2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
خوراکی‌هایی که زنان حتما باید بخورند

خوراکی‌هایی که زنان حتما باید بخورند

لوبیا قرمز حاوی مقادیر بالایی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، فولات، پروتئین، مواد معدنی و فیبر است. به همین دلیل هم خوردن لوبیا قرمز باعث می‌شود که شما زودتر احساس سیری کنید و برای مدت زمان بیشتری سیر بمانید و دچار اضافه وزن ناشی از پرخوری نشوید.

دوات آنلاین-بیشتر ما خانم‌ها آنقدر که به زیبایی و ظاهرمان اهمیت می‌دهیم برایمان مهم نیست که چه بخوریم و چطور و چه مقدار بخوریم. در صورتی که داشتن تغذیه مناسب، پایه و اساس یک زندگی همراه با سلامت و حتی عاملی مهم در داشتن ظاهری زیباست.

 

به گزارش سلامت نیوز ، به همین دلیل انجمن پزشکان آمریکا در سال 2010، شش ماده غذایی را به خانم‌های سراسر دنیا معرفی کرد تا‌ آنها با خوردن این موادغذایی، زندگی شاد و سالمی داشته باشند:

 

ماهی آزاد

خوردن ماهی‌های چرب سرشار از امگا3 برای خانم‌ها بسیار مفید است و اگر در ترکیب این ماهی‌ها ماده‌ای به نام" dha" هم وجود داشته باشد بسیار عالی می‌شود. وی وجود این دو ماده مغذی که در ماهی آزاد وجود دارد، باعث حفظ سلامت خانم‌ها در طول دوران بارداری می‌داند. همچنین امگا3 می‌تواند از افسردگی پیش از قاعدگی و پس از زایمان هم جلوگیری کند و یک دشمن جدی برای بیماری آلزایمر به شمار آید.

 

لوبیا قرمز

لوبیا قرمز حاوی مقادیر بالایی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، فولات، پروتئین، مواد معدنی و فیبر است. به همین دلیل هم خوردن لوبیا قرمز باعث می‌شود که شما زودتر احساس سیری کنید و برای مدت زمان بیشتری سیر بمانید و دچار اضافه وزن ناشی از پرخوری نشوید. همچنین مصرف این ماده مغذی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود، قندخون را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به سرطان‌های زنانه را هم پایین می‌آورد.

 

گردو

«پروتئین، فیبر، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و امگا3! دیگر از یک ماده غذایی چه می‌خواهید؟» اینها گفته‌های دکتردیوید کاتز، درمورد گردو است. اگر خانم‌ها هر روز و به اندازه گردو بخورند، می‌توانند کلسترول خونشان را کاهش دهند، قدرت تمرکزشان را بالا ببرند، خواب بهتری را در طول شب تجربه کنند، از استرس و بیماری‌های قلبی دور باشند و از همه مهم‌تر خطر ابتلا به سرطان پستان را به حداقل برسانند.

 

روغن زیتون

محققان روغن زیتون را عاملی برای مقابله با آلزایمر و زوال عقل می‌دانند و پژوهشگران هم شانس ابتلا به سرطان پستان را در خانم‌هایی که به صورت منظم روغن زیتون می‌خورند، بسیار پایین اعلام کرده‌اند. بهتر است خانم‌ها روزی 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون روی سالاد یا غذایشان بریزند تا علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را هم در خود به حداقل برسانند.

 

کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها برای مبارزه با سرطان پستان است و منبع خوبی برای دریافت ویتامین c و a محسوب می‌شود. این ماده غذایی سرشار از فیبر، اسیدفولیک، کلسیم، آهن و پتاسیم است و همان‌طور که می‌دانید تمام این ریزمغذی‌ها برای بدن خانم‌ها بسیار لازم و ضروری اعلام شده‌اند و اکثر خانم‌ها نیز با کمبود آنها مواجه‌اند. به علاوه، خوردن کلم بروکلی، اضافه وزن را در پی نخواهد داشت.

 

جو

متخصصان تغذیه، جو را به عنوان یک ماده کاهش‌دهنده کلسترول در بدن معرفی می‌کنند که مقادیر بالایی از فیبر در آن موجود است و برای ساعت‌های زیادی شما را سیر نگه می دارد. به همین دلیل خوردن آن به تمام خانم‌هایی که قصد دارند وزنشان را کم کنند توصیه می‌شود. بسیاری از خانم‌ها به خاطر دیرپز بودن جو، بی‌خیال خوردن آن می‌شوند اما توصیه متخصصان به این افراد مصرف جوی دو سر و پرک است .

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.