2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
گفت‌وگوی صریح با سلمان خان ؛ آیا او از شاهرخ و عامر خان برتر است؟

گفت‌وگوی صریح با سلمان خان ؛ آیا او از شاهرخ و عامر خان برتر است؟

به لطف خدا فیلم هایی که انتخاب کردم به موفقیت رسیدند اما این بدین معنا نیست که عامر یا شاهرخ فیلم های بد یا اشتباهی را انتخاب کرده اند.

دوات آنلاین-سلمان خان یکی از پرکارترین بازیگران سینمای هند است. او برای اکران فیلم بهارات در عید فطر امسال آماده می شود. سلمان خان در سال 1988 وارد بالیوود شد و بیش از 30 سال است که در صنعت فیلم هند حضور دارد. سلمان خان در مصاحبه تازه خود درباره مسائل مختلفی صحبت کرده است.

 

  • شما در چندین پروژه حضور دارید. شما پروژه های خود را چگونه انتخاب می کنید؟

سلمان خان: همیشه به فیلمنامه ارتباط دارد. وقتی تماشاچیان از سینما خارج می شوند آنها باید این احساس را داشته باشند که می‌خواهند یک دوست یا فرزند یا همسری شبیه به من داشته باشند. هر بازیگری باید به صورت کامل فیلم را از دیدگاه مخاطب ببیند.

 

  • آیا بازی کردن در نقش هایی که باید از نظر فیزیکی تغییر کنید الان برای شما سخت شده است؟

سلمان خان: در حال حاضر من مشغول فیلمبرداری قسمت سوم فیلم دابانگ هستم و بعد از آن فیلم بهارات اکران می شود که یک سفری از سن 9 تا 27 سالگی، از 27 تا 35 سالگی، از 35 تا 45 سالگی و از 45 تا 70 سالگی است و من تمام این گروه های سنی را در فیلم بهارات بازی کردم. شما در فیلم سلطان هم تغییرات من را دیدید. مقدار کاری که انجام دادم 10 برابر سخت تر از کاری بود که در هر فیلمی انجام داده ام چون شما نیاز داشتید که وزن خودتان را کم کنید و دوباره وزن خود را اضافه کنید. باید این کار را در  بازه زمانی کوتاه انجام می دادید. اوایل انجام این کار برای من ساده بود اما در حال حاضر البته که سخت تر شده است.

 

  • بسیاری از بازیگران معاصر شما روی پروژه هایی در فضای دیجیتال مشغول کار هستند. آیا این فضا برای شما جذابیت دارد؟

سلمان خان: نه من این فضا را دوست ندارم. این یک فضای خوب است اما من همه چیزی که در این ساختار های دیجیتال نمایش داده می شوند را دوست ندارم. در فضای اینترنت آنها هر چیزی را نمایش می دهند. در اینجا سانسوری وجود ندارد. مشکل من این است که نوجوانان و جوانان هم می توانند آنها را تماشا کنند چون همه به یک گوشی دسترسی دارند. بنابراین من با این فضا راحت نیستم.

 

  • آیا کارگردانی برای شما جذاب است؟

سلمان خان: الان نه، اما در یک زمانی کارگردانی خواهم کرد. در آغاز فعالیت خودم، می خواستم کارگردان شوم و فکر می کنم در آینده این کار را انجام دهم اما می خواهم یک فیلم بسیار کوچک بسازم. یک فیلم بزرگ به این معنا نیست که باید پول را در تولید فیلم صرف کنید، باید یک طرح و نقشه بزرگ باشد و محتوای پایانی بزرگ تر باشد.

 

  • در میان سه خان، شاهرخ و عامر و شما، حالا به نظر می رسد شما بزرگ ترین باشید. تا حالا به این موضوع فکر کرده اید؟

سلمان خان: نه واقعا، به لطف خدا فیلم هایی که انتخاب کردم به موفقیت رسیدند اما این بدین معنا نیست که عامر یا شاهرخ فیلم های بد یا اشتباهی را انتخاب کرده اند. در یک زمانی وقتی فیلم هایی را انتخاب می کردم با نهایت اطلاعاتی که من دارم ، به فیلم های موفقی تبدیل نمی شدند. یک فیلم که موفق شود شما دوباره برمی گردید. شاهرخ یک اسطوره است و عامر هم همینطور. یک فیلم بد می تواند رخ دهد اما آنها همیشه بر می گردند. عامر و شاهرخ مهارت های خود را می شناسند و من شنیدم که مردم می گویند آنها درباره من خیلی مطمئن نیستند (می خندد)

 

  • شوخی دیگر کافی است و شما در این مورد چه فکر می کنید؟

سلمان خان: چیزی که من را نجات داد استعداد متوسط و شانس بود. در واقع نمی دانستم چگونه نجات پیدا کردم اما نجات پیدا کردم. فراز و نشیب های من ادامه خواهند داشت. به لطف خدا طرفداران ما خیلی قوی هستند. آکشی کومار و ریتیک روشن و آجی دوگان هم هستند و همچنین پسران جوانی مثل تایگر شروف و رنویر سینگ و وارون داوان. همه بسیار خوب هستند.

 

  • سورج بارجائيا و سانجی بانسالی و ساجید نادیاوالا و آدیتیا چوپرا همه شما را می خواهند. مطمئنا شما چیزهای درستی انجام دادید چون این افراد نمی توانند انتخاب اشتباهی داشته باشند...

سلمان خان: مثل این است که بگویم شانس است یا سرنوشت. شاید چیزهایی آنها می بینند که من نمی بینم. در هر صورت آنچه که آنها در یک قهرمان به دنبال آن هستند یک راز و معما است. تماشاچیان می خواهند پول خود را برای دیدن فیلم های من بر روی پرده سینما خرج کنند و همچنین آنها می خواهند فیلم های من را در شبکه های ماهواره ای ببینند و آنها می خواهند من را در برنامه هایی که اجرا می کنم، تماشا کنند. نمی دانم چه مدت طول خواهد کشید اما این فرایندی در حال اجرا است و ایده من این است که بهترین خودم را ارائه دهم و اهمیتی ندارد چه مشکلاتی در مسیرم قرار دارند، فیزیکی یا ذهنی.  من و کبیر خان بعد از همکاری در فیلم بسیار پرفروش Bajrangi Bhaijaan در فیلم Tubelight همکاری کردیم و فکر می کردیم این یک فیلم زیبا است اما در عید فطر مردم می خواهند فیلم شاد ببینند. با دیدن فیلم Tubelight همه گریه می کردند. آنها مانند این بودند: چه جهنمی، عید خراب شد (می خندد). آنها افسرده شده بودند. امروز وقتی فیلم Tubelight در فضای دیجیتال یا ماهواره پخش می شود مردم آن را دوست دارند و تعجب می کنند چرا این فیلم به یک فیلم موفق تبدیل نشد. این فیلم در هند بیش از 110 کرور فروش کرد و بنابراین حتی فیلم های شکست خورده من 100 کرور فروش می کنند. بسیاری از فیلم ها اینگونه نبودند. بنابراین من خوش شانس هستم که فیلم به این بزرگی شکست خورده تلقی می شود. من از لطف خدا سپاسگزارم.

 

  • جاه طلبی شما برای فیلم های سلمان خان چگونه است؟

سلمان خان: جاه طلبی، نمی توانم بگویم اما یک چیز شفاف در ذهن من وجود دارد و فقط می خواهم فیلم های سالم و سرگرم کننده بسازم. من پیوسته شگفت زده می شوم اگر کار درست یا اشتباهی انجام می دهم چون امروزه گرایش های عجیب و غریبی وجود دارند. این نوع از فیلم هایی که امروزه ساخته می شوند به خصوص در فضای اینترنت ، شوکه کننده هستند. من حتی نمی توانم آنها را تماشا کنم اما مردم تماشا می کنند. درک می کنم که این چیزها به صورت خصوصی در لب تاپ و گوشی دیده می شوند. من می خواهم خودم را در پشت یک سینمای سالم و پاک نگه دارم. من می می خواهم شرکت تهیه فیلم ما ، فیلم هایی داشته باشد که مردم بدانند که این فیلم ها شوخی و اکشن و سکانس های عاشقانه دارند و همه ما می توانیم در کنار هم این فیلم ها را تماشا کنیم. این آن کاری است که می خواهم ادامه دهم.

 

  • شما قصد دارید پسر محافظ خود شیرا را وارد بالیوود کنید. درست است؟

سلمان خان: بله بعد از پرانوتان بال و اقبال ظاهر حالا نوبت به تایگر پسر شيرا است. او برای اولین فیلم خود به سختی مشغول کار است. زمانی که او خوب یا بهتر از پسران موجود شد ما کار را آغاز خواهیم کرد.

 

  • بازیگران تازه وارد امروز کار سختی دارند. چه نظری دارید؟

سلمان خان: شما باید توجه داشته باشید که این پسران باید رقص و اکشن بهتری از قهرمانان موجود داشته باشند. به عبارت دیگر، آنها کار سختی دارند. در زمان ما نسبتا ساده بود و حتی ما هم مشکل داشتیم اما الان خیلی سخت تر شده است. امروز شما باید بهتر از بازیگران موجود باشید. به زمان خیلی زیاد و صبر و سخت کوشی و تعهد و فداکاری زیادی نیاز دارد. البته به فیلم ها هم بستگی دارد و به پذیرفته شدن توسط هواداران و کسانی که سینما می روند. اخیرا گفتم که چیزی که آنها در یک قهرمان می بینند هیچکس نمی داند. گاهی یکی فیلمی موفق نمی شود اما قهرمان پذیرفته می شود و گاهی فیلمی خیلی موفق می شود اما قهرمان پذیرفته نمی شود.

 

  • شما در سال 2019 دو فیلم در اکران خواهید داشت...

سلمان خان: بله امسال من در عید فطر بهارات را در اکران دارم و در دسامبر فيلم 3 دابانگ . عید فطر سال 2020 نیز فیلم Inshallah اکران خواهد شد.

 

منبع: جهان بالیوود

bollywoodworld.blogfa.com

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.