2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
با سبزی پلاسیده چکار کنیم، روش تازه شدن

با سبزی پلاسیده چکار کنیم، روش تازه شدن

سبزی پلاسیده را می توان تازه کرد. فوت و فن این کار را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -خیلی از ما نمی دانیم با سبزی پلاسیده باید چکار کنیم و حتی شایده خبر نداشته باشیم می شود آنها را دوباره تازه کرد و سر سفره گذاشت اما روش این کار چگونه است؟

 

چاردیواری جام جم نوشت، اگر سبزی شما علاوه بر پلاسیده شدن کپک‌زده یا لزج و سیاه باشد، نمی‌توان آن را تازه کرد و باید از خیرش بگذرید و دور بریزید؛ اما اگر فقط طراوت خود را از دست داده، راهکارهایی وجود دارد تا سبزی پلاسیده را دوباره زنده کنید.

 

تازه کردن سبزی پلاسیده با آب و یخ

قسمت‌هایی از سبزی را که سیاه و لزج شده‌اند جدا کنید. هر چه سبزی پژمرده‌ یا ضخیم‌‌تر باشد، باید مدت زمان بیشتری در آب و یخ بماند. ممکن است لازم باشد کاسه حاوی سبزی، آب و یخ یک شب تا صبح بماند تا سبزی‌ها طراوت بیشتری بگیرد.

 

بیشتر بخوانید: با گوجه و خیارهای درحال خراب شدن چه کنیم؟

 

سبزی‌هایی مانند کرفس و هویج به زمان و آب بیشتری برای تازه شدن نیاز دارند. زمان ماندن در آب و یخ به نوع سبزی شما بستگی دارد. هر موقع دوباره سبزی‌ها تازه شد، آنها را از آب و یخ خارج کنید. سبزی‌ها با جذب آب، دوباره تازه می‌شوند و یخ هم آنها را از حالت وارفتگی دور می‌کند. اگر هوا گرم است کاسه حاوی آب و یخ و سبزی را در یخچال قرار دهید.

  روش تازه کردن سبزی پلاسیده

سبزی پژمرده را با آبلیمو یا سیب زمینی تازه کنید

می‌توانید یک قاشق مرباخوری آبلیمو یا سرکه سیب به سبزی اضافه کنید.

 

اگر به سبزی در حال خیس خوردن، چند قاچ سیب‌زمینی خام اضافه کنید، به تازه کردن سبزی کمک زیادی می‌کند. سیب‌زمینی سرشار از نشاسته است. این نشاسته توسط سبزی جذب می‌شود و به تازه کردن سبزی پژمرده کمک زیادی می‌کند.

  

می توانید سبزی را خشک کنید

آخرین راهکاری که در مواجهه با پلاسیده شدن سبزی‌ها می‌توانید انجام دهید، این است که از خیر سبزی تازه بگذرید و سبزی‌های پلاسیده شده را در برابر آفتاب یا پنکه پهن کنید تا خشک شود. به این ترتیب هم زمان بیشتری می‌توانید سبزی‌تان را نگه دارید و هم زحمت‌تان به هدر نمی‌رود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.