2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
آیا الناز شاکردوست شگفتی ساز می شود

آیا الناز شاکردوست شگفتی ساز می شود

الناز شاکردوست بعد از نشان دادن چهره ای متفاوت از خودش در سینما این بار به شبکه نمایش خانگی بازگشت و قرار است در سریال ازازیل بازی کند.

دوات آنلاین -الناز شاکردوست دو دوره بازیگری دارد. در فصل اول بازیگری اش بیشتر در کارهای گیشه ای حضور می یافت اما بعد از چند سال تصمیم گرفت مسیر خودش را تغییر بدهد. او توانست شگفتی ساز شود و برای بازی در فیلم شبی که ماه کامل شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد. او حالا قرار است در سریال ازازیل که برای شبکه نمایش خانگی تولید می شود بازی کند. آیا شاکردوست باز هم ما را غافلگیر می کند؟

 

شاکردوست از سال 82 وارد سینما شد و خیلی زود جای خودش را باز کرد و به یک سلبریتی تبدیل شد که حضورش در هر فیلمی باعث می شد فروش آن تضمین شود. او بسیار پرکار بود و حتی سابقه بازی در 8 فیلم سینمایی در یک سال را نیز دارد اما این موفقیت ها و شهرت برای شاکردوست کافی نبود و او تصمیم داشت چهره ای تازه از خودش نشان بدهد.

 

ویژگی مهم الناز شاکردوست هوش زیادش است. او در کنکور رشته هنر رتبه 11 را به دست آورد و مدرک کارشناسی ارشدش را نیز از دانشگاهی در انگلیس دریافت کرد. این بازیگر بعد از آنکه به نامی کاملا مطرح در سینما تبدیل شد از تعداد کارهایش کم کرد و تلاشش را روی این گذاشت که در فیلم های مطرح حضور یابد.

 

او غیر از سیمرغ بلورینی که برای فیلم شبی که ماه کامل شد دریافت کرده تاکنون جوایز متعددی را به خانه برده است. لوح تقدیر و جایزه جشنواره فیلم سان فرانسیسکوآمریکا برای فیلم تابو، تندیس بهترین بازیگر زن جشن حافظ برای فیلم مبارک و تندیس جشن انجمن منتقدان و نویسندگان ایران برای فیلم شبی که ماه کامل شد بخشی از این جوایز است.

الناز شاکردوست در سریال ازازیل بازی می کند

الناز شاکردوست در سریال ازازیل

خراسان نوشت: الناز شاکردوست اولین بازیگر سریال ازازیل به کارگردانی حمیدرضا قربانی است که نامش اعلام شده. 10 سال غیبت شاکردوست در سریال‌ها و بازگشت او به نمایش خانگی در روزگاری که دوران اوج خود را در سینما سپری می‌کند، حضور این بازیگر در «ازازیل» را به خبری کنجکاوی برانگیز تبدیل کرده است.

 

الناز شاکردوست با سریال «قلب یخی» به کارگردانی محمدحسین لطیفی وارد نمایش خانگی شد. این مجموعه سال 89 مخاطبان فراوانی داشت و مورد توجه قرار گرفت. این بازیگر سال 90 در «قلب یخی 2» هم ایفای نقش کرد اما این فصل به اندازه فصل اول موفق نبود. شاکردوست در فصل سوم از این مجموعه جدا شد، کارگردانی «قلب یخی 3» را سامان مقدم برعهده گرفت و سریال با ترکیب جدیدی از بازیگران جلوی دوربین رفت. این بازیگر پس از «قلب یخی» در سریال دیگری بازی نکرد اما سال 91 با شرکت در مسابقه «رالی ایرانی»، باز هم در نمایش خانگی دیده شد.

 

پس از «رالی ایرانی»، الناز شاکردوست فعالیت خود را تنها در سینما پیگیری کرد و در نمایش خانگی غایب بود. این بازیگر تقریبا از اواسط دهه 90، تصمیم‌های تازه‌ای برای ادامه حضور خود در سینما گرفت و روال متفاوتی نسبت به قبل در پیش گرفت، در نتیجه جایگاه خود را به عنوان بازیگر فیلم‌های گیشه‌پسند تغییر داد و با بازی در فیلم‌های مهم و نقش‌های سخت، به استقبال موقعیت‌های پرچالش‌ رفت.

 

دو سال قبل هنگام تولید سریال «دراکولا» شایعه حضور الناز شاکردوست در این مجموعه و همکاری او با مهران مدیری شنیده شد اما در نهایت به سرانجام نرسید. حالا در شرایطی که این بازیگر با فیلم‌هایی مانند «شبی که ماه کامل شد»، فیلم تی تی و «ابلق» ظرفیت‌های تازه‌ای را از توانایی‌اش در بازیگری نشان داده و سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را در فهرست افتخارات خود دارد، در سریال جدیدی به نام «ازازیل» بازی خواهد کرد، با این تفاوت که اکنون جایگاه او نسبت به یک دهه قبل، زیر و رو شده است.

 

حمیدرضا قربانی کارگردان این مجموعه دو فیلم «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» و «مغز استخوان» را در کارنامه دارد که مورد توجه منتقدان قرار نگرفتند و فروش خوبی نیز نداشتند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.