2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
قبل از خواب به این خوراکی‌ها لب نزنید

قبل از خواب به این خوراکی‌ها لب نزنید

میوه های خانواده مرکبات می توانند در خواب انسان اختلال ایجاد کنند زیرا بسیار اسیدی هستند.

دوات آنلاین-اگر می‌خواهید شب‌ها خوب بخوابید و عوارض کم‌خوابی دامن‌تان را نگیرد هرگز قبل از خواب به چای و قهوه لب نزنید اما فقط این دو مورد کافی نیست. باید قبل از خواب دور خوراکی‌های زیر را هم خط بکشید.

 

مرکبات

میوه های خانواده مرکبات می توانند در خواب انسان اختلال ایجاد کنند زیرا بسیار اسیدی هستند. مصرف آنها می تواند به سوزش سردل یا بیماری دردناک بازگشت اسید معده به مری منجر شود.همچنین، میوه های خانواده مرکبات قند بالایی دارند که می تواند سطوح انرژی را زمانی که به آن نیاز ندارید، افزایش دهد. مصرف مرکبات هنگام صبح به همراه صبحانه و استفاده از میوه هایی با محتوای قند و اسید کمتر در ادامه روز را مد نظر قرار دهید.

 

کرفس

اگر در طول شب برای دفع ادرار چند بار از خواب بیدار می شوید و این مسئله موجب بی خوابی شما می شود، شاید باید از مصرف کرفس پیش از خواب پرهیز کنید. کرفس حاوی آب فراوان است، از این رو، حتی اگر پس از شام مایعات چندانی مصرف نکنید نیز این ماده غذایی همچنان می تواند موجب پر شدن مثانه شما شود. شرایطی مشابه برای دیگر مواد غذایی با محتوای آب زیاد مانند هندوانه، خیار، و کاهو نیز صادق است که باید مدنظر قرار گیرد.

 

غذاهای تند

غذاهای تند می توانند موجب ناراحتی معده و سوزش سردل شده که می تواند به خواب رفتن را دشوار سازد. سوزش سردل معمولا زمانی که انسان دراز می کشد، تشدید می شود زیرا اسید معده در نزدیکی مری جمع می شود. برخی مطالعات نیز نشان داده اند که مصرف غذاهای تند پیش از خواب می تواند احتمال تجربه بیدار شدن از خواب را افزایش دهد.خواب ضعیف همواره به معنای تلاش برای به خواب رفتن نیست و بیدار شدن های مکرر را نیز در پی دارد.

 

بروکلی

بروکلی باید بخشی ثابت از رژیم غذایی باشد. با این وجود، بروکلی حاوی فیبر فراوان است که گوارش آن می تواند به زمان زیادی نیاز داشته باشد.در حقیقت، سبزی های چلیپایی به واسطه ایجاد گاز طی روند گوارش از شهرت بدی برخوردار هستند. از دیگر اعضای این خانواده می توان به جوانه های بروکسل، کلم، کیل، گل کلم، و برگ های کولارد اشاره کرد. مصرف این سبزی ها پیش از خواب می تواند شما را برای مدت زمان بیشتری بیدار نگه دارد.

 

گوشت

گوشت، به ویژه گوشت قرمز، حاوی پروتئین و چربی فراوان است و گوارش آن زمان‌بر بوده و می تواند شما را بیدار نگه دارد. مصرف گوشت در وعده غذایی شام اشکال ندارد، اما بهتر است از مصرف آن نزدیک به زمان خواب پرهیز کرد.اندازه کوچک‌تر وعده غذایی شام و استفاده از گوشت بدون چربی یا منابع پروتئین دیگر،

مانند ماست و اسفناج، می تواند از بی خوابی شما پیشگیری کند. گوشت قرمز به واسطه محتوای چربی خود منبعی سنگین محسوب می شود.

 

دسر

مصرف یک خوراکی شیرین و افزایش ناگهانی قند خون از جمله بدترین کارهایی است که می توانید پیش از خواب انجام دهید. خوردن دسر شیرین پیش از خواب می تواند موجب افزایش سطح هوشیاری و انرژی شما شود.به طور خاص، از مصرف شکلات پیش از خواب پرهیز کنید زیرا حاوی کافئین و همچنین شکر است. همچنین، شکلات حاوی ترکیبی به نام تئوبرومین است که محرکی برای افزایش ضربان قلب بوده و ممکن است به بی خوابی منجر شود.

 

منبع: عصر ایران

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.