2024/05/01
۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
دستور پخت کامل پاستای کدو سبز به‌عنوان غذای رژیمی و کم کالری

دستور پخت کامل پاستای کدو سبز به‌عنوان غذای رژیمی و کم کالری

پاستای کدو سبز یک غذای رژیمی بسیار سالم است. کدو سبز یکی از سبزیجات پرخاصیت است. این گیاه منبع ویتامین B کمپلکس، اسید فولیک، B6، B1، B2، B3 و کولین و همچنین مواد معدنی چون زینک و منیزیم است که همگی در تنظیم قند خون موثرند.

دوات آنلاین-پاستای کدو سبز برای کسانی که به دنبال غذایی ارزان، با پخت راحت و سریع و رژیمی و کم کالری هستند، بسیار مناسب است. می‌توان با کمی خلاقیت و سلیقه، غذاهای متنوع، جدید و البته خوش طعم با کدو پخت و از خوردن آنها لذت برد. یکی از این غذاهای خلاقانه پاستای کدو است. دستورهای غذایی متنوعی برای پخت این نوع پاستا وجود دارد. دستوری که در اینجا ذکر شده یکی از محبوب‌ترین نوع این پاستاست.

 

مواد اولیه پاستای کدو سبز برای 4 نفر

کدو سبز بزرگ 3 عدد (150 کالری)

گوشت چرخ کرده 100 گرم (200 کالری)

پیاز کوچک: یک عدد

گوجه فرنگی متوسط 3 عدد (50 کالری)

فلفل دلمه‌ای متوسط: یک عدد

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری (150 کالری)

نمک، فلفل سیاه و ادویه مورد نظر:  به میزان لازم

پودر سیر:  به میزان لازم

دستور پخت کامل پاستای کدو سبز به‌عنوان غذای رژیمی و کم کالری

طرز تهیه پاستای کدو سبز

کدوها را خوب شسته و با پوست رنده درشت می‌کنیم تا به شکل فتوچینی و پاستا شود سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در قابلمه مناسبی ریخته و روی حرارت می‌گذاریم.

 

وقتی داغ شد کدوی رنده شده را در قابلمه ریخته و چند دقیقه با حرارت زیاد تفت داده و از قابلمه خارج کرده و کنار می‌گذاریم. پیاز را پوست کنده، خرد رده و در قابلمه کدو ریخته و با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون تفت می‌دهیم. گوشت چرخکرده را به پیازداغ اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا بپزد.

 

پوست گوجه‌ها را کنده، خرد کرده و به گوشت اضافه کرده و خوب تفت می‌دهیم. سپس فلفل دلمه‌ای را هم خرد و به مواد اضافه کرده و تفت می‌دهیم. بعد از این مراحل چند دقیقه در قابلمه را می‌گذاریم تا گوجه و فلفل دلمه‌ای خوب بپزد.

 

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه مورد نظر و پودر سیر را به مخلوط پاستا اضافه کرده و هم می‌زنیم تا عطر و بوی آنها در هم مخلوط شود. در آخرین مرحله کدو را در ظرف مناسبی ریخته، مواد گوشتی را روی آن ریخته، با برش‌های لیموترش تزئین کرده و سرو می‌کنیم.

 

نکات آشپزی

​​​​​​​این پاستای متفاوت و خوشمزه را می‌توان بدون گوشت یا با سویا هم تهیه کرد.

 

هنگام پخت کدو اگر حرارت کم باشد کدو آب انداخته، نرم شده و شکل ظاهری پاستا خراب می‌شود .

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.