2024/05/01
۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
دستور پخت پلاسره تره ؛غذای سنتی طالقان

دستور پخت پلاسره تره ؛غذای سنتی طالقان

این تركیب رنگی و انتخاب شاید به خاطر مجاورت روستاهای طالقان با كوهستان‌ها و نزدیكی به شهرهای شمالی كشور كه اغلب غذاهایی با سبزی و سیر فراوان درست می‌كنند، باشد.

دوات آنلاین-پلاسره تره غذای سنتی بسیار خوشمزه اهالی طالقان است. سبزیجات و سیر در این غذا نقش مهمی دارد. این تركیب رنگی و انتخاب شاید به خاطر مجاورت روستاهای طالقان با كوهستان‌ها و نزدیكی به شهرهای شمالی كشور كه اغلب غذاهایی با سبزی و سیر فراوان درست می‌كنند، باشد. اسم این غذا هم بی‌شباهت به لهجه شهرهای شمالی نیست.

 

مواد لازم:اسفناج/پیاز/سیر/گردو آسیاب شده/نمك و فلفل/زردچوبه/روغن محلی

 

طرز تهیه:اسفناج را به همراه نمك و فلفل بپزید. سیر و پیاز را رنده كنید و در روغن محلی به همراه گردوي آسیاب شده سرخ كنید. به خاطر سیر و روغن محلی، بوی مطبوعی به وجود می‌آید. بعد از طلایی شدن سیر و پیاز، اسفناج پخته شده را به مخلوط اضافه كنید و دوباره تفت دهید. باید توجه داشته باشید بعد از پخت اسفناج، آن را درون آبكش بریزید تا آب نداشته باشد. بعد از كمی تفت، پلاسره تره آماده است.

 

درست است كه اسم غذا پلاسره تره است، اما سبزی غالب این غذا تره فرنگی كوهی نیست بلکه اسفناج است.

 

اگر دوست داشته باشید، می‌توانید به این محتویات، نیمروی سرخ شده را هم اضافه كنید. هرچند در دستور اصلی حرفی از تخم‌مرغ و نیمرو نیامده است.

 

این غذا در اصل یك پیش‌غذاست كه در كنار غذا سرو می‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.