2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
حسین ماهینی: 100 میلیارد داشتیم وضع‌مان این بود؟

حسین ماهینی: 100 میلیارد داشتیم وضع‌مان این بود؟

شما شک نکنید که سپاهان کنار نمی‌کشد.

دوات آنلاین-ماه‌ها مصدوم بود و دور از ترکیب پرسپولیس اما این دلیل نمی‌شد تا سری به اردوها نزند و به‌عنوان یک بزرگتر با جوان‌های پرسپولیس صحبت نکند. خودش می‌گوید فشارها را تبدیل به انگیزه کردند تا به پرسپولیس و قهرمانی‌اش آسیبی نرسد. ماهینی که قرار بود در بازی‌های پایانی لیگ پا به توپ شود و به ترکیب پرسپولیس برسد، بازگشت را به آغاز لیگ نوزدهم موکول کرده. همان زمانی که او با آمادگی کامل قادر است نقشی را بازی کند که نیم‌فصل دوم بر عهده مهدی شیری بود. ماهینی در گفت و گو با ایران‌ورزشی از ماه‌های دور از فوتبال می‌گوید و دوران سختی که بر او گذشت.

 

*بعد از مدت‌ها دوری از فوتبال، کی می‌خواهی به ترکیب پرسپولیس برگردی؟

بعد از دوران سختی که گذراندم، الان در وضعیت مناسبی قرار دارم و مشکلی هم ندارم. هر روز با تیم تمرین می‌کنم اما برای بازی هنوز صد در صد آماده نیستم.

 

*یعنی به شرایط بازی نرسیده‌ای؟

هنوز نه. با مارکو و برانکو هم حرف زدم. آنها گفتند شرایط تو خوب است، تمرین کن و بدنت را آماده نگه دار چون بازی‌های‌مان سخت بود و البته پشت سر هم، ریسک بود که زودتر به زمین برگردم. منتظرم فصل تمام شود تا در بدنسازی شرکت کنم و در بهترین زمان ممکن به ترکیب پرسپولیس برگردم.

 

*مصدومیت چطور بود؟ حتما این مدت برای تو سخت گذشت؟

خیلی سخت، خدا نصیب دشمن آدم هم نکند. هر روز 2 برابر بقیه بچه‌ها تمرین می‌کردم. روزهای سختی را سپری کردم اما همه‌اش با این امید بود که زودتر به تمرین گروهی برگردم و در ترکیب پرسپولیس بازی کنم. این موضوع مهم‌ترین موضوعی بود که در این 6 ماه به آن فکر می‌کردم.

 

*برای فصل بعد قرارداد داری و قطعا در پرسپولیس می‌مانی. همینطور است؟

من 2 سال دیگر قرارداد دارم. کجا بروم بهتر از پرسپولیس؟

 

*از چه نظر؟

از هر لحاظ.

 

*اما پرسپولیس هم با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو است. یک نمونه همین مبلغ قراردادهای‌تان که هنوز پرداخت نشده.

ما از فصل قبل هم طلب داریم و قول داده‌‌اند که خردادماه آن را پرداخت کنند اما مگر همه چیز پول قرارداد است؟

 

*همه چیز نه اما به‌عنوان مثال استقلال‌خوزستان که از هفته‌ها قبل سقوطش قطعی شده، 80 درصد به بازیکنانش پول داده. پرسپولیس قهرمان شده اما خبری از پرداختی نیست.

خب ما بدهی داشتیم و باشگاه در این یکی دو سال اخیر اغلب آنها را تسویه کرد. به همین دلیل پول کمتری به بازیکنان رسید اما هیچ‌ یک از این مسائل باعث نمی‌شود از نام بزرگ پرسپولیس عبور کنیم.

 

*اما شما نایب قهرمان آسیا شدید و پاداش خوبی هم دریافت کردید. چطور هنوز بخشی از قرارداد‌های‌تان پرداخت نشده؟

وقتی نایب‌قهرمان آسیا شدیم، ای‌اف‌سی 200 هزار دلار از پاداش را برداشت و مبلغی هم هزینه ورزشگاه آزادی شد تا برای بازی برگشت فینال آماده شود. البته خود ما پاداش نایب‌قهرمانی را گرفته‌ایم و شاید یکی از دلایل این مشکلات هم نوسانات ارزی باشد. افزایش قیمت ارز روی تیم ما و بخصوص برای پرداخت دستمزد بازیکنان تاثیر گذاشت اما امیدوارم تمام این مشکلات حل شود.

 

*شایعه شده که چند بازیکن پرسپولیس پول خود را گرفته‌اند و به همین خاطر به مشکلات مالی اعتراض نمی‌کنند. تأیید می‌کنی؟

اصلا چنین خبری درست نیست. در پرسپولیس همه بازیکنان به طور مساوی پول می‌گیرند و این همه شایعه‌ای است که حتما مخالفان باشگاه و شاید تیم‌های دیگر به راه انداخته‌اند تا به پرسپولیس ضربه بزنند.

 

*تو از جمله بازیکنانی هستی که مدت‌هاست در توئیتر فعالیت می‌کنی. بعضا کری‌های جالبی هم می‌خوانی و برخی اوقات واکنش‌هایی هم نشان می‌دهی.

من 7، 8 سال است که در توئیتر فعالیت می‌کنم اما همیشه سعی کرده‌ام راجع به تیم خودمان پست بگذارم. کاری به کار دیگر تیم‌ها ندارم و هرگز هم کری نخوانده‌ام. همیشه هم گفته‌ام که ما کاری با بقیه نداریم اما انگار بقیه با ما کار دارند. ما فقط تمرین می‌کنیم و سرمان در لاک خودمان است ولی وقتی برخی اظهارنظر کذب انجام می‌دهند، باید جواب‌شان را بدهیم. من کاپیتان دوم پرسپولیس هستم و باید از تیمم دفاع کنم. آیا شما یک بار از من مصاحبه‌ای دیده‌اید که یک حرف جنجالی بزنم؟

 

*تو و سیدجلال بارها از افرادی گفته‌اید که به پرسپولیس فشار وارد می‌کنند. نمی‌خواهید نام بیاورید؟

چه اسمی بیاورم؟ همه چیز واضح است. شما ببینید در چند وقت اخیر مسوولان برخی تیم‌ها چه حرف‌هایی زده‌اند. یکی می‌گوید وزیر پرسپولیسی است، دیگری پرسپولیس را تیم حکومتی معرفی می‌کند. برخی می‌گویند فقط پرسپولیس زمین تمرین دارد و پول هم تنها به این باشگاه تزریق می‌شود. همه اینها را در دهان مردم انداخته بودند تا به پرسپولیس آسیب بزنند. من از شما یک سوال دارم. چطور تیمی که این همه حامی دارد، بازیکنانش بخشی از پول خود را دریافت نکرده‌اند؟

 

*پول که گرفته‌اید اما قبول داریم به اندازه کافی نبوده. به قول مسوولان یکی از باشگاه‌ها که می‌گفت پرسپولیس 100 میلیارد هزینه کرده و پرداخت 60 درصد از قراردادها هم کلی پول می‌شود.

باز هم می‌گویم ما اگر 100 میلیارد بودجه داشتیم، دریافتی‌های‌مان اینقدر بود؟ ما 2 سال است که فقط 4، 5 بازیکن جذب کرده‌ایم. بقیه بازیکنان هم که در تیم حضور داشته و قراردادشان مشخص است. چطور هزینه ما به 100 میلیارد می‌رسد؟ اینها همه فشاری است که سایر تیم‌ها به پرسپولیس وارد می‌کنند تا موفقیت ما کمرنگ شود. البته ما اینقدر پوست‌کلفت شده‌ایم که حرف‌های بقیه برای ما اهمیتی ندارد. امسال دیدید که با تمام فشارها قهرمان شدیم و مطمئن باشید این برنامه‌ریزی آنها برای فصل بعد هم ادامه خواهد داشت.

 

*کمی غیر منطقی نیست؟ یعنی همه با هم دست به دست هم می‌دهند تا پرسپولیس را بزنند؟

نمی‌دانم چرا این حرف را می‌زنید. ندیدید که 3، 4 تیم دست به دست هم دادند تا به پرسپولیس فشار وارد کنند؟ همه‌اش می‌گفتند پرسپولیس، پرسپولیس و پرسپولیس. ما تجربه چنین شرایطی را داشتیم. بخصوص بازیکنان بزرگتر تیم. مدام با بازیکنان حرف می‌زدیم که حواس‌شان باشد تا اشتباهی انجام ندهند یا دمخور حرف‌های‌شان نشوند. همین صحبت‌ها، فشار را تبدیل به انگیزه کرد. با انرژی بالا به زمین می‌رفتیم و نتیجه هم می‌گرفتیم.

 

*تو معتقدی این فشارها فصل بعد هم ادامه دارد؟

شک نکنید و مطمئن باشید که از فصل نقل و انتقالات آغاز می‌شود. در ایتالیا یوونتوس 7، 8 سال است که قهرمان می‌‌شود، در بوندس‌لیگا هم چنین شرایطی برای بایرن‌مونیخ وجود دارد. چه اشکالی دارد وقتی یک تیم خوب است، چند سال متوالی قهرمان شود؟ ما خوبیم و قهرمان می‌شویم، حالا چرا اینقدر فشار؟

 

*سال‌های قبل هواداران سپاهان بعد از چند دوره قهرمانی در لیگ برتر، شعاری ساختند که «ما سپاهانیم و حالا حالاها قهرمانیم.» شما شعاری با این مضمون نساختید؟

اینها کری بین هواداران تیم‌های مختلف است و همه جای دنیا هم دیده می‌شود. من کاری به این مسائل ندارم و معتقدم باید حواس‌مان به کار خودمان باشد.

 

*دوست ندارم جواب سوال را کلیشه‌ای بدهی. بهترین بازیکن پرسپولیس در این فصل چه کسی بود؟

خب معلوم است، کل تیم. وقتی 2 بازیکن در میان 20 بازیکن خوب نباشند، تیم هم به مشکل می‌خورد. وقتی نتیجه گرفتیم، یعنی کل تیم‌مان خوب بودند. البته برانکو و کادرفنی را هم اضافه کنید.

 

*گفتی برانکو. او پیشنهادهایی دریافت کرده و امکان جدایی‌اش وجود دارد.

ببخشید اما مگر می‌شود مربی خوب پیشنهاد نداشته باشد؟ برانکو 3 بار قهرمان لیگ شده و یک بار هم نایب‌قهرمانی را به‌دست آورده. من با برانکو که صحبت کردم، گفت با باشگاه قرارداد دارد و جدایی‌اش بیشتر شبیه یک گمانه‌زنی است.

 

*به شخصه علاقه‌مندی که برانکو در پرسپولیس بماند.

 بله، صد در صد. امیدوارم باشگاه با برانکو قرارداد بلندمدت امضا کند. فرگوسن حدود 30 سال سرمربی منچستریونایتد بود و آرسن ونگر هم مدت‌ها روی نیمکت آرسنال نشست. تیم‌ها و مربیان دیگری را هم می‌توانم مثال بزنم. هواداران پرسپولیس و بازیکنان علاقه‌مندند که برانکو برای مدتی طولانی در پرسپولیس بماند و عناوین متعددی به‌دست بیاورد.

 

*برای تقسیم سکوهای ورزشگاه نقش‌جهان در نیمه‌نهایی جام حذفی، حرف و حدیث‌های فراوانی وجود دارد. سپاهانی‌ها معتقدند 90 درصد به هواداران آنها تعلق بگیرد و پرسپولیسی‌ها مدعی تقسیم 50-50 هستند. سازمان لیگ هم از قانونی حرف می‌زند که تصویب شده و بر اساس آن سکوها باید به دو نیم تقسیم شود. نظر تو چیست؟

من شنیدم که گفتند باید 50-50 باشد. فتاحی هم گفته که تصویب این قانون برای مدت‌ها قبل بوده و ربطی به حالا ندارد. من یک سوال دارم. آیا می‌دانستند که پرسپولیس قرار است در نیمه‌نهایی و آن‌ هم مقابل سپاهان در اصفهان بازی کند که چنین قانونی را تصویب کرده باشند؟

 

*اما مسوولان سپاهان معتقدند که این قانون در آستانه این بازی تصویب شده و شاید از حضور در نیمه‌نهایی کنار بکشند.

من که خبر ندارم اما شما شک نکنید که سپاهان کنار نمی‌کشد.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.