2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
این دختر61 نفر را نجات داد

این دختر61 نفر را نجات داد

پدر عارفه:دخترم در یکی از بخش های برنامه خندوانه که درباره اهدای اعضا بود تصمیم گرفت کارت اهدا بگیرد و شش ماه پیش ما هم در این تصمیم او سهیم شدیم.

دوات آنلاین-خانواده دختر دانشجوی شاهرودی در پی تصادف و مرگ مغزی دخترشان در اقدامی خداپسندانه اعضای بدن او را اهدا کردند. اعضای بدن این دختر جوان به 61 بیمار پیوند زده شد

 

به گزارش جام جم، عارفه عرب احمدی ۲۳ ساله، چند واحد درسی اش مانده بود تا در رشته کارشناسی تربیت بدنی، دانشگاه صنعتی شاهرود فارغ التحصیل شود اما بعدازظهر هشتم اردیبهشت امسال تصادف تقدیر زندگی اش را عوض کرد. او برای شرکت در کلاس درس و همراهی با دوستانش برای برنامه ریزی جشن فارغ التحصیلی از خانه شان در شهرك البرز خارج شد. خانه شان تا دانشگاه 200متر فاصله داشت.

 

ساعت سه بعدازظهر تلفن مادر زنگ خورد. دوست عارفه بود که می گفت او حالش بد شده است. مادر تلفنی پدر را خبر کرد و بعد راهی بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود شد.

 

 دخترش در بخش اورژانس بستری و پدر بالای سرش بود. عارفه تصادف کرده بود. او را به اتاق عمل بردند و خواهرانش و بقیه فامیل هم به بیمارستان آمده و دعا می کردند او خوب شود.

 

چهار روز سخت برای خانواده گذشت و او همچنان چشمانش بسته بود. سرانجام یکی از پزشکان نزد خانواده عارفه رفت و گفت همه تلاش خود را انجام دادند اما دیگر امیدی نیست و او باید برای تایید مرگ مغزی اش به بیمارستان سینای تهران منتقل شود.

 

عارفه را به آنجا منتقل کردند که پزشکان در بررسی وضعیت او مرگ مغزی دختر دانشجو را تایید کردند و بعد خانواده اش تصمیم گرفتند به وصیت دخترشان که اهدای اعضای بدن او بود عمل کنند.

 

هر چند عارفه نقاب برخاك کشید و رفت اما با اقدامی که انجام داد، نوید زندگی بر دل بیماران زیادی روشن شد.

 

على اكیرعرب احمدی. پدر اهداکننده اعضا به جام جم گفت: پسرم 10 سال پیش فوت کرد و سه دختر داشتم که عارفه آخرین فرزندم بود. او چند واحد درسی اش مانده بود تا فارغ التحصیل شود. آنقدر مهربان و بخشنده بود که با رفتنش هم ایثار و بخشندگی کرد دلمان برایش تنگ شده است. روز حادثه هنگام بازگشت از دانشگاه، پسر جوانی که راننده خودروی پژو پارس بود با دخترم تصادف کرد. در زمان تصادف سرعت خودرو ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت بود. آن روز از طریق تماس تلقتی همسرم متوجه شدم عارفه حالش بد شده و در بیمارستان است.

 

وی افزود: بعد از آن دوستم با من تماس گرفت و خبر داد هنگام عبور از مقابل دانشگاه بوده که متوجه تصادف دختر جوانی شده و به اورژانس زنگ زده، همان موقع دیده که کارت دانشجویی او کناری پرت شده و آن را خوانده و متوجه شده دختر من است. زمانی که به بیمارستان رسیدم تازه آمبولانس آمده بود و در حال انتقال عارفه به بخش اورژانس بودند.

 

پدر داغدیده ادامه داد: با دیدن چهره اش که تصادف کرده بود دلم فرو ریخت، فقط از خدا خواستم خودش شفای دخترم را بدهد. او تحت عمل جراحی قرار گرفت و همچنان به زنده ماندن دخترم امید داشتیم. روز چهارم به ما گفتند او مرگ مغزی شده اما برای تایید این موضوع باید به بیمارستان سینای تهران منتقل شود که او را به آنجا بردیم و پزشکان آنجا روز ۱۴ اردیبهشت امسال به ما گفتند مرگ مغزی اش تأیید شده است. روز بعد تصمیم گرفتیم که اعضای بدن او را طبق خواست و وصیت خودش اهداکنیم.

 

وی افزود: دخترم در یکی از بخش های برنامه خندوانه که درباره اهدای اعضا بود تصمیم گرفت کارت اهدا بگیرد و شش ماه پیش ما هم در این تصمیم او سهیم شدیم و من و همسرش نیز مثل از کارت اهدای عضو گرفتیم بعد از مرگ مغزی دخترم قلب مهربان او، دو کلیه، کبد و دو قرنیه چشمانش را اهدا کردیم.ساعاتی بعد از امضای برگه های اهدا مسؤولان واحد فراهم آوری پیوند اعضای بیمارستان سینا سراغمان آمدند و گفتند معجزه شده و رویه های او قابل پیوند است که رضایت دادیم ریه هایش هم اهدا شود.

 

وی گفت: اما انگار عارفه می خواست اعضای بیشتری از بدنش اهدا شود. سومین بار که مسؤولان بخش فراهم آوری اعضای پیوندی نزدمان آمدند، گفتند انگار سخاوت دختر تمامی ندارد، نسوج مغز استخوان هایش را آزمایش کرده اند که معلوم شد با 54 بیمار سرطانی که مدتهاست در انتظار پیوند هستند، مطابقت دارد. با شنیدن این حرف ها خوشحال شدیم که دخترم می تواند جان انسان های بیمار بیشتری  را نجات دهد. بنابراین برگه های اهدای نسوج مغز استخوان هایش را نیز برای بیماران امضا زدیم. چهاردهم اردیبهشت امسال عارفه کنار مزار برادرش به خاك سپرده شد. افتخار می کنم او نویدبخش زندگی انسان های دیگر و ایثار و بخشش اش جاودانه شد. از گیرندگان اعضا می خواهم مثل دحترم بخشنده و مهربان باشند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1398/02/21
چقدر دردناکه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.