2024/05/12
۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
استقلال در انتظار رای نهایی پرونده 36 میلیاردی استراماچونی

استقلال در انتظار رای نهایی پرونده 36 میلیاردی استراماچونی

نکته‌ای که درباره قرارداد استراماچونی وجود دارد این است که اگر او پیش از مشخص شدن تکلیف پرونده شکایت، با باشگاهی جدید قرارداد بندد، بار مالی استقلال بسیار کم خواهد شد.

دوات آنلاین -یکی از پرونده‌های خطرناک باشگاه استقلال نزد فیفا‌ و دادگاه عالی ورزش، پرونده شکایت آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق این تیم است که در صورت محکومیت، آبی‌‌ها باید بیش از 36 میلیارد تومان به مربی ایتالیایی بپردازند. 18‌آذر‌ماه سال ۱۳۹۸ استراماچونی سرمربی تیم استقلال، چمدان‌هایش را بست و از ایران خارج شد. این در‌حالی بود که تنها 5 روز قبل آبی‌پوشان با پیروزی مقابل شهرخودرو، صدرنشینی را تجربه کردند. با این همه سرمربی ایتالیایی به خاطر عدم دریافت مطالباتش از ایران خارج شد و دیگر هم به ایران بازنگشت.

 

خراسان نوشت: استرا بعد از خروج از ایران به خاطر دریافت مبلغ قراردادش از استقلال شکایت کرده است. آخرین بار احمد مددی مدیرعامل استقلال در برنامه تلویزیونی اعلام کرد: «مبلغ درخواستی استرا را قبول ندارد و به مراجع بین‌المللی شکایت کرده است.» در همین راستا کاظم قیم مدیر امور بین‌الملل تیم فوتبال استقلال در خصوص آخرین وضعیت پرداخت مطالبات استراماچونی، اظهار داشت: «هنوز پولی به استراماچونی پرداخت نشده است. با توجه به این‌که باشگاه استقلال به رای پرونده او اعتراض کرده‌، هنوز پرداختی انجام ندادیم. منتظر تعیین تکلیف پرونده هستیم، آن‌وقت برای پرداخت مطالبات این مربی اقدام می‌کنیم.»

 

روزنه امید استقلالی ها

نکته‌ای که درباره قرارداد استراماچونی وجود دارد این است که اگر او پیش از مشخص شدن تکلیف پرونده شکایت، با باشگاهی جدید قرارداد بندد، بار مالی استقلال بسیار کم خواهد شد و استقلالی‌‌ها امیدوارند مربی ایتالیایی هرچه زودتر یک تیم را برای ادامه فعالیتش انتخاب کند تا اتفاقی که در پرونده وینفرد شفر سرمربی سابق و آلمانی استقلال افتاد، یک بار دیگر رخ دهد.

 

زمانی که شفر از استقلال شکایت کرد یک میلیون و‌100‌هزار دلار از این باشگاه طلب داشت که به واسطه قراردادش با بن‌یاس امارات و پرداخت‌550 هزار دلاری اماراتی‌‌ها به این مربی آلمانی، باشگاه ایرانی فقط ملزم به پرداخت مابه‌التفاوت مبلغ درخواستی شد و در‌نهایت‌550 هزار دلار به شفر پرداخت شد.

 

استراماچونی در یک سال و اندی که از استقلال جدا‌شده، چند پیشنهاد داشته و به تازگی هم شایعه شده بود باشگاه الاهلی عربستان او را‌‌ می‌خواهد که البته صحت نداشت. اما سرمربی سابق استقلالی‌‌ها ظاهرا تمایلی به انتخاب تیم جدید ندارد تا همه طلبش را از استقلال که بیش از یک میلیون و‌300 هزار یورو‌ست، بگیرد و بدون دردسر و استرس و کار کردن صاحب این درآمد هنگفت شود. البته رقمی که استراماچونی درخواست کرده بود یک میلیون و‌680 هزار یورو بود اما رقمی که در‌نهایت فیفا به آن رای داد، حدود یک میلیون و‌300 هزار یورو‌ست.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.