2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
دکوراسیون اتاق خواب؛ ساده و شیک با این ایده های جذاب

دکوراسیون اتاق خواب؛ ساده و شیک با این ایده های جذاب

7 ایده بسیار ساده اما شیک برای دکوراسیون اتاق خواب های کوچک را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -اگر از کوچک بودن اتاق خواب‌ تان خسته شدید یا فقط می‌توانید یک یا دو نوع چیدمان برای اتاق‌تان داشته باشید؛ این مطلب برای حل این مشکل، ایده‌های جالب دکوراسیون و وسایل چند کاره به شما پیشنهاد می‌دهد.

 

از رنگ سفید کمک بگیرید

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک، رنگ سفید انتخابی فوق العاده است. قطعا با انتخاب این رنگ، به اتاق بدون پنجره و کم نور جلوه زیبایی می‌بخشیم. همچنین این رنگ باعث بزرگ نمایی اتاق می‌شود و فضا را از شلوغی بیش از حد یا بسته بودن دور می‌کند. برای این‌که اتاق خواب کوچک را از احساس سردی یا تهی بودن درآورید، می توانید ترکیبات سفید دکوراسیون را با الگوهایی از پارچه‌های سفید متفاوت لایه بندی کنید. برای حل این موضوع می‌توانید از روتختی، کوسن رنگی و... استفاده کنید.

برای دکحوراسیون ساده و شیک اتاق خواب چه کنیم

تخت را به گوشه ببرید

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک، باید تخت را به کنار دیوار یا گوشه ببرید. در نتیجه هم فضای خوبی ایجاد می‌شود که در آن احساس راحتی بیشتری می‌کنید و هم این‌که باعث بزرگ نمایی می‌شود.

 

ببینید: عکس‌هایی از دکوراسیون و طراحی اتاق خواب دخترانه

 

وسایل کوچک بخرید

سعی کنید برای اتاق خواب‌تان از خریدن وسایل بزرگ صرف نظر کنید؛ زیرا نباید فراموش کنید که عملکرد اصلی اتاق خواب این است که باید مکانی برای استراحت و بازیابی انرژی باشد. انجمن خواب آمریکا توصیه می‌کند که فعالیت‌های تحریک کننده را از اتاق خواب خارج کنید. آن‌ها تاکید دارند که   تلویزیون، اینترنت و کار حواس شما را پرت می‌کند و می‌تواند الگوی خواب شما را مختل کند.

 

با آینه، اتاق را بزرگ کنید!

برای بزرگ نمایی اتاق، از آینه‌های قدی و کشیده به راحتی و با کمترین هزینه می‌توانید استفاده کنید.

 

میز کار باید کشویی باشد

یکی از وسایل چیدمان برای اتاق کوچک، میز کار کشویی است. در عین حال که کمترین فضا را اشغال می‌کند، استفاده فوق العاده کاربردی دارد.

 

بیشتر بخوانید: چه رنگ‌هایی برای اتاق خواب مناسب است؟

 

شلف و قفسه‌ها هم کاربردی است

برای اتاق‌های کوچک، باید کمدهای بزرگ را حذف کنید و به جای این دکور از شلف‌های ساده که با چند تکه از چوب ساده ساخته می‌شود، استفاده کنید.

 

اتاق‌خواب کوچک را با وسایل ‌تزیینی شلوغ نکنید

در اتاق خواب کوچک‌تان از وسایل تزیینی کمتری استفاده کنید و فقط اکسسوری ها و لوازم تزیینی محبوب تان را نگه دارید.

 

در تهیه این مطلب از سایت archigate کمک گرفته شده است

منبع: روزنامه خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.