2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
پشت پرده داوری‌های آریا عظیمی نژاد در برنامه عصر جدید

پشت پرده داوری‌های آریا عظیمی نژاد در برنامه عصر جدید

رای‌های آریا عظیمی نژاد در برنامه عصر جدید گاهی به شدت مورد انتقاد بینندگان قرار می‌گیرد اما او چرا و چگونه رای می‌دهد و ملاک و معیارش چیست؟

دوات آنلاین-آریا عظیمی نژاد علاوه بر این‌که به عنوان آهنگساز چهره‌ای مطرح است در نقش داور عصر جدید هم بسیار مورد توجه قرار گرفته و برخی بینندگان عصر جدید مخالف صددرصدی او هستند و رای‌هایی را که می‌دهد به هیچ عنوان نمی‌پسندند. عده‌ای دیگر نیز کاملا با این داور موافق هستند اما خود عظیمی نژاد درباره عصر جدید و داوری در این برنامه چه فکر می‌کند؟

 

عمر کوتاه ستاره‌های استعدادیابی

عظیمی نژاد در گفت و گو با مهر تذکر می‌دهد: طبق تحقیقاتی که درباره همه برنامه‌های استعدادیابی به عمل آمده است باید گفت خروجی‌های نهایی این برنامه‌ها معمولاً عمر کوتاهی دارند و تعداد کمتری به کار حرفه‌ای موسیقی مشغول شده‌اند. با این حال ما در «عصر جدید» این حساسیت و نگرانی را داریم که بچه‌ها این مسیر را به درستی طی کنند و همانطور که گفتم دائم از آن‌ها خواهش می‌کنیم نوعی خودمراقبتی داشته باشند. خود من هم چندین بار با علیخانی، داوران و تیم اتاق فکری که داریم حرف زده‌ام تا بتوانیم فضایی فراهم کنیم که این بچه‌ها رها نشوند و بیشتر در مسیر‌های درست هدایت شوند.

 

سخت‌گیرتر نشده‌ام

او درباره این‌که در فصل دوم عصر جدید سخت‌گیرتر شده است می‌گوید: نه من همیشه همین گونه بوده‌ام. (می خندد) البته این سخت‌گیری از نگاه بیرونی است و این میزان از سنجش در کیفیت همیشه در من بوده است. آدم ایده‌آل‌گرایی هستم. (می خندد) همان سخت‌گیری که در مورد خودم دارم نسبت به بیرون هم دارم.

 

آریا عظیمی نژاد درباره این‌که سخت‌گیری‌هایش باعث نشده نوعی گارد نسبت به شما وجود داشته باشد؟ می‌گوید: وقتی استدلال‌هایم شنیده می‌شود مورد قبول هم واقع می‌شود. به هر حال من همیشه ملاک‌های خود را دارم، چون برخی از اجرا‌ها ممکن است پرطمطراق و پرشکوه باشد و شما را درگیر ظاهر خود کند. واقعیت این است که جز مرحله اول که ما به‌عنوان داور از زندگی این آدم‌ها اطلاعاتی نداریم به تدریج در جریان زندگی حرفه‌ای، شخصی، محیط زندگی و دیگر موارد مرتبط با آن‌ها قرار می‌گیریم و درگیر این زندگی‌ها می‌شویم تا بدانیم خاستگاه این آدم‌ها کجاست یا چگونه زندگی می‌کنند. مثلا وقتی می‌فهمید یک نفر در کارخانه گچ و سیمان کار می‌کند و علاقه‌اش خوانندگی است برای من خیلی جذاب است. چنین فردی هنوز رویا دارد و تمام زندگی انسان به داشتن رویاست. وقتی رویا ندارید زندگی با مردگی تفاوتی نمی‌کند. رویا همیشه روزنه‌ای برای تغییر است و همین باعث می‌شود که جهان ادامه یابد.

آٰیا عظیمی نژاد در برنامه عصر جدید

سختی‌های داوری کردن

عظیمی نژاد درباره این‌که ممکن است تا به حال تحت‌تاثیر احساسات رأی داده باشد؟ می‌گوید: ممکن است فکر کنم که کاش رای منفی می‌دادم، ولی فکر نکرده‌ام که کاش رای مثبت می‌دادم!

 

او همچنین توضیح می‌دهد: داوری واقعاً سخت است. من هیچ‌گاه آدم‌ها را قضاوت نمی‌کنم و همیشه سعی کرده‌ام هنرجوهایم یا دیگران را براساس جهان خودشان قضاوت کنم. قضاوت کردن بسیار سخت است و شاید اگر در این مسیر نمی‌افتادم قبول نمی‌کردم، اما الان بیشتر تمایلم برای حضور در برنامه این است که فکر می‌کنم می‌توان سلیقه‌ای را در فضای کلی جامعه تغییر داد.

 

اختلاف نظر در عصر جدید

عظیمی نژاد درباره این‌که تا به حال پیش آمده است که در پشت صحنه برنامه داوران با هم به دعوا هم برسند؟ می‌گوید: بالاخره پیش می‌آید که برای رای دادن بعضی وقت‌ها اختلاف نظر داشته باشیم، اما به دعوا نرسیده است.

 

این داور عصر جدید توضیحات دیگری هم دارد: ما در این باره با شرکت‌کننده‌ها زیاد صحبت می‌کنیم که وقتی به شهر یا زندگی قبلی خود برمی‌گردند همه چیز را رها نکنند. گاهی خانواده‌هایشان با ما در ارتباط هستند و در این باره دغدغه‌هایی را مطرح می‌کنند. خود ما هم به هر شکلی سعی می‌کنیم استعداد‌ها را در همان مسیر مورد نظر نگه داریم و بیشترین نکته‌ای که به بچه‌های خواننده می‌گویم این است که از خود مراقبت کنند. من همیشه نوعی خودمراقبتی داشته‌ام؛ مراقبت کاری و اخلاقی. به دیگران هم همین توصیه‌ها را داشته ام، چون کسی که نتواند در مناسبات کاری این مراقبت‌ها را حفظ کند حتما آسیب می‌بیند.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
‌shahrzad 1399/01/18
بهترین اهنگساز جهان است و رای هایش بهترین رای های دنیا است
ناشناس 1399/01/18
به افتخار استاد👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
نگین 1399/01/18
اریا عظیمی نژاد بسیار داور خوب و محبوب من هستند و رای هایشان من را قانع میکند. کاش همه مثل اریا عظیمی نژاد رای های قانع کننده ای میدادند ❤❤❤❤

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.