2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
معمای12ساله قتل زن باردار حل نشد

معمای12ساله قتل زن باردار حل نشد

شوهر مقتول: زمان حادثه مینا در حال جمع‌آوری لباس‌ها بود که به او شلیک شد. من دنبال عامل تیراندازی رفتم اما نتوانستم او را بگیرم.

دوات آنلاین- پرونده زن باردار که با شلیک گلوله یک سلاح بلژیکی به قتل رسیده‌است در حالی در دادگاه کیفری استان تهران به مرحله صدور حکم رسید که بعد از 12 سال قاتل هنوز شناسایی نشده‌ است.

 

به گزارش دوات آنلاین این زن که 7 ماه باردار بود سال 85 به قتل رسید. او برای انجام کاری کنار دیوار خانه‌اش ایستاده بود که هدف گلوله قرار گرفت.

 

خبر قتل این زن را به شوهرش به ماموران داد او گفت: من و همسرم در این باغ سرایدار هستیم. زمان حادثه مینا در حال جمع‌آوری لباس‌ها بود که به او شلیک شد. من دنبال عامل تیراندازی رفتم اما نتوانستم او را بگیرم. بعد با اورژانس تماس گرفتم تا برای کمک به همسرم بیایند. به محض اینکه رسیدند گفتند همسرم جانش را از دست داده‌ است.

 

گفته‌های این مرد به ماموران برای دستگیری عامل قتل کمکینکرد. پلیس صاحب باغ را هم مورد بازجویی قرار داد. او گفت: من چیزی ندیدم با صدای شلیک از خانه بیرون آمدم و دیدم چه اتفاقی افتاده‌ است. چیز بیشتری نمی‌دانم و با کسی هم مشکلی نداشتم که بخواهد وارد خانه من شود.

 

بعد از چند ماه از این حادثه ماموران سلاح بلژیکی را اطراف خانه پیدا کردند بررسی‌ها نشان داد این سلاحی است که مینا با آن به قتل رسیده‌ است.

 

با این حال همچنان عامل شلیک شناسایی نشد تا اینکه مدتی بعد پدر مینا با شکایت علیه دامادش ادعا کرد که او عامل قتل مینا است. این مرد گفت: دامادم با مینا مشکل داشت بارها با هم دعوا کرده‌ب ودند و من بر این باورم که او عامل قتل است.

 

احمد شوهر مینا در بازجویی‌ها به قتل اعتراف نکرد. او گفت: همسرم باردار بود و اگر هم من با او خصومتی داشتم به خاطر فرزندم او را نمی‌کشتم. او مادر دخترم بود ما یک فرزند داشتیم و منتظر تولد فرزند دوم بودیم که این اتفاق افتاد.

 

چندین ماه بازجویی از احمد راه به جایی نبرد و دختر احمد هم گفت که اختلافی ما بین پدر و مادرش ندیده‌ است.

 

در نهایت اولیای‌دم درخواست دیه از بیت‌المال کردند با ارسال این درخواست به دادگاه قضات پرونده را مورد بررسی قرار دادند. پدر مینا گفت: من درخواست قصاص عامل قتل فرزندم را دارم اما حالا که قاتل بازداشت نشده درخواست دیه از بیت المال را دارم و در صورتی که قاتل دستگیر شود خواهان قصاص او هستم.

 

شوهر مینا هم یکبار دیگر ادعا کرد در قتل نقشی نداشته‌ است.

 

در پایان قضات رای بر پرداخت دیه از بیت المال را صادر کردند اما این حکم با اعتراض شوهر مینا و دادستانی روبه‌رو شد.

 

شوهر مینا ادعا کرد باید دیه‌ای هم به خاطر فرزندش که در شکم مادرش فوت کرده به اوپرداخت شود و دادستانی هم به رای برائت شوهر مینا اعتراض کرد.

 

در نهایت دیوان عالی کشور بعد از بررسی پرونده رای پرداخت دیه مینا از بیت المال را تایید کرد و درباره شوهر مینا نیز گفت: با توجه به اینکه ادله علیه این مرد کافی نیست رای برائت درست است و اعتراض دادستانی وارد نیست.

 

همچنین در خصوص تصمیم گیری درباره جنین کشته شده نیز اعتراض پدر جنین را وارد دانست و پرونده را برای رسیدگی به دادگاه بازگرداند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.