2024/05/04
۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
دستگیری زورگیر بی رحم که نوجوان 17 ساله را کشت

دستگیری زورگیر بی رحم که نوجوان 17 ساله را کشت

متهم: وقتی خواستم گوشی را از او بگیرم مقاومت کرد و من یک ضربه به گردنش زدم و گوشی را برداشتیم و فرار کردیم.

دوات آنلاین-سارقان زورگیری که برای سرقت یک گوشی موبایل پسر 17 ساله را به کام مرگ فرستاده بودند یک هفته پس از سرقت مرگبار دستگیر شدند.

 

تحقیقات جنایی برای دستگیری این دو زورگیر ساعتی پس از قتل نوجوان 17 ساله که ابوالفضل نام داشت شروع و در نهایت به دستگیری هر دو سارق سارق منجر شد.

 

کارآگاهان جنایی آخرین ساعات شامگاه 14 آبان در جریان مرگ پسر 17ساله‌ای قرار گرفتند که بر اثر اصابت چاقو جانش را از دست داده بود. با حضور بازپرس کشیک قتل و ماموران اداره دهم پلیس‌ آگاهی  در بیمارستان شهدای هفتم ‌تیر تحقیقات جنایی در این‌باره آغاز شد.

 

بررسی‌های اولیه مشخص کرد مقتول نوجوانی به نام ابوالفضل است که در کوچه محل سکونتش مورد اصابت چاقو قرار گرفته است.

 

کارآگاهان در تحقیق از خانواده او  پی بردند این نوجوان پسری آرام و خوش‌رفتار بود و احتمال شرکت او در نزاع تقریبا صفر است. بنابراین او به‌دلیل و با انگیزه دیگری کشته شده است. سپس معلوم شد موبایل این نوجوان سرقت شده است.

 

به این ترتیب تحقیقات پلیس برای دستگیری دو زورگیری که نوجوان 17ساله را با انگیزه سرقت گوشی تلفن همراهش به قتل رسانده و گریخته بودند آغاز شد.

 

در تحقیقات مقدماتی معلوم شد ابوالفضل تا کلاس هشتم درس خوانده و بعد از آن سر کار رفته و در یک تولیدی در بازار کفاشان مشغول به کار بوده است. به گفته مادر ابوالفضل او هر روز صبح ‌تنها سر کار می‌رفت اما شب‌ها همراه پدرش که او نیز در بازار کفاشان مغازه داشت، به خانه برمی‌گشت.

 

ابوالفضل شب حادثه نیز همراه پدرش به خانه برگشته بود اما سر ‌کوچه از پدرش جدا شد تا خرید کند. پدر مقتول در تحقیقات گفت: پسرم می‌خواست از سوپرمارکت خرید کند. به او گفتم منتظرش می‌مانم تا بیاید اما او گفت لازم نیست و خودش می‌آید. بعد من داخل کوچه رفتم و ماشین را پارک کردم و به خانه رفتم تا اینکه زنگ منزل‌مان را زدند و گفتند برای ابوالفضل اتفاقی رخ داده است.

 

 کارآگاهان با حضور در محل سکونت این نوجوان پی بردند خانه او در شهرک شریعتی در کوچه‌ای به طول حدود 500 متر قرار دارد و ابوالفضل در میانه کوچه هدف چاقو قرار گرفته است.

 

مردی که در آن کوچه ساکن است و اولین نفری بود که پیکر خون آلود ابوالفضل را دیده بود به مأموران گفت: در خانه بودم که دزدگیر تاکسی‌ام به‌صدا درآمد برای اینکه ببینم چه شده است، به کوچه آمدم و دیدم جوانی زخمی و غرق در خون روی زمین افتاده است. بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم، آمبولانس هم خیلی سریع رسید. من این پسر را نمی‌شناختم اما یکی از مغازه‌داران حین انتقال او به داخل آمبولانس  او را دید و شناخت. سپس خانواده‌اش را باخبر کرد.

 

مأموران در شاخه دیگری از تحقیقات فیلم دوربین مداربسته مغازه‌های آن اطراف را بررسی کردند و به نتایج مهمی رسیدند. در این فیلم‌ها معلوم شد مرد جوان سر کوچه موردنظر ایستاده و پس از ورود مقتول به کوچه دنبال او رفته است.

 

همچنین مشخص شد موتورسواری که در آن حوالی پرسه می‌زد، وارد کوچه شده و در حالی‌که یک ترک‌نشین داشته از آنجا بیرون آمده است.

 

در ادامه تحقیقات ماموران اداره دهم پلیس آگاهی پس از بازبینی فیلم‌ دوربین‌های مدار بسته حوالی محل حادثه، دیدند که ابوالفضل گوشی تلفن همراه دستش بوده و با آن صحبت می‌کرده و بعد از آن که در حالی که نایلون در دست داشته وارد کوچه شده است و پس از آن نیز فردی در تعقیب او وارد کوچه شده و در فاصله‌ای کمتر از یک دقیقه همدست موتورسوارش وارد کوچه شده است و هر دو با هم از محل حادثه فرار کرده‌اند.

 

با بررسی دقیق‌تر تصویر یکی از مهاجمان از یکی از دوربین‌های مدار بسته به دست آمد و مشخص شد او یکی از سارقان سابقه دار است که به تازگی از زندان آزاد شده است. با بدست آمدن این سرنخ ارزشمند ماموران مرد شناسایی شده را که 30 سال دارد و مهر ماه امسال پس از تحمل 6 سال حبس آزاد شده بود تحت تعقیب قرار دادند.

 

در نهایت متهم که سامان نام دارد در مخفیگاه خود در یکی از شهرهای غربی استان تهران شناسایی و شامگاه 30 آبان دستگیر شد. سامان پس از دستگیری به اتهام خود اعتراف کرد و گفت: وقتی از زندان آزاد شدم برای مخارج روزمره و خرج مواد به دوستم شاهین که موتور داشت پیشنهاد دادم زورگیری کنیم او هم قبول کرد. در مورد آن نوجوان هم دیدیم که گوشی گرانقیمتی در دستش است و او را زیر نظر گرفتیم تا اینکه خریدش تمام شد و داخل کوچه رفت. پس از آن من هم دنبالش رفتم و وقتی خواستم گوشی را از او بگیرم مقاومت کرد و من یک ضربه به گردنش زدم و گوشی را برداشتیم و فرار کردیم.

 

این متهم همچنین گفت: گوشی را به یک رهگذر فروختیم و پولش را خرج خرید مواد مخدر کردیم.

 

در ادامه ماموران با اصلاعاتی که متهم اصلی در اختیارشان گذاشته بود به محل سکونت دوست موتورسوار او رفتند و او را نیز دستگیر کردند.

 

در حال حاضر هر دو متهم در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار دارند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.