2024/05/01
۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
کامران تفتی بازیگر سریال برادر جان: حنیف از خود واقعی‌اش خیلی دور است

کامران تفتی بازیگر سریال برادر جان: حنیف از خود واقعی‌اش خیلی دور است

شرایط اقتصادی و پول همیشه در روابط آدم‌ها تاثیرگذار بوده و در داستان ما هم به همین‌گونه است.

دوات آنلاین-کامران تفتی بازیگر نفقش حنیف در سریال برادر جان به‌خوبی توانسته این نقش را بازی کند.

 

همیشه وقتی خبر ساخت مجموعه‌ای تازه به قلم سعید نعمت‌ا... را می‌شنویم، یكی از اولین گزینه‌هایی كه برای بازی در آن به ذهنمان می‌آید، كامران تفتی است. شكی نیست كه تفتی جنس بازی متفاوتی از بازیگران دیگر دارد و از صدای خش‌دار و بم او گرفته تا لحن بیان و نوع گویش كلمات و حتی حركات و زبان بدنش مخصوص به خود اوست.

 

تفتی در برادرجان هم باز نقشی متفاوت را ایفا می‌كند. در وهله اول آنچه از او می‌بینیم، چهره‌پردازی اوست كه ظاهری قدری سیه‌چرده با چشمانی سیاه و گودافتاده به او داده است. نوع لباس پوشیدنش هم در هماهنگی با چهره‌اش نشسته و تقریبا می‌توان شمایلی از شخصیتی را كه قرار است در برادرجان ایفا كند دریافت. این شخصیت حنیف نام دارد؛ رفیق صمیمی چاوش (حسام منظور) كه تاثیر پررنگی در زندگی كاری و حتی خانوادگی او دارد.

 

تفتی  با اشاره به ویژگی‌های این نقش و چگونگی ایفای آن می‌گوید: به نظر من سعید نعمت‌ا... مهندسی عجیب و قابل توجهی در چینش شخصیت‌های فیلمنامه‌اش دارد. او مضاف بر این‌كه قصه‌اش را درست جلو می‌برد، شخصیت‌هایش را هم متفاوت نقاشی می‌كند. برای مثال شما همیشه در كارهای او به دنبال قهرمان و رل یك می‌گردید. قهرمان وجود دارد، اما افرادی كه در كنار آن قهرمان ترسیم می‌شوند هم آدم‌های بزرگی‌اند و هم‌قد همان قهرمان‌ها هستند. ضمن این‌كه ضدقهرمان‌هایش هم چندان منفور نیستند؛ چرا كه او یك واقعی‌نویس است، به شخصیت‌هایش عمق می‌بخشد و این عامل به بازیگر هم به شدت كمك می‌كند. وقتی با شخصیت‌هایی كه سعید نعمت‌ا... نوشته طرف می‌شوی، انگار 70 درصد راه را از پیش رفته‌ای و باید آن 30 درصد باقی را با كمك كارگردان به تصویر بكشی. به همین دلیل این كار به لحاظ متن سخت نیست؛ سختی‌اش تكنیكی است كه باید برای عینی كردن نقش به كار ببری.

 

بازیگر نقش حنیف، جنس داستان برادرجان را واقعیتی چون اجتماع اطراف دانسته و تاكید می‌كند: من در این مجموعه از كار با تك‌تك افراد رضایت دارم. مفتخرم كه نفس دارم و می‌توانم با علی نصیریان كه یكی از بهترین بازی‌هایش را در این مجموعه می‌كند، همبازی شوم. جنس روایت كلاسیكی كه این اثر دارد در كنار قاب‌بندی جمال شمس و كارگردانی محمدرضا آهنج باعث شده به ضرس قاطع بگویم كه برادرجان یكی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های سال 98 تلویزیون خواهد بود.

 

او می‌افزاید: لحن و گفتار ما شاید با اجتماع متفاوت باشد، اما ماهیت آن متفاوت نیست و كاملا هم‌سو با شرایط حال حاضر و افرادی است كه در اطرافمان می‌بینیم. شرایط اقتصادی و پول همیشه در روابط آدم‌ها تاثیرگذار بوده و در داستان ما هم به همین‌گونه است.

 

مجری برنامه تلویزیونی «وقتشه» در شبكه نسیم می‌گوید شخصیت حنیف از خود واقعی‌اش حسابی دور است و تصریح می‌كند: اگر امضایی در بازی من می‌بینید، دلیلش اتفاقاتی است كه از قبل در فیلمنامه گنجانده شده است؛ منتها در مشورت و دورخوانی با سعید نعمت‌ا... و محمدرضا آهنج به مرحله واقعی‌تر شدن می‌رسد و مدل حال و احوالش باورپذیر می‌گردد.

 

من تلاشم را می‌كنم كه چه به لحاظ صدا و لحنم، چه گریم و موارد دیگر باورپذیری را برای مخاطبان خدشه‌دار نكنم و آنها امثال شخصیت‌هایی كه بازی می‌كنم را در محیط اطرافشان پیدا كنند.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.