2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
نشانه‌ها، دلایل و راه درمان سردردهای میگرنی

نشانه‌ها، دلایل و راه درمان سردردهای میگرنی

میگرن یک سردرد شایع است که زمینه ارثی دارد و آمار آن در بین زنان نسبت به مردان بسیار بیشتر است.

دوات آنلاین-یک متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب گفت: میگرن یک سردرد شایع است که زمینه ارثی دارد و آمار آن در بین زنان نسبت به مردان بسیار بیشتر است.

 

محمدرضا معتمد متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره سردرد‌های میگرنی اظهار کرد: میگرن یک سردرد شایع و دارای زمینه ارثی و فامیلی است؛ این نوع سردرد در خانم‌ها شیوع بسیار بیشتری دارد.

 

عوامل تشدید کننده سردردهای میگرنی

وی افزود: سردردهای میگرنی با عواملی چون تغییرات هورمونی، بی خوابی، نور زیاد، سر و صدا، استرس، گرسنگی و مصرف برخی مواد غذایی حاوی مواد نگهدارنده، همچنین مصرف برخی از پنیر‌ها و الکل ممکن است تشدید شود؛ بنابراین بهتر است افراد مبتلا به سردرد‌های میگرنی از  عوامل مذکور که موجب تشدید بیماری است، به شدت اجتناب کنند.

 

علائم فرم شایع سردرد میگرنی

معتمد بیان کرد: فرم شایع سردرد‌های میگرنی با سردرد‌های ضربانی یک طرفه، انتشار به ناحیه گردن، شقیقه‌ها، ناحیه گیجگاهی و حتی ناحیه چشم خود را نشان می‌دهد؛ همچنین این سردرد همراه با تهوع و استفراغ است.

 

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب اظهار کرد: همان طور که بیان شد سردرد‌های میگرنی در خانم‌ها شیوع بیشتری و سهمی  ۱۸ درصدی دارد؛  این میزان از سردرد‌های میگرنی در سنین بین ۱۵ تا ۴۵ سال رخ‌ می‌دهد؛ آمار سردرد‌های میگرنی در بین آقایان کمتر و تنها حدود ۵ درصد است.

 

وی گفت: برای پیشگیری از سردرد‌های میگرنی راهکار‌های بسیار ساده‌ای وجود دارد؛ سبک زندگی سالم، خواب کافی، برنامه غذایی منظم و سالم و پرهیز از رفتار‌های غیر اصولی مثل استعمال دخانیات از جمله سیگار و کاهش استرس از راهکار‌های موثر و مفید برای  پیشگیری از سردرد‌های میگرنی هستند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.