2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
اهدای اعضای بدن مقتول بی‌گناه به بیماران

اهدای اعضای بدن مقتول بی‌گناه به بیماران

محمد، پسر 25 ساله‌ای كه مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفته بود دچار مرگ مغزی شد که با رضایت خانواده‌اش، اعضای بدن او به چند نفر اهدا شد.

دوات آنلاین-مردان خشن زمانی كه طرفین دعوا قصد رفتن به باغی در اطراف یكی از شهرستان‌های كرمان را داشتند برای انتقامگیری خودروهای آنها را به گلوله بستند. در این تیراندازی یكی از سرنشینان خودرو كه به عنوان مهمان با آنها همراه شده و در درگیری نقشی نداشت با شلیك گلوله دچار مرگ مغزی شد. اعضای بدن پسر 25 اهدا شد و جان چند نفر را از مرگ نجات داد.

 

هشتم فروردین امسال تیراندازی به دو خودرو در اطراف یكی از شهرستان‌های كرمان به پلیس اعلام شد. به دنبال اعلام این خبر ماموران راهی محل شدند و در بررسی‌ها مشخص شد كه مردان ناشناسی دو خودرو  را كه در حال عبور از جاده بودند، به رگبار بستند. در این تیراندازی یكی از سرنشینان خودرو به خاطر شلیك گلوله به سر دچار مغزی شد و هفت سرنشین دیگر مجروح شدند. مجروحان بلافاصله به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند.

 

اهدای عضو

اما محمد، پسر 25 ساله‌ای كه مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفته بود دچار مرگ مغزی شد که با رضایت خانواده‌اش، اعضای بدن او به چند  نفر اهدا شد.

 

در ادامه تحقیقات كارآگاهان سراغ هفت مجروح حادثه رفتند تا رد و سرنخی از عاملان این تیراندازی به‌دست آوردند. در بررسی‌های صورت گرفته، یكی از آنها به نام امیر گفت: حدود یك ماه قبل ما در جشن تولدی شركت كردیم. در این جشن تولد تعداد زیادی از بچه‌ها جمع بودند و حال خوبی نداشتیم. ناگهان سر كل كل باهم دعوایمان شد و جشن تولد به خاطر این دعوا به هم خورد.

 

با وساطت دیگران این درگیری پایان یافت، اما چند روز بعد زمانی كه داخل قهوه خانه بودیم طرفین دعوای جشن تولد كه پیمان و دوستانش بودند سراغ ما آمدند و بازهم دعوا شد. این دعواها ادامه داشت و آنها از ما كینه به دل گرفتند.

 

قربانی بی‌گناه

امیر ادامه داد: روز حادثه سراغ محمد رفتم تا باهم برای تفریح  به باغی در اطراف كرمان برویم. محمد در درگیری‌های قبلی شركت نداشت و نمی‌دانست كه چنین اتفاقی افتاده است. در راه باغ بودیم كه ناگهان به ما تیراندازی شد. بعد متوجه شدم یكی از سرنشینان خودرو، دوست طرف درگیری بوده و رفتن ما را به باغ اطلاع داده است. آنها هم فرصت را غنیمت شمرده و برای انتقامگیری در كمین ما نشسته و به سمت ما تیراندازی كردند. از این موضوع ناراحتم كه محمد كه هیچ نقشی در این ماجرا نداشت كشته شد.

 

در ادامه تحقیقات كارآگاهان جنایی وارد عمل شده و در تحقیقات اولیه موفق شدند دو نفر از عاملان این تیراندازی را دستگیر كنند. بررسی‌ها در این خصوص ادامه داشت تا این‌كه عامل اصلی جنایت به پلیس مراجعه كرد و با تسلیم خود، به قتل اعتراف كرد. تحقیقات در باره این حادثه و دستگیری عاملان دیگر تیراندازی ادامه دارد.

 

فقط برای رضای خدا

مادر محمد در رابطه با اتفاقی كه برای پسرش رخ داد گفت: هشتم فروردین ساعت 2 ظهر بود كه محمد به خانه آمد و گفت سرم درد می‌كند. به او یك قرص مسكن دادم و پسرم هم رفت به اتاقش تا استراحت كند. اما ساعاتی بعد یكی از دوستانش سراغش آمد و باهم بیرون رفتند. ساعت 6 بعد از ظهر بود كه از ماجرا با خبر شدیم. به ما گفته شد كه پسرم به همراه دوستانش در دو خودرو بودند كه در اطراف یكی از روستاها راه را بر آنها می‌بندند و به خودروها شلیك می‌كنند. در این حادثه هفت نفر از سرنشینان خودرو مجروح می‌شوند و تیر به سر پسرم اصابت می‌كند و او دچار مرگ مغزی می‌شود.

 

مادر محمد ادامه داد: پسرم از 15 سالگی دوست داشت اهدای عضو كند، اما من مخالف بودم و او هم می‌گفت نگذار كه اعضای بدنم زیر خاك بماند. دلم می‌خواهد قلب او داخل بدنی بتپد.

 

زمانی كه این اتفاق افتاد سراغ محمد رفتم تا از او اجازه بگیرم، پسرم خواب بود و دستم را در  دستش گذاشتم. او دستم را فشار داد و من هم آرام شدم. دكتر گفته بود باتوجه به آسیب شدیدی كه سر دیده بود محال است قلب كار كند. این كه او زنده بود معجزه بود. این دو روز تلاشش برای این بوده كه می‌خواسته اعضایش اهدا شوند. همه اینها نشان می‌داد كه بچه ام می‌خواهد اعضای بدنش را اهدا كند.

 

پدر محمد هم در رابطه با رضایت اهدای عضو گفت: پسرم تیر خورده بود و هیچ امیدی برای زنده ماندنش نبود. دكترها می‌گفتند پسرم در همان محل حادثه باید می‌مرد و كار خدا بوده كه به اینجا برسد.

 

 از قسم پزشكی‌شان گفتند و این‌كه بچه‌ام هیچ‌وقت زنده نمی‌ماند. از این‌كه وقت كم است و باید كاری كرد تا با اهدای عضو بچه‌ام جان چند بیمار را نجات دهیم. محمد زنده نمی‌ماند و از طرفی خودش هم بارها گفته بود كه اهدای عضو كنیم. همین موضوع باعث شد تا رضایت بدهیم. رضایت دادیم بدون هیچ چشمداشتی و تنها برای رضای خدا این كار را انجام دادیم.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.