2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
جزییات قرارداد ویلموتس همچنان در ابهام

جزییات قرارداد ویلموتس همچنان در ابهام

عمده نگرانی ها اما در خصوص نحوه عقد قرارداد با ویلموتس است، قراردادی که فدراسیون در خصوص بندهای آن توضیحی نمی دهد.

دوات آنلاین-فوتبال ایران هفته‌ای متفاوت و هیجان انگیز را در پیش دارد. هفته ای با اتفاقات جالب توجه که البته باید خیلی پیشترها رخ می داد. پروسه چهار ماهه انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از پایان همکاری هشت ساله با کی روش سرانجام در نخستین روز خردادماه به سرانجام رسید تا طبق صحبت های رئیس فدراسیون بتوان از ویلموتس بلژیکی به عنوان پانزدهمین مربی خارجی تیم ملی نام برد. مربی ای که این هفته وارد تهران می شود تا علاوه بر برگزاری جلسه معارفه، سکان هدایت تیم ملی ایران را در سه سال آینده (بعد از جام جهانی قطر در دست بگیرد، حضوری سه ساله با دستمزد 1.3میلیون یورویی!

 

جانشین کی روش اواسط هفته جاری برای عقد نهایی قرارداد و به دست گرفتن سکان هدایت تیم ملی فوتبال به ایران می آید. بعد از حضور دو روزه برای مذاکره و بازدید از امکانات فوتبال ایران، بازگشت ویلموتس به کشورش و سفر تاج به بلژیک برای گرفتن امضای نهایی انتقادهای زیادی را به دنبال داشت که اگرچه فدراسیون سعی در توجیه آن و انکارش داشت، اما نتوانست از میزان انتقادها بکاهد شاید چون بعد از درگیری های کی روش با فوتبال ایران، چشم همه از باج دادن های بی مورد در عقد قراردادهای خارجی ترسیده بود، با وجود این طبق گفته های تاج سفر به بلژیک برای عقد قرارداد نبوده است: « دو جلسه مهم با ویلموتس در سفارت ایران در بلژیک داشتیم که این نشست ها در واقع پیرامون امضای قرارداد با سرمربی تیم ملی نبود، چراکه قرارداد با سرمربی را می توان در داخل کشور منعقد کرد، بحث پیرامون موانع پیش بینی شده در قرارداد و مشکلات پیش رو از جمله انتقال پول سرمربی و چگونگی پرداخت و انتقال حقوق و دستمزد بود. در واقع به دلیل شرایط خاص کشور به بلژیک رفتیم تا شرایط انتقال پول و نحوه اقامت این مربی بلژیکی در کشور ایران را بررسی کنیم.»

 

جلسه معارفه

آنگونه که تاج بعد بازگشت از بلژیک و پس از پایان نشست مجمع سالانه هیئت فوتبال چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران وعده می دهد سرمربی جدید تیم ملی چهارم یا پنجم خرداد برای پس دادن بازدید تاج و ادامه مذاکرات و سپس زدن امضای نهایی پای قرارداد با تیم ملی به ایران می آید و قرار است دوشنبه یا سه شنبه هفته جاری جلسه معارفه او با بازیکنان تیم ملی برگزار شود، این نشان می دهد توافقات نهایی با جایگزین کی روش انجام شده، هرچند که رئیس فدراسیون فوتبال هنوز هم به طور قطعی صحبت نمی کند و می گوید که ویلموتس را تقریبا باید سرمربی تیم ملی دانست، شاید چون مسائل مالی همچنان مهم ترین بحث در این زمینه است:« تنها مباحث مالی می ماند که تأمین همه آن به دست فدراسیون نیست، مبلغ قرارداد مشخص است اما برای هر دو طرف قابل انتشار نیست و این در قرارداد ذکر شده است.»

 

قرارداد مبهم

عمده نگرانی ها اما در خصوص نحوه عقد قرارداد با ویلموتس است، قراردادی که فدراسیون در خصوص بندهای آن توضیحی نمی دهد. نگرانی که تاج سعی دارد با گفتن این مسئله که بندهای قرارداد ویلموتس چند برابر قرارداد کی روش است، آن را برطرف کند:« در قرارداد ویلموتس همه چیز روشن است و بندهای قرارداد او دو یا سه برابر قرارداد سرمربی پیشین است، کی روش در این اواخر حدود ۱۱ دستیار خارجی داشت، اما برای ویلموتس حدود دو یا سه دستیار کاهش یافته است. ضمن اینکه سفرها نیز براساس نظر فدراسیون انجام می شود و ویلموتس مربی پروازی نیست و خودش هم چنین پیشنهادی ندارد.»

 

دستیاران و هیئت همراه

یکی از مهم ترین مسائل در خصوص مربی خارجی بحث دستیاران او است و صد البته استفاده از گزینه داخلی در کنار نفرات کادر فنی که فدراسیون پیشتر گفته بود در این خصوص صحبت های مثبتی انجام شده است. با وجود این، هیچ یک از سایت های خارجی اشاره ای به دستیار ایرانی در کنار ویلموتس نکردند.

 

سایت فرانسوی زبان d net می نویسد: «سرمربی اسبق شیاطین سرخ بلژیک در راه رساندن ایران به جام جهانی قطر تنها نخواهد بود و براساس گزارش منابع ما او تیم همراه خود را متشکل از مانوفررا اسپانیایی (که از سال ۲۰۱۴ به عنوان مربی در تیم جوانان باشگاه خنت بلژیک فعالیت می کند) و هرمان دلونشیر که پیش تر با سمت آنالیزور ویدئویی در تیم ملی بلژیک با ویلموتس همکاری داشته را با خود به تهران می برد.»

 

خبری که البته هت لاتسه نیوز که جزو نشریات پرتیراژ و کاملا معتبر بلژیکی هاست نیز به آن اشاره دارد. «ویلموتس که در تهران قراردادش را امضا نکرده بود بعد از حضور رئیس فدراسیون ایران در بلژیک قراردادی یکساله به مبلغ 1.3میلیون یورویی بست و قرار است به زودی با دو دستیارش در اردوی تیم ملی فوتبال ایران حاضر شود.»

 

DH یکی دیگر از رسانه های بلژیکی نیز بعد از درج امضای قرارداد ویلموتس نوشت: «یک گروه دستیار بلژیکی که رأس آن مانو فرراست و همچنین هرمان دلونشیر که پیشتر ویدئو آنالیزور تیم ملی بلژیک و دستیار ویلموتس بوده، سرمربی را در ایران همراهی خواهند کرد.»

 

منبع: جوان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.