2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت

نقاشی مقعر/محدب چهره چارلی چاپلین توسط رضا ازوجی در مرحله دوم برنامه عصر جدید

دوات آنلاین-رضا ازوجی که در مرحله قبلی چهره رویا نونهالی را طراحی کرده بود و با آرای مردمی به مرحله دوم صعود کرد این بار چهره چارلی چاپلین را کشید اما  ابتدا فقط نظر مثبت امین حیایی را جلب کرد. در ادامه بشیر حسینی با شنیدن صحبت‌های رضا نظرش را تغییر داد و چراغش را سفید کرد. به این ترتیب کار به نظر تماشاچیان کشید اما خود رضا ترجیح داد انصراف بدهد.

 

فیلم اجرای قبلی رضا ازوجی را اینجا ببینید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
مریم 1398/04/14
سلام. اجرای دوم آقای رضا ازوجی همچون اجرای اول ایشان قابل قبول بود و البته قوی تر ولی متاسفانه حتی با ادبیات خوبی نیز داوری نشد : صحبت های آقای عظیمی نژاد و حسینی (قبل از برگرداندن رای) در باره ایشان به گونه ای بود که انگار با یک "متقلب" رو به رو شده اند! باید دانست که چند خط محدود که در ابتدای هر کار هنری از قبیل نقاشی و ... کشیده می شود اصلا در نتیجه کار تعیین کننده نیستند زیرا که اگر این طور بود همه می توانستند نقاش یا گرافیست شوند. موضوع مهمی که از دید داوران پنهان ماند این است که اتفاقا این همان رنگ است که تمام کلیات و جزییات و حالات را می سازد. اجرای سریع و رنگ گذاری بی محابای آقای ازوجی نشان از تبحر ایشان دارد نه اینکه ایشان مثل بچه ها فقط رنگ آمیزی می کند! خطوط اولیه در صورتی کد گذاری اصلی محسوب می شود که کار نهایی چیزی شبیه به رسم باشد که حتی با داشتن چند نقطه می توان کار نهایی را دراورد اما در باره چره این موضوع صدق نمی کند گیریم "جای" چشم ها و موها روی کاغذ از قبل ترسیم شده باشد باز هم چیزی را عوض نمی کند زیرا این رنگ است که کار اصلی را در می آورد این در نقاشی معمول هم هست چه رسد به شکل باز شده آن که با استوانه محدب صورت می گیرد که به مراتب سخت تر است. مثل این می ماند که ما به یک خطاط بگوییم چون خط زمینه روی کاغذ داشتی این کد گذاری محسوب می شود زیرا جای حروف و دوایر را تعیین می کند و شما ما را فریب داده ای! در آن صورت همه خطاطان باید حذف شوند همین طور همه نقاشان و البته گرافیست ها! بنده به عنوان کسی که سابقه چند ساله در نقاشی دارد، از رای داوران به دلیل بی اطلاعی به این موضوع تعجب نکردم اما از ادبیات آنان خیلی تعجب کردم! حتی از پس گرفتن حرفها و رای ها قبلی! این واقعا اشتباه بود. آقای ازوجی حق دارد انصراف بدهد.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.