2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
رسول نجفیان، بازیگر نقش پدر مهربانو در سریال از یادها رفته : در سریال شاهد عواقب دیکتاتوری پهلوی خواهیم بود

رسول نجفیان، بازیگر نقش پدر مهربانو در سریال از یادها رفته : در سریال شاهد عواقب دیکتاتوری پهلوی خواهیم بود

مادر مهران (شکوه السلطنه) یک زن زورگویی است که گمان می‌کند همه باید گوش به فرمان او باشند و هرکسی هم به دستورات آنها تمکین نکند باید از میان برداشته شود.

دوات آنلاین-پرویز شکیبا یا همان پدر مهربانو در سریال از یادها رفته نقشی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. رسول نجفیان که این نقش را بازی کرده توضیحاتی درباره آن داده است که می‌خوانید:

 

رسول نجفیان درباره بازی در سریال «از یادها رفته» گفت: «به واسطه دوستی قدیمی، بهرام بهرامیان من را به کار دعوت کرد و وقتی درباره نقش و کاراکتر این سریال با هم گفت‌وگو کردیم، از این نقش خوشم آمد و پس از موافقت در این پروژه حضور یافتم. بازی من در این سریال یک‌سال طول کشید یعنی من از خرداد سال ۹۷ مقابل دوربین بودم.»

 

او درباره کاراکترش در سریال توضیح داد: «پرویز پدری هست که از همسر اولش که فوت کرده و عاشقش هم بوده، دختری به نام مهربانو به یادگار دارد و برای همین هم در ازدواج دومش با فریده دیگر حاضر نشده که بچه‌دار شود. در نتیجه، ازدواج دوم پرویز فقط برای اداره زندگی‌اش بوده ولی در اصل تمام فکر و ذهن این پدر، دخترش هست. در ادامه داستان هم می‌بینیم که این دختر با ماجراهای عاطفی مواجه می‌شود که می‌توان گفت شروع یک فاجعه برای او و زندگی خانواده است، همراه می‌شود.»

 

این بازیگر پیشکسوت ادامه داد: «برای هر پدر جدایی از دخترش دشوار است بخصوص برای پدری که علاقه و وابستگی زیادی به فرزندش دارد. اما گرفتاری خانواده ما در سریال ورای مسایل عاطفی است و به جرات می‌گویم که نقش من بسیار خاص، عاطفی و دشوار بود.»

 

نجفیان در خصوص نکات بارزی که در سریال از یادها رفته به آن اشاره شده است، بیان کرد: «با توجه به اینکه قرار نیست قصه را لو بدهم می‌گویم، ما ادامه و عواقب دیکتاتوری قاجار و پهلوی را در این سریال می‌بینیم و در نتیجه آن سلطه‌طلبی و زورگویی همچنان در این خاندان نفوذ دارد چرا که برای انسان‌ها اصلا ارزش قائل نیستند. بخصوص مادر مهران (شکوه السلطنه) که یک زن زورگویی است که گمان می‌کند همه باید گوش به فرمان او باشند و هرکسی هم به دستورات آنها تمکین نکند باید از میان برداشته شود. یک نکته مهمی که در این سریال وجود دارد همین است؛ برخورد با این تفکر غلط و نشان دادن ظلم دیکتاتوری موجود درآن سال‌ها. حال و هوای تهران قدیم از دیگر نکات بارز و جالب سریال است. تهرانی که از عهد قاجار رهایی پیدا کرده و وارد دورانی به اصطلاح مدرنیزه شدن است، مردم به‌جای لباس‌های سنتی و مرسوم آن دروان، کت و شلوار می‌پوشند،کراوات می‌زنند و کلاه شاپو سر می‌کنند. از نکات مهم دیگر این سریال مساله حجاب و ظلم خاندان پهلوی در کشف حجاب به زنان مسلمان ایرانی و سوق دادن اجباری مردم به سمت و سوی تفکر و پوشش غربی و رواج بی‌بند و باری است.»

 

 

نجفیان تاکید کرد: «من فکر می‌کنم در روند داستان، به این مسائل خوب پرداخته شده است. در این سریال، اراده معطوف به قدرت بشر به خوبی به تصویر کشیده شده است. بشری که هر خواسته‌ای دارد باید قدرت پیدا کند تا به خواسته خود برسد اما یک موقعی هست که معنویت به این اراده بشر کمک می‌کند و انسان دچار والایش و تثبیت می‌شود اما یک موقع هم هست که این معنویت کمکی نمی‌کند و در آن جهل و جاهلیت خودش می‌ماند و متاسفانه فاجعه می‌آفریند درست مانند چیزی که در این سریال به آن اشاره شده است.»

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.