2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بازیگران و نقش‌های سریال برادر جان +گزارش پشت صحنه

بازیگران و نقش‌های سریال برادر جان +گزارش پشت صحنه

در هوای گرمی كه كمترین شباهتی به فصل بهار دارد، حسام منظور و كامران تفتی همراه با دیگر عوامل پشت صحنه مجموعه در خیابان جمع شده و مشغول تمرین و بعد فیلمبرداری هستند.

دوات آنلاین-سریال برادر جان یكی از مجموعه‌های نمایشی است كه تولید آن از چند ماه قبل كلید زده شده است. مجموعه‌ای به كارگردانی محمدرضا آهنج و به قلم سعید نعمت‌ا... كه بازیگران قابل‌توجهی چون علی نصیریان، حسام منظور، كامران تفتی و مارال فرجاد آن را همراهی می‌كنند.

 

 برادرجان راوی یك داستان اجتماعی و خانوادگی است و در بطن خود به مفاهیمی چون روزی حلال و نقش لقمه حرام در زندگی‌ها اشاره می‌كند. علی نصیریان در نقش كریم بوستان، حسام منظور در نقش چاوش، كامران تفتی در نقش حنیف، حسن پورشیرازی در نقش توكل، آفرین عبیسی در نقش الفت زن كریم، لعیا زنگنه در نقش حلیمه، سعید چنگیزیان در نقش ستار، سجاد افشاریان در نقش آراز، نسیم ادبی در نقش عاطفه، ندا جبرائیلی در نقش لیلا، شیوا ابراهیمی در نقش منیژه، محبوبه صادقی در نقش سارا و جلیل فرجاد در نقش آقای شیروانی تیم بازیگران اصلی این مجموعه را تشكیل می‌دهند.

 

كه نامش حق‌الناس است...

بلوار نلسون ماندلا یا همان خیابان جردن معروف تهران به خودی خود یكی از شلوغ‌ترین خیابان‌های پایتخت است؛ خیابانی كه ترافیكش روز و شب و روز عادی و تعطیل نمی‌شناسد و همیشه صف شلوغی از اتومبیل را در آن می‌توان مشاهده كرد. حالا علاوه بر همه ترافیكی كه در خیابان اصلی و كوچه‌های فرعی و باریك آن وجود دارد، حضور یك گروه فیلمبرداری را هم تصور كنید كه در یكی از این كوچه‌های پرتردد جمع شده‌اند و مشغول ضبط صحنه‌های خارجی هستند.

 

در هوای گرمی كه كمترین شباهتی به فصل بهار دارد، حسام منظور و كامران تفتی همراه با دیگر عوامل پشت صحنه مجموعه در خیابان جمع شده و مشغول تمرین و بعد فیلمبرداری هستند. جایی كه گروه در آن مستقر شده‌اند، جلوی یك خانه سه طبقه با نمای مرمر سفید است كه به یك عمارت بی‌شباهت نیست.

 

در خلاصه داستانی كه عوامل سازنده برادرجان در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند، آمده است:‌ «برادرجان داستان برادری، برابری و جان‌فشانی سه برادر است كه زبانزد شده و خدا و خلق از آنها در آسایش هستند. تا این‌كه به ناگه حادثه‌ای واقع می‌شود كه نامش حق‌الناس است...»

 

ضبط سریال برادرجان از زمستان سال پیش آغاز شده و تاكنون 50 درصد از مراحل تصویربرداری‌اش را پشت سر گذاشته است. كوچه و پس‌كوچه‌های محله شاپور تا جردن و نیز میدان میوه و تره‌باری در اطراف تهران، لوكیشن‌های اصلی این مجموعه تلویزیونی را تشكیل می‌دهند.

 

قصه برادری

حسام منظور را نخستین بار در قاب تصویر تلویزیون، در مجموعه تاریخی «بانوی عمارت» و در نقش شازده ارسلان قوانلوی قاجار دیدیم. نقشی كه موجب درخشش این بازیگر پرسابقه تئاتری شده و سیمای او را به مخاطبانی كه چندان پیگیر دنیای نمایش و تئاتر نیستند، شناسانده است. حالا منظور در هیبتی دور از آن شخصیت تاریخی دوره قاجار، ایفاگر نقش چاوش، بازیگر اصلی این مجموعه تلویزیونی است. منظور یك كت و شلوار آبی‌رنگ اتوكشیده به تن كرده و در كوچه مشغول قدم زدن و تمرین دیالوگ‌هایش است.  گاه از میان ماشین‌هایی كه از كوچه رد می‌شوند و سرنشینان‌شان با كنجكاوی به ما حاضران ایستاده در پیاده‌رو نگاه می‌كنند كه ببینند برای چه دور هم جمع شده‌ایم، با شناختن منظور می‌گویند: «سلام شازده!» و این نشان می‌دهد كه این بازیگر حالا حالاها با ایفای نقشش در بانوی عمارت در خاطر مخاطبان می‌ماند.

بالاخره بعد از ضبط چند صحنه كوتاه مثل ماشین سواری منظور و تفتی، این دو نفر به مقابل در خانه می‌رسند. چاوش مصمم در زدن زنگ است، اما حنیف تلاش می‌كند او را از تصمیمش بازدارد و با بغض و اشك شروع به دیالوگ گفتن می‌كند.

چاوش: دارم میرم با سرِ خم تا خوار بشم. بگم اشتباه كردم... بگم ببخشید... بگم اون‌قدرا هم كه فكر می‌كردم داداشام تو جیب من نیستن... بگم خیانت دیدم از یكی‌شون... لاپوشونی از اون‌یكی...

حنیف: خوارم نكن.

چاوش: (فریاد می‌زند) دارم میرم خوار شم لاكردار.

حالا از ماشین پیاده شده و به خانه كه متعلق به پدرزن چاوش است، نزدیك می‌شوند.

حنیف: اونی كه باید خوار بشه منم.

چاوش: جوركش منم...

حنیف: چرا تو؟

چاوش: چون بزرگ‌تره منم...

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.