید انبوه کرم های جوان کننده و ضد چروک می پردازند. افرادی که فکر می کنند دچار پیری زودرس شده اند، می توانند یک برنامه روتین پوستی برای خود تعیین کنند و در آن از کرم های جوان کننده استفاده کنند. کرم های ضد چروک و جوان کننده به تولید کلاژن در پوست کمک می کنند. کلاژن یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند به سفت و محکم شدن پوست و همچنین صاف شدن و از بین بردن چین و چروک ها کمک زیادی کند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.