2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
پاسخ تهیه‌کننده سریال از یادها رفته به انتقادها ؛ مردم قضاوت کنند

پاسخ تهیه‌کننده سریال از یادها رفته به انتقادها ؛ مردم قضاوت کنند

سعید راد زمانی که برای نقشی که پیش بینی کرده بودیم و باید جلوی دوربین می آمد سر کار دیگری بود و امکان همکاری مان فراهم نشد .

دوات آنلاین-سریال از یادها رفته اگرچه بینندگان زیادی را جلب کرده اما نتقاداتی نیز به آن وارد شده است. بازی‌های ضعیف و شباهت سریال به شهرزاد از جماله این انتقادات است. «اکبر تحویلیان» تهیه کننده سریال از یادها رفته در این گفت‌وگو به انتقادات پاسخ داده است:

 

*چه ملاکی شما را راضی کرد که در باره این موضوع برای تلویزیون سریال بسازید؟

طرح اولیه در 50 قسمت پیش بینی شده بود که نیمی از آن در فاز اول و نیمی دیگر در فاز دوم ساخته شد. معضلی که یک نفر به فردی علاقه ندارد ولی مزاحمت ایجاد می کند همچنان در روزگار ما وجود دارد و ما این موضوع را به عنوان یک معضل اجتماعی امروز در بستر تاریخ بیان کردیم.

 

*فاز دوم در چه مرحله ای است؟

فیلم برداری فاز یک به پایان رسیده و ادامه ماجراهای مهربانو و خسرو که اصل ماجراست در فازهای بعدی خواهد بود و فیلم نامه آن در حال نگارش است.

 

*بازیگران را بر چه اساسی انتخاب کردید؟

 با وجود این که انتخاب بازیگران جزو حیطه کارگردانی است اما در سریال های بزرگ، این انتخاب امری جمعی است که توسط تهیه کننده، کارگردان و مشاوران پروژه صورت می گیرد. این موضوع که «رضا یزدانی» در سریال بازی کند هم پیشنهاد، هم پذیرفتن و هم همراهی کردنش یک ریسک بود که فکر می کنم جواب داد.

 

*برخی درباره سطح پایین بازی «هلیا امامی» نسبت به دیگر بازیگران انتقاد دارند.

انتخاب بازیگر در اِشِل قهرمان داستان که نزدیک به یک سال و نیم ما را همراهی کند از بین ستارگان آن موقع امکانش کم بود و ما باید به سمت نیروهای جوان و جدید می‌رفتیم که سن شان با سریال ما تناسب داشته باشد. اولاً در این سن و سال نیروهای کمی در دسترس قرار داشتند و دوماً رقم های آن ها با رقم هایی که در برآورد سازمانی ما شکل گرفته بود همخوانی نداشت بنابراین علاقه مند بودیم چند چهره جدید همچون هلیا امامی و رضا یزدانی را معرفی کنیم که فکر می کنم به بیراهه نرفتیم.

 

*در فهرست اولیه‌ای که از عوامل سریال «از یادها رفته» منتشر شد نام «سعید راد» هم دیده می‌شد اما در تیتراژ کنونی این سریال خبری از نام او نیست و دلیل غیبت اش را هنوز کسی اعلام نکرده است.

سعید راد زمانی که برای نقشی که پیش بینی کرده بودیم و باید جلوی دوربین می آمد سر کار دیگری بود و امکان همکاری مان فراهم نشد ضمن این که آن نقش اندکی تغییر کرده بود.

 

* ساختن سریال برای ماه رمضان چه حس و حالی دارد؟

حقیقت اش از بدو خلق اثر برای پخش در ماه رمضان پیش بینی نشده بود و روند کار و آماده سازی دست به دست هم داد تا سریال برای ماه رمضان آماده شود.

 

*بازتاب ها را چگونه دیدید؟

ما با دیگر همکارانی که برنامه تولید می کنند در رفاقت هستیم و در حال رقابت نیستیم. ما هم پوشش داریم و جای یکدیگر را نمی خواهیم بگیریم. نوع سریال ما به لحاظ فضا، قصه، فرم و شکل متفاوت با داستان هایی است که ساخته می شود. «از یادها رفته» داستانی دارد که در گذشته اتفاق افتاده و فضای داستانی مان در مقطع زمانی 1316-1315 است. همه نوع محصول باید در تلویزیون وجود داشته باشد. حال بیننده به سلیقه خود یک اثر را انتخاب می کند و با آن همراه می شود. به نظرم همه سریال ها دیده می شوند و سریال ما هم دیده شده است.

 

*ماه رمضان تلفیقی از ژانرهای مختلف به خصوص کمدی است اما امسال هر سه سریال ملودرام است و مسئولان می توانستند یک سریال طنز همچون سال های گذشته در کنداکتور پخش قرار دهند.

سخن شما کاملاً درست است و به اعتقاد من هم می توانست چیدمان صحیح تری صورت بگیرد ولی قطعاً رسانه دچار مشکلاتی شده که نتوانسته کارهای طنزش را برای ماه مبارک رمضان برساند و مجبور شده هر سه کار درام را روانه آنتن کند.

 

*برخی سریال تان را با «شهرزاد» مقایسه کرده اند.

بخشی شیطنت های رسانه ای است، سریال ما دیده می شود و سریال «شهرزاد» هم قاعدتاً دیده شده است و مردم خودشان قضاوت می کنند که آیا این سریال با این شمایل، شیوه دکوپاژ و این نوع نمایشی که دارد، حجم لوکیشن ها، حرکت های تصویری و افرادی که به خصوص در پشت صحنه آن را می‌بینند با «شهرزاد» قابل مقایسه است یا خیر. هر دو سریال قصه خود را دارند و نیاز به مقایسه نیست و هر کدام کار خود را انجام داده اند.

 

*از سختی های کار تاریخی ساختن برای‌مان بگویید.

خیلی سخت است. به هر حال هر کاری در آثار تاریخی انجام دهی باز یک جایی از چشم دور می ماند. بیان کردن آن دوره با توجه به امکانات کشور ما سخت است؛ به لحاظ صحنه، لباس و موقعیت، کار بسیار مشکل و طاقت فرسایی است. خیلی از مکان ها از بین رفته اند و باید بازسازی شوند و خیلی ها فرسوده شده اند و باید نوسازی شوند.

 

*از خروجی سریال تاکنون راضی هستید؟

من هیچ وقت از کارهایی که می سازم صددرصد راضی نیستم. سریال ما چون در بخش دولتی ساخته می شود نشان می دهد که بازیگران و دیگر عوامل با ما همکاری کردند. رضایت نسبی خوبی از خروجی کار دارم.

 

منبع: خراسان

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1398/03/12
سریال بسیار ضعیف سرشار از خشونت و نگاه های آلوده و هوس بازی و جیغ جیغ های مهربانو که اصلا معلوم نیست چه پیامی داره هر دیقه هم میزنن تو گوش هم مثلا خسرو خان هم نقش مثبتشه یه پیشکار داره از شمر بدتر حیف اون همه هزینه و وقت

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.