2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
۱۴ نکته ای که قبل از انتخاب یک وکیل خوب باید بدانید

۱۴ نکته ای که قبل از انتخاب یک وکیل خوب باید بدانید

در زندگی همه ما انسان ها ی و بلندی های مختلف و بسیار زیادی است که باعث می شود پرونده های حقوقی و قضایی مختلفی به اجرا درآید در واقع هیچ یک از این اتفاقات قابل پیش ‌بینی نیستند حتی اگر قابل پیش بینی هم باشد شما نمی توانید از باز شدن پرونده های قضایی جلوگیری به عمل آورید تنها کاری که از دست شما بر می ‌آید این است که بتوانید با انتخاب یک وکیل بسیار خوب و عالی از اتفاقات بد تر جلوگیری کنید.

دوات آنلاین -در زندگی همه ما انسان ها ی و بلندی های مختلف و بسیار زیادی است که باعث می شود پرونده های حقوقی و قضایی مختلفی به اجرا درآید در واقع هیچ یک از این اتفاقات قابل پیش ‌بینی نیستند حتی اگر قابل پیش بینی هم باشد شما نمی توانید از باز شدن پرونده های قضایی جلوگیری به عمل آورید تنها کاری که از دست شما بر می ‌آید این است که بتوانید با انتخاب یک وکیل بسیار خوب و عالی از اتفاقات بد تر جلوگیری کنید یعنی از مجازات سنگین و محکوم شدن به وسیله وکیل راحت شوید. اما به هنگام انتخاب وکیل باید موارد مختلف و نکته های ضروری را به خاطر داشته باشید و رعایت کنید مواردی که در زیر می بینید ۱۴ نکته بسیار عالی برای انتخاب وکیل خوب می باشد از این رو توجه شما را به ادامه مطلب جلب می کنیم:

 

1-به دنبال وکیلی متخصص باشید: اولین نکته این است که وکیلی که انتخاب می ‌کنید متخصص باشد یعنی در زمینه مورد نظر آن قدر مهارت و تخصص داشته باشد که بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن با مطالعه پرونده جلسات دادگاه را کوتاه تر نموده و سریع تر آن را به نتیجه برساند.

 

2-وکیلی با سابقه را انتخاب کنید: همه وکلایی که مشغول به کار هستند دارای سابقه و تجربه نمی باشند زیرا برخی از آن ها به تازگی وکیل شده اند بنابراین شما باید برای به سرانجام رساندن پرونده قضایی مورد نظرتان از وکلای با سابقه کمک بخواهید زیرا آن ها بر اساس پرونده هایی که تاکنون گذرانده اند می دانند که باید چه کنند.

 

3-به دفتر وکالت وکیل مورد نظر مراجعه کنید: قبل از اینکه به وکیل مورد نظرتان وکالت دهید بهتر است که به دفتر وکالت او مراجعه نموده و ساعاتی را در ملاقات با او بگذرانید تا بتوانید در مورد پرونده ثبت کنید و متوجه شوید که آیا وکیل مورد نظر توانایی برنده شدن در دادگاه را دارد یا خیر.

 

4-تحصیلات وکیل از اهمیت بالایی برخوردار است: یکی از نکته های بسیار مهمی که به هنگام انتخاب وکیل خوب باید در نظر داشته باشید میزان تحصیلات وکیل است در واقع شما باید بررسی کنید که وکیل مورد نظرتان چه مقدار تحصیلات دارد و تحصیلات خود را در کدام دانشگاه گذرانده تحصیلات بالا مثل فوق لیسانس و دکترا در بهترین دانشگاه‌ های کشور می ‌تواند برگ برنده باشد.

۱۴ نکته ای که قبل از انتخاب یک وکیل خوب باید بدانید

5-تجربه کاری از نکات مهم در انتخاب وکیل می باشد: تجربه کاری به این معناست که وکیل مورد نظر شما تاکنون پرونده ‌های مشابه پرونده شما را به سرانجام رسانده باشد بنابراین شما می توانید از تجربه و علم بسیار زیاد و استفاده کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسید.

 

6-به حق الزحمه که برای وکیل قرار است بپردازید نیز فکر کنید: در واقع شما عزیزان هر وکیلی که انتخاب کنید باید از قبل در مورد حق الزحمه و حقوقی که قرار است دو بپردازید به توافق برسید حق الزحمه و حقوق همان مقدار هزینه است که بابت زحمات و کارهای اداری وکیل باید پرداخت.

 

7-توجه کنید که وکیل معتبر باشد: برخی وکلا هستند که نام و فعالیت آنها کاملاً جعلی می باشد بنابراین شما باید با پرس و جو و تحقیق به این علم برسید که وکیل مورد نظرتان کاملا معتبر و شناخته شده باشد و در دادگاه حداقل او را بشناسند. در این صورت می ‌توان انتظار داشت که وکیل معتبر است.

 

8-وکیل متناسب با نوع پرونده خود انتخاب کنید: توجه داشته باشید که وکیل آن در حوزه های مختلف فعالیت می کنند برای مثال پرونده های کیفری و خانوادگی و طلاق و مواد مخدر و ملکی و غیره از این رو شما باید ابتدا بدانید که پرونده شما از کدام نوع پرونده هاست و وکیلی انتخاب کنید که در پرونده مشابه پرونده شما فعالیت کرده و می کند.

 

9-توجه کنید وکیل چقدر برای پرونده های مختلف تلاش می کند: میزان اهمیتی که وکیل برای پرونده های خود قائل است از نکته هایی که باید به آن توجه کنید یعنی هر چقدر وکیل برای پرونده های دیگر تلاش کرده و وقت بگذارد قطعاً برای پرونده شما نیز همین قدر حساسیت به خرج خواهد داد بنابراین می ‌توان به او اعتماد مورد وکالت پرونده را به او سپرد.

 

10-به لحن و کلام وکیل مورد نظر توجه کنید: باید توجه داشته باشید که وکلای مختلف لحن و کلام شیوا ای دارند بنابراین به وسیله همین نوع صحبت کردن است که می توانند در دادگاه موفق شوند از این رو شما باید به این نکات بسیار توجه نموده و زیر نظر داشته باشید.

 

11-می توانید وکیل پایه یک دادگستری را انتخاب کنید: قطعاً می دانید که وکیلی که به عنوان وکیل پایه یک دادگستری انتخاب شده مورد تایید قرار گرفته است بنابراین اگر مایل باشید می توانید وکیل پرونده خود را از میان وکلای پایه یک دادگستری انتخاب کنید.

 

12-به شلوغ بودن و وقت نداشتن وکیل هم دقت نمایید: در واقع وکیلی که کاربلد و کارکشته باشد همواره سر شلوغ است و به معنای واقعی موکلین بسیار زیادی دارد اما فردی که در کار خود مهارت نداشته باشد دیر یا زود شناخته شده و دیگر پرونده در دستش باقی نخواهد ماند به همین خاطر بهتر است توجه کنید که وکیل مورد نظرتان چه قدر وقت دارد.

۱۴ نکته ای که قبل از انتخاب یک وکیل خوب باید بدانید

13-می توانید از افراد آگاه در این زمینه کمک بخواهید: برای انتخاب وکیل با استعداد و باتجربه و باسابقه می توانید از افرادی که تاکنون به آنها مراجعه نموده اند و در این زمینه اطلاعات بسیار زیادی دارند کمک بخواهید قطعاً به شما بهترین راهنمایی ها و بهترین وکلا را معرفی خواهند نمود.

 

14-  از سایت ها برای انتخاب وکیل استفاده کنید: سایت ها از طریق آنلاین به شما بهترین وکلا را معرفی می کنند از این رو شما می توانید برای انتخاب وکیل مشاوره حقوقی رایگان هم داشته باشید و با قرار دادن شماره تماس خود و یا برداشتن شماره تماس وکلای مورد نظر با آن ها در ارتباط باشید در این صورت با خیال راحت پرونده خود را به دست آن ها خواهید سپرد. برای این منظور ما به شما سایت گروه وکلای دادورزان صلح و سازش را معرفی می کنیم. این وب سایت لیستی از بهترین وکلای پایه یک دادگستری را به شما معرفی می کند که در زمینه های مختلف می توانید برای پرونده خود یک وکیل حرفه ای و مجرب پیدا کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
محمود ناجی 1401/06/23
چند نکته هم در مورد وکلای ماده ۴۸ بنویسید

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.