2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
مشکل مربیان بزرگ؛ قهرمانی در لیگ کافی نیست

مشکل مربیان بزرگ؛ قهرمانی در لیگ کافی نیست

قهرمانی اروپا برای پاری‌سن‌ژرمن عقده شده و‌ کارلو آنچلوتی، لورن بلان، اونای امری و توماس توخل نتوانسته‌اند این تیم را به آرزویش برسانند.

دوات آنلاین-لیگ قهرمانان نهایت آرزوی هر تیم قدرتمند اروپایی است و این فصل خیلی از مربی‌ها با وجود آن‌که در لیگ‌های داخلی‌شان موفق شدند اما به‌ خاطر ناکامی در عرصه قاره‌ای مورد انتقاد قرار گرفتند. بارسلونا، یوونتوس، پاری‌سن‌ژرمن، منچسترسیتی و بایرن‌مونیخ در 5 لیگ درجه اول اروپا عملکرد خوبی داشتند اما این موفقیت برای جشن گرفتن کافی نبود چون حسی از نارضایتی همراه‌شان بود.

 

دلیل جدایی آلگری از یوونتوس

مربی ایتالیایی 5 قهرمانی سری A، 4 قهرمانی جام حذفی ایتالیا و 2 قهرمانی سوپرجام ایتالیا را به‌دست آورده، اما با آنکه بانوی پیر را دوبار به فینال رساند اما نتوانست قهرمانی اروپا را به‌دست آورد. ماسیمیلیانو آلگری فصل آینده روی نیمکت یوونتوس نمی‌نشیند چون آن‌ها کسی را می‌خواهند که بتواند قهرمانی اروپایی را برایشان به ارمغان آورد.

 

دبل داخلی والورده

ارنستو والورده در فصل اول کارش در بارسلونا دوگانه قهرمانی لیگ و جام حذفی را به‌دست آورد و این فصل هم چنین دستاوردی را تکرار می‌کند، اگر آبی‌اناری‌پوشان در دیدار شنبه آینده برابر والنسیا در فینال جام حذفی اسپانیا به پیروزی برسند. او توانست بازیکنانی مثل عثمان دمبله و آرتورو ویدال را مدیریت کند و یکی از بهترین فصل‌های لیونل مسی را پشت‌سر گذاشت. والورده اما به‌خاطر این موفقیت‌ها در خاطر هواداران باقی نمی‌ماند چون 2 باخت تحقیرآمیز برابر رم و لیورپول هرگز از ذهن‌شان پاک نمی‌شود.

 

کابوس همیشگی

قهرمانی اروپا برای پاری‌سن‌ژرمن عقده شده و‌ کارلو آنچلوتی، لورن بلان، اونای امری و توماس توخل نتوانسته‌اند این تیم را به آرزویش برسانند. این تیم از زمان آمدن ناصر الخلیفی به‌عنوان رئیس یکه‌تاز لیگ فرانسه مطرح شده اما حتی خریدهایی مثل کیلیان امباپه و نیمار هم نتوانسته رویای موفقیت در لیگ قهرمانان را عملی کند. این فصل در رقابت‌های داخلی هم چندان عالی نبودند و از جام اتحادیه و جام حذفی حذف شدند و همین مسئله باعث شد که توخل در فصل اول کارش با انتقادات فراوانی مواجه شود، بخصوص با حذف تحقیرآمیز مقابل منچستریونایتد در نخستین مرحله حذفی لیگ قهرمانان.

 

رویاپردازی گواردیولا

پپ گواردیولا بعد از جدایی از بارسلونا، نتوانسته لیگ قهرمانان را ببرد و با وجود آنکه با منچسترسیتی 2 قهرمانی پیاپی در لیگ برتر به‌دست آورده اما با طعمی تلخ در دهانش فصل را به پایان رساند چون نتوانست در اروپا کار خاصی بکند.

 

بازگشت نامناسب

نیکو کوواچ که 2 فصل برای بایرن‌مونیخ بازی کرده بود، به‌عنوان مربی به این تیم برگشت اما نتوانست به تیم روحیه بدهد و کار تیم در اروپا در مرحله یک‌هشتم‌نهایی و توسط لیورپول تمام شد. حتی اگر بایرن قهرمان دوگانه لیگ و جام حذفی شود، شاید برای حفظ کوواچ کافی نباشد.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.