2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
 برای افطار چه بخوریم و چه نخوریم؟

برای افطار چه بخوریم و چه نخوریم؟

استفاده از کربوهیدرات و پروتئین مانند نان و پنیر، سوپ و آش سبک و یا حلیم کم چرب بدون شکر از گزینه‌های مناسب برای وعده افطار محسوب می شود.

دوات آنلاین-افطار، شروع یک وعده تغذیه‌ای بعد از چند ساعت گرسنگی و تشنگی است؛ در این ساعات به دلیل رسیدن سطح قند خون به حداقل خود، بیشتر روزه‌داران در وعده افطار به سمت مواد شیرین متمایل می‌شوند، در این بین با مصرف زولبیا بامیه و نوشیدن آب زیاد، افزایش قندخون و مشکلات گوارشی مانند سوء جذب و دل پیچه به سراغ روزه‌داران خواهد آمد.

 

به همین دلیل استفاده از کربوهیدرات و پروتئین مانند نان و پنیر، سوپ و آش سبک و یا حلیم کم چرب بدون شکر از گزینه‌های مناسب برای وعده افطار محسوب می شود.

 

خوردن سحری می تواند سطح مناسب تری از قند خون را در طول روز برقرار کند که منجر به کارایی بالاتر جسمی و مغزی خواهد شد. سحری مناسب و اصولی ویژگی هایی از نظر حجم و مقدار مانند یک ناهار باید لحاظ و با افزودن فیبر در قالب سالاد و سبزی به تنظیم فعالیت دستگاه گوارشی، تنظیم بهتر قند خون و تعادل در آب بدن کمک کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.