2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
انتقام‌گیری‌زنی‌که حیثیتش‌را ازدست داد

انتقام‌گیری‌زنی‌که حیثیتش‌را ازدست داد

زن جوان:با ارسال پیام تلگرامی برای شاکی به وی هشدار دادم که باید تاوان بلایی که سرم آورده را بدهد چراکه زندگی‌ام را تباه کرده و آبرویم را برده است...

دوات آنلاین-زنی که در پی یک رابطه غیراخلاقی حیثیت خود را از دست رفته می‌دید تصمیم به انتقام گرفت اما با شکایت مرد میانسال دستگیر شد.

 

به گزارش دوات آنلاین سرهنگ مهدی دانش پور رییس پلیس فتا کردستان در تشریح این خبر گفت: مردی تقریباً ۴۵ ساله اهل و ساکن سنندج ضمن مراجعه به پلیس فتا استان ، مدعی شد شخصی در فضای مجازی و پیام‌رسان تلگرام اقدام به ارسال پیام‌های توهین‌آمیز به وی کرده و سبب مزاحمت و بر هم زدن آرامش روحی او شده است. لذا ضمن شکایت از صاحب اکانت تلگرام، تقاضای رسیدگی کرد.

 

وی افزود: موضوع در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم سایبری این پلیس قرارگرفت و در این رابطه پرونده ای تشکیل شد که پس از اقدامات تخصصی و پلیسی لازم صاحب اکانت که خانمی جوان بود مورد شناسایی قرار گرفت و پس از حضور در پلیس فتا و روبرو شدن با مستندات پرونده لب به اعتراف گشود.

 

سرهنگ دانش پور ادامه داد: خانم جوان اقرار داشت که با شاکی در فضای مجازی آشنا و با وی در ارتباط بودم ؛ او با جلب اعتماد و سوءاستفاده از احساسات من،اقدام به اغفالم کرد؛ در این مدت جرأت مطرح کردن اتفاق افتاده را با خانواده‌ام نداشتم و حیثیت و آبروی خود را ازدست‌رفته می‌دیدم و این وضعیت ادامه داشت تا زمانی که خانواده‌ام موضوع را فهمیدند پس‌ازآن چون آبرویی در خانواده برایم باقی نمانده بود و دیگرکسی به من اعتماد نداشت، آینده خود را تباه‌ شده دیدم و تصمیم به انتقام از شاکی گرفتم .

 

این مقام انتظامی بیان داشت : متهم در ادامه اعترافاتش گفت در این خصوص با ارسال پیام تلگرامی برای شاکی به وی هشدار دادم که باید تاوان بلایی که سرم آورده را بدهد چراکه زندگی‌ام را تباه کرده و آبرویم را برده است به همین خاطر وی را تهدید کردم. بعد از اعترافات تلخ و عبرت برانگیز متهم، پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

 

این مقام مسوول در ادامه خاطر نشان کرد:معمولا افراد در این‌گونه دوستی‌ها فقط ادعا می‌کنند که انگیزه‌ای جز ازدواج ندارند اما ازآنجاکه روابطی این‌چنینی و خارج از عرف فقط از روی هوس بوده نمی‌تواند برای طرفین نتیجه منطقی در پی داشته باشد؛لذا این نوع ارتباطات و دوستی‌های اینترنتی نه‌تنها سرانجام مناسبی در پی ندارد و باانگیزه سرگرمی و هوس رانی می‌باشد و اگر هم این روابط به ازدواج بیانجامد، در زندگی مشترک سوءظن و بی‌اعتمادی را برای دو طرف به همراه دارد.

 

وی به خانواده ها توصیه کرد: برای پیشگیری از چنین آسیب‌هایی باید خانواده‌ها به‌خصوص پدر و مادر زمینه اعتماد بین اعضای خانواده را ایجاد کنند تا بتوانند در محیطی گرم و صمیمی الگوهای‌ صحیح‌ رفتاری‌ را به‌ فرزندان‌ ارائه‌ دهند و آن‌ها را در برابر آسیب‌های اجتماعی واکسینه کنند.

 

سرهنگ دانش پور، در پایان به خانواده‌ها و والدین توصیه کرد: پرهیز از سخت‌گیری‌ و تنبیه‌ و در پیش‌گرفته رویه مناسب تربیتی و نهادینه کردن معیارهای درست زندگی در تربیت‌ فرزندان، تشویق‌ فرزندان‌ به‌ رعایت‌ تعادل‌ و دوری‌ از بی‌بندوباری در ارتباطات خود، برقراری‌ احساس‌ امنیت‌ در خانواده‌ از سوی والدین و اعضای جامعه‌ و جلوگیری‌ از بروز اضطراب‌ در جوانان را از دیگر  زمینه‌های پیشگیری و مقابله با چنین آسیب‌هایی در فضای مجازی و سطح اجتماع عنوان کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.