2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
بیوگرافی کامل پانته آ مهدی نیا بازیگر سریال دنگ و فنگ روزگار

بیوگرافی کامل پانته آ مهدی نیا بازیگر سریال دنگ و فنگ روزگار

پانته آ مهدی‌نیا می گوید: میتوانم به جرات ادعا کنم حضور در فیلم حضرت محمد (ص) تجربه سی فیلم بلند سینمایی برای من داشت، دلیلم این است که با گروهی گسترده در پشت صحنه مواجه بودیم.

دوات آنلاین-پانته‌آ مهدی‌نیا  که این روزها با سریال طنز دنگ و فنگ روزگار در تلویزیون است زادهٔ ۳۱ تیر ۱۳۶۰ در کرج، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، گوینده رادیو و نقاش است.

 

او فارغ‌التحصیل در دو رشته نگارگری از دانشگاه سوره و کارگردانی از آکادمی هنر است و فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرده‌ است.

 

از پانته آ مهدی‌ نیا آثار بازی در آثاری چون محمد رسول الله و یوسف پیامبر در تلویزیون پخش شده‌ است.

 

محمد رسول‌الله فیلمی است در گونه تاریخی به کارگردانی مجید مجیدی که داستان زندگی کودکی حضرت محمد رسول‌الله را روایت می‌کند.پانته آ مهدی نیا در این فیلم تاریخی در نقش فاطمه بنت اسد ایفای نقش کرده است.

 

مهدی‌نیا به صورت حرفه‌ای کارش را از تئاتر آغاز کرد، او همزمان با تحصیلات دانشگاه از سال 1380 وقتی 20 ساله بود با تئاتری به‌نام رستوران به کارگردانی نصرت الله مسعودی شروع کرد.

 

او از سال83 چندین تله‌فیلم بازی کرد و از جمله کارهای او میتوان به تله‌فیلم شیوه اشاره کرد. او سپس وارد تلویزیون شد و بازی جذاب او در سریال یوسف‌پیامبر مهدی‌ نیا را به یکی از بازیگران پرطرفدار تبدیل کرد.

 

بعد از حضور در سریال تاریخی حضرت یوسف در سال 93 با نقش فاطمه بنت اسد در فیلم محمد رسول الله به کارگردانی مجید مجیدی حضور داشت.

 

پانته آ مهدی‌نیا ،می گوید: میتوانم به جرات ادعا کنم حضور در فیلم حضرت محمد (ص) تجربه سی فیلم بلند سینمایی برای من داشت، دلیلم این است که با گروهی گسترده در پشت صحنه مواجه بودیم.

 

او 6 سال بعد از دوری از تلویزیون حالا با سریال دنگ و فنگ روزگار به این رسانه برگشته‌ است.

 

پانته آ مهدی‌ نیا ازدواج نکرده‌ است و تنها زندگی می‌کند. این هنرپیشه سینما و تلویزیون چند سال قبل برادرش را از دست داد و مرگ برادر همچنان سخت‌ترین تجربه تلخ زندگی او بوده‌ است. پانته‌آ مهدی‌نیا دو برادر داشت که با یکی از آنها به نام متین زندگی می‌کرد و در سال 93 متین را از دست داد.

او درباره این تجربه کمتر صحبت می‌کند و می‌گوید: آنقدر برادرم در زندگی من هنوز هم پررنگ است که حرف‌زدن درباره او من را دگرگون می کند این اتفاق بسیار برای من سنگین بود.

 

خانم مهدی‌نیا با اینکه متولد کرج است اما مدتی است که به خاطر وضعیت شغلی‌اش در تهران زندگی می‌کند.

او علاوه بر بازیگری در رشته‌های هنری دیگر نیز فعالیت دارد و نگارگری  شغل دوم اوست ، او می‌گوید تجربه سخت مرگ برادرش را با این فعالیتها پشت سرگذاشته و توانسته به زندگی برگردد. او از دوستان نزدیک  مونا بانکی‌پورهمسر سابق امین حیایی است و آنها از سالهایی بسیار دور با هم خیلی دوست هستند.

 

مهدی نیا توجه ویژه‌ای به مسایل اجتماعی دارد و می‌گوید کودکان کار و خیابان مهمترین دغدغه اجتماعی اوست.

 

او در سریال دنگ و فنگ روزگار نقش همسر اردشیر چالنگی را بازی می‌کند.

 

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.