2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی کامل رضا یزدانی ؛خواننده ای که در سریال از یادها رفته نقش مهراد مستوفی را بازی کرده است

بیوگرافی کامل رضا یزدانی ؛خواننده ای که در سریال از یادها رفته نقش مهراد مستوفی را بازی کرده است

تابستان ها به عنوان دستیار پدرم در دندان پزشکی بودم در کارم خیلی پیشرفت کرده بودم و کار یک پزشک را می توانستم انجام دهم، همیشه بعد از جراحی، بخیه ها را می زدم، اما علاقه ای به ادامه این شغل نداشتم.

دوات آنلاین-رضا یزدانی خواننده نام آشنای ایران گاهی هم بازیگری می‌کند و آخرین کاری که در این حوزه انجام داده بازی در نقش مهراد مستوفی در سریال از یادها رفته است.

 

رضا یزدانی البته قبلا هم در سینما چند فیلم از جمله تهران- طهران و تیک آف بازی کرده است اما به نظر می‌رسد اکنون قصد دارد تخصصی‌تر وارد عرصه بازیگری شود.

 

 

رضا یزدانی برخلاف تصور خیلی‌ها که خیال می‌کنند جنوبی است متولد تهران است. او روز 24 مهر 1352 به دنیا آمده است و از همان بچگی به هنر علاقه داشت البته در دانشگاه در رشته مهندسی چوب و کاغذ درس خواند.

 

او درباره کودکی‌اش گفته است: پدرم دندان پزشک بود، به همین دلیل تحصیلات در خانواده حرف اول را می زد، اما من به شدت از درس و مدرسه فراری بودم و سعی می کردم به علاقه ام بپردازم. اما در آن زمان جامعه درگیر جنگ اجاره فعالیت در موسیقی را نمی داد به همین خاطر بیشتر وقتم با فوتبال و دراوزه بانی می گذشت.

 

رضا یزدانی کلاس اول دبیرستان بود که یک دستگاه کیبور خرید و تمرین نوازندگی را شروع کرد. او مدتی هم ساز دهنی می‌زد تا این‌که یکی از دوستانش از آلمان گیتاری برای او آورد. خودش می‌گوید: باز هم پدرم اجازه نمیداد زیاد درگیر موسیقی شوم

 

پدر رضا خیلی دوست داشت پسرش هم‌رشته او شود. رضا یزدانی گفته است: تابستان ها به عنوان دستیار پدرم در دندان پزشکی بودم در کارم خیلی پیشرفت کرده بودم و کار یک پزشک را می توانستم انجام دهم، همیشه بعد از جراحی، بخیه ها را می زدم، اما علاقه ای به ادامه این شغل نداشتم. بالاخره به اصرار پدرش در رشته مهندسی چوب و کاغذ درس خواندم.  به این علت دانشگاه رفتم که بتوانم با خیال راحت موسیقی کار کنم. در زمان دانشگاه، فرشید اعرابی (نوازنده) یک گروه موسیقی داشت، با شنیدن آهنگ هایی که به انگلیسی می خواندم بعنوان خواننده در گروهش ازم دعوت کرد. به همین صورت کارم در موسیقی بصورت حرفه ای شروع شد.

 

رضا یزدانی وقتی وارد عرصه خوانندگی شد صدایی تازه را وارد مویقی ایران کرد. او معمولا ترانه‌هایی  با تم اجتماعی می‌خواند و البته درباره تهران هم چند ترانه خوانده است. خودش می‌گوید: «از سال ۱۳۷۸ با آلبوم شهر دل وارد مارکت موسیقی شدم و بعد از نزدیک به ۲۰ سال جز معدود خواننده هایی هستم که هنوز مانده ام و کار می کنم.»

 

او درباره علاقه‌اش به سینما می‌گوید: فیلم دیدن جز برنامه های ثابت زندگی ام است، آرشیو بسیار مفصلی از فیلم های مطرح دنیا دارم و فیلم را در سبک و سیاق های مختلف دنبال می کنم. مدتی به پیشنهاد یکی از دوستان در تئاتر کار کرده ام در سال 83 با فیلم حکم وارد سینما شدم و تا الان در بیش از 14 اثر سینمایی و تلویزیونی حضور داشتم

 

بخش دیگری از زندگی رضا یزدانی مربوط به فوتبال است. او از طرفداران تیم استقلال است. او می‌گوید: استقلالی هستم و خیلی این تیم را دوست دارم، ولی به ورزش به دید همه زندگی نگاه نمی کنم، مثلا از باخت استقلال بهم نمی ریزم و از کار و زندگی نمی افتم.فوتبال یک تفریح است و نباید زندگی را تحت الشعاع قرار دهد.

رضا یزدانی متاهل است و همسرش شبنم لالمی نام دارد. این دو یک فرزند دختر دارند.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.