2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
مروری بر عملکرد استقلال؛ 6 جامی که آبی نشد

مروری بر عملکرد استقلال؛ 6 جامی که آبی نشد

استقلال در سالی كه به گفته مدیرانش بالغ بر 70میلیارد تومان هزینه كرد، از شش جامی كه در ابتدای فصل امكان دسترسی به آنها را داشت، حتی یك جام هم نگرفت.

دوات آنلاین- گرچه پرونده فصل فوتبالی 98-97 برای استقلالی‌ها با پیروزی 2 بر یك مقابل العین بسته شد، اما این پایان خوش نتوانست كام هواداران آبی را بعد از ده ماه حرص و جوش خوردن، شیرین كند. استقلال در سالی كه به گفته مدیرانش بالغ بر 70میلیارد تومان هزینه كرد، از شش جامی كه در ابتدای فصل امكان دسترسی به آنها را داشت، حتی یك جام هم نگرفت تا فصل برای آنها بدون بردن دربی و كسب قهرمانی، صفایی نداشته باشد.

 

جام اول: برگ اول از فصل فوتبالی

98-97 با غیبت استقلال در دیدار سوپرجام مقابل پرسپولیس، جنجالی ورق خورد. استقلال برای نخستین بار نتیجه دربی را با رای كمیته انضباطی 3 بر صفر واگذار كرد. البته پرونده این بازی با گذشته ده ماه، هنوز در دادگاه CAS باز است و آبی‌ها كورسوی امیدی برای زنده نگه داشتن یكی از شش جام از دست رفته دارند.

 

جام دوم: شكست مقابل السد در مرحله یك چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیای 2018، رویای آبی‌ها را برای كسب سومین ستاره آسیایی نقش بر آب كرد. آبی‌ها مدیریت سابق باشگاه را مقصر آن ناكامی می‌دانند. جدایی ستاره‌هایی چون تیام، جباروف، ابراهیمی و حسینی در تعطیلات پیش فصل، تیم شفر را برای بازی با السد حسابی ضعیف كرد.

 

جام سوم: استقلالی‌ها كه خود را متخصص جام حذفی می‌نامند در فصلی كه گذشت در این جام یك ناكام بزرگ بود. تیم شفر، در نخستین بازی خود به سختی از پس نفت مسجد سلیمان گذشت، اما در بازی دوم پس از تساوی مقابل سایپا در ضربات پنالتی توسط شاگردان علی دایی از گردونه رقابت‌ها كنار رفت تا راه میانبر این تیم هم برای رسیدن به كسب جام به بیراهه تبدیل شود. استقلال برای رسیدن به فینال جام حذفی مسیر نسبتا آسانی داشت و اگر سایپا را می‌برد با پیروزی مقابل صنعت نفت و داماش گیلانیان، می‌توانست یك پای فینال باشد.

 

جام چهارم: حذف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2019، رویای برباد رفته دیگری بود برای كسب جامی معتبر. استقلال كه در گروه مرگ با الهلال، الدحیل و العین همگروه بود، پس از تساوی خانگی یک بر یک مقابل الدحیل در هفته پنجم، رسما شانس صعود به مرحله حذفی را از دست داد. شفر چند روز قبل از این بازی از سرمربیگری استقلال اخراج شد تا فرهاد مجیدی، سكاندار هدایت این تیم در پنج بازی آخر فصل باشد.

 

جام پنجم: به فاصله پنج روز پس از تساوی با الدحیل و حذف از لیگ قهرمانان آسیا، تساوی با صنعت نفت در آبادان، استقلال را از كورس قهرمانی در لیگ برتر هم خارج كرد. آبی‌ها در این بازی قربانی اشتباه كمك داور در مردود اعلام كردن گل سالم خود شدند، هرچند پیروزی در آن بازی هم تضمینی برای قهرمانی استقلال در لیگ برتر نبود.

 

جام ششم: ناكامی استقلال در فتح لیگ برتر، این تیم را از حضور در سوپرجام سال 98 فوتبال ایران محروم كرد. در واقع استقلالی‌ها با قهرمان نشدن در جام حذفی و لیگ برتر، شانس كسب جام در سوپرجام بعدی را هم از دست دادند تا فصل فوتبالی 98-97 برای این تیم، با اعتراض به نگاه متفاوت وزارت ورزش به این باشگاه، نارضایتی از شرایط مدیریتی و انتقاد از داوری‌های پراشتباه علیه این تیم به پایان برسد.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.