2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
آیا فرهاد مجیدی به سرنوشت منصوریان دچار می‌شود؟

آیا فرهاد مجیدی به سرنوشت منصوریان دچار می‌شود؟

فرهاد مجیدی به صراحت از تمایلش به ماندن و نفر اول بودن حرف زده و مثل منصوریان که مدعی بود می‌خواهد استقلال را احیا کند، حرف از بازگشت آبی‌ها به اوج زده است.

دوات آنلاین-پایان کار استقلال در لیگ هجدهم کسب پیروزی مقابل سپیدرود رشت و رسیدن به امتیاز 57 بود که سهمیه آسیایی را هم قطعی کرد. آبی‌پوشان در‌حالی لیگ هجدهم را با رتبه سومی به پایان رساندند که فصل گذشته هم با وینفرد شفر در همین نقطه ایستاده بودند، با این تفاوت که آن‌ها فاتح جام حذفی شدند و حداقل یک جام آوردند. اما امسال استقلال فراز و نشیب و حواشی زیادی داشت و نه در آسیا موفق بود و نه در جام حذفی و در نهایت هم مسئولان باشگاه تصمیم به برکناری شفر و سپردن سکان هدایت تیم به فرهاد مجیدی مربی جوان و کم‌تجربه‌شان گرفتند.

 

مجیدی در 3 دیدار لیگ مقابل استقلال خوزستان، نفت آبادان و سپیدرود رشت و یک بازی آسیایی با الدحیل هدایت تیم را بر‌عهده داشت و آخرین بازی فصل استقلال هم بازی با العین امارات در هفته پایانی لیگ قهرمانان است که تشریفاتی است. در این 4 دیدار برگزار شده آبی‌ها 2 برد و 2 تساوی داشته‌اند یعنی 8 امتیاز از 12 امتیاز ممکن را کسب کرده‌اند، با این توضیح که 3 دیدار خانگی و تنها یک دیدار خارج از خانه بوده‌، ضمن این‌که شاگردان مجیدی در این 4 دیدار، 4 گل هم خورده‌اند که اصلا قابل مقایسه با آمار خوب خط دفاعی‌شان در طول فصل نیست.

 

همه این‌ها موید این است که فرهاد مجیدی کم‌تجربه است و شوک مورد‌نظر آبی‌ها پس از برکناری شفر رخ نداده است. با این‌حال صحبت‌های فرهاد مجیدی پس از بازی با سپیدرود قابل‌تامل است و حاکی از روزهای سخت مدیران آبی برای انتخاب سرمربی جدید است. در‌حالی که مجیدی پس از برکناری شفر با شرط موقت بودن و هدایت استقلال تا پایان فصل حاضر شد جای شفر را بگیرد، اما گویا نفر اول بودن بدجوری به مذاقش خوش آمده و حالا او داعیه سرمربیگری آبی‌ها در فصل آتی را دارد.

 

فرهاد در جدیدترین پست اینستاگرامی‌اش که مثل یک مانیفست رسمی است، نوشته است: «من خوشبختی و ستاره بودن را در استقلال تجربه کردم و دیگر جوان‌20 ساله نیستم که دنبال تکرار آن احساسات باشم. اگر اینجا هستم و ادامه می‌دهم به خاطر این است که مثل تک‌تک شما از صمیم قلب می‌خواهم که استقلال را به طرف جام‌ها و قهرمانی‌ها پیش ببریم و کار تازه‌ای را شروع کنیم. پس اگر حرفی می‌زنم بدانید به آن فکر کردم و با بزرگان فوتبال ایران درباره‌اش مشورت کردم. من محکم و قاطع این‌جا می‌نویسم که می‌توانم یک استقلال مقتدر، منظم و جذاب بسازم و در این راه به دنبال ساختن و تولید هستم و نه خریدهای بیش از حد. از طرفی دیگر شاهد هستم که آقای امیرحسین فتحی با همه وجودش در تلاش است تا استقلال را به دوران اوج بازگرداند. اگر منصفانه به شرایط اقتصادی کشور نگاه کنیم، به هزینه‌های سنگینی که وزارت ورزش در راه پرداخت بدهی‌ها و محروم نشدن نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا متحمل شد، به قراردادهای کمرشکنی که در دوران مدیریت گذشته منعقد شده و اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل باشگاه در حال جبران آن هستند و به بی‌پولی‌های این روزهای استقلال، اگر همه این موارد را درنظر بگیریم، حتما مسیرهای بهتر و کم‌هزینه‌تری برای موفقیت وجود خواهد داشت.‌»

 

فرهاد مجیدی به صراحت از تمایلش به ماندن و نفر اول بودن حرف زده و مثل منصوریان که مدعی بود می‌خواهد استقلال را احیا کند، حرف از بازگشت آبی‌ها به اوج زده است.

 

سرمربی جوان استقلال در حالی که علی خطیر معاون باشگاه اواخر هفته گذشته به وضوح از تصمیم باشگاه برای انتخاب سرمربی خارجی سخن گفته و بر این تصمیم تاکید کرده‌، با اشاره به تلاش مدیرعامل باشگاه و وزارت ورزش برای کمک به استقلال و سخت بودن شرایط اقتصادی، تاکید کرده که راه‌های کم هزینه‌ای برای موفقیت وجود دارد. این یعنی صرف‌نظر کردن استقلال و وزارت از استخدام مربی خارجی و همکاری با مربی داخلی، موضوعی که مطلوب فرهاد مجیدی است. البته به‌شرطی که در مورد گزینه داخلی نظر باشگاه فرهاد باشد، نه امیر قلعه‌نویی! مجیدی‌ وسوسه نیمکت را در درون خود زنده شده می بیند و این برای استقلال ٩٨ بزرگ‌ترین علامت سوال و چالش است. استقلال فصل بعد آبستن حوادث است. آن‌ها اگر مربی خارجی بیاورند یا حتی مربی داخلی جذب کنند با هر نتیجه نامطلوبی نام مجیدی از روی سکوها شنیده خواهد شد.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.