2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
زن مطلقه اسیر هوس‌های پسر جوان

زن مطلقه اسیر هوس‌های پسر جوان

عاقبت يك ازدواج اجباري فاميلي كه فقط و فقط با حساب و كتاب مال و اموال پدر شوهرم سر گرفته بود چه مي توانست باشد؟ دوران نامزدي تلخي را آغازكرديم. نمي توانستم با او كنار بيايم و هر چه مي گفت لج بازي مي كردم.

دوات آنلاین-زنی مطلقه که از برقراری ارتباط مجازی با پسری غریبه پشیمان شده است با مراجعه به مرکز مشاوره پلیس داستان زندگی‌اش را این طور شرح داد:

 

عاقبت يك ازدواج اجباري فاميلي كه فقط و فقط با حساب و كتاب مال و اموال پدر شوهرم سر گرفته بود چه مي توانست باشد؟ دوران نامزدي تلخي را آغازكرديم. نمي توانستم با او كنار بيايم و هر چه مي گفت لج بازي مي كردم.

 

من و شوهرم زندگي سرد و بي روح خود را در خانه پدر شوهرم آغاز كرديم. يک روز شوهرم چند دقيقه اي از خانه بيرون رفت.

 

ناگهان صداي زنگ تلفن همراهش بلند شد. گوشي تلفن را داخل جيب لباسش برداشتم. يك بسته پلاستيك پيچ كوچک هم به دستم آمد. با تعجب در پلاستيك را باز كردم، فهميدم موادمخدر است.

 

آن رو زمعركه‌اي به پا كردم و از او خواستم درباره اين مواد به من توضيح بدهد. پاسخ قانع كننده اي نداشت. فقط از من خواهش كرد در اين باره چيزي به خانواده اش نگويم. قول داد ترك كند. ولي فايده اي نداشت. او معتاد بود و روز به روز اعصابش داغون تر مي شد.

 

من كه مي دانستم علت اعصاب تندي هايش چيست به او گير مي دادم و هر بار از دستش كتك مي خوردم. نگران آينده ام بودم. از طرفي خانواده ام مي گفتند هر طور شده بايد زندگي‌ات را حفظ كني.

 

آنها حساب و كتاب مال و ثروت پدر شوهرم را مي كردند و مي گفتند تو با اين زندگي مرفه هيچ كم و كسري نداري و اعتياد شوهرت را هم درمان مي كنيم.

 

در اين شرايط به عقل ناقصم رجوع كردم. با خودم گفتم اگر بچه دار شوم حتما اوضاع فرق خواهد كرد و شريك زندگي ام به خاطر بچه هم كه شده دست از مواد مخدر مي كشد. باردار شدم و روزهاي بدي را پشت سر گذاشتم. شوهرم اصلا به فكر من نبود و در دنياي خودش سير مي كرد. با تولد بچه ام همه خوشحال بودند. او هم به ظاهر خوشحال بود اما... . اوضاع نه تنها بهتر نشد كه بدتر هم شد.

 

ديگر دلتنگي هايم چند برابر شده بود. هم نگران خودم بودم و هم براي آينده بچه ام جوش مي زدم.

 

ما از نظر مالي هيچ كمبودي نداشتيم. اما از نظر عاطفي و محبت واقعا فقير بوديم. از طرفي اعتياد شوهرم از او مرده اي متحرك ساخته بود. چند سال به هر سختي كه بود سپري كردم. ولي كاسه صبرم لبريز شد. ديگر نمي توانستم آن وضعيت اسف بار را تحمل كنم. شوهرم از نظر توان جسمي نيز دچار ضعف و ناتواني شديدي شده بود.

 

با يك دنيا دلتنگي تقاضاي طلاق دادم. خانواده همسرم با نگراني و وعده وعيدهاي زياد سعي مي كردند هر طور شده مرا قانع كنند به آن زندگي نكبتي ادامه بدهم. فايده اي نداشت. مگر يك زن از شوهر و زندگي اش چه مي خواهد. مگر با پول و ثروت و وسايل و اسباب و اثاثيه شيك و ماشين آخرين مدل مي شود حرف زد و ابراز احساسات كرد.

 

خيلي مصمم طلاق گرفتم و با بچه ام به خانه پدرم برگشتم. خانواده‌ام روزهاي اول حمايتم مي‌كردند اما كم كم از من خسته شدند. هيچ کس نمي‌توانست شرايط من را درک کند. افسرده و سرخورده شده بودم و ديگر حوصله هيچ كس را نداشتم.

 

با آن همه دلتنگي و احساس سرشكستگي، پسري جوان در فضاي مجازي به طور اتفاقي سر راه زندگي ام قرار گرفت.

 

نمي دانم چرا به او اعتماد كردم و سير و پياز زندگي ام را برايش گفتم. شيفته حرف هاي احساسي و محبت هايش شدم. چند ماه بازيچه هوس بازي هاي اين پسرجوان در محدوده همان فضاي مجازي شدم.

 

مي گفت به خواستگاري ام خواهد بود. اما در مدت كوتاهي فهميدم او با اصرار به قرار ملاقات حضوري فقط در صدد سوء استفاده است. به اين رابطه پايان دادم و با اين شكست عاطفي، حسابي به هم ريخته بودم.

 

احساس افسردگي شديدي مي كردم. داشتم ديوانه مي شدم. تا اين كه توسط يكي از دوستانم به مركز مشاوره پليس خراسان رضوي معرفي شدم. سرنوشت من در سراب ثروت سوخت. واقعا پول خوشبختي نمي آورد و در زندگي عشق و محبت و معرفت و صداقت بزرگترين ثروت است.

 

نظریه کارشناس

درباره اين ماجرا نظر يكي از مدرسان مهارت هاي زندگي را جويا شديم. دكتر«سيد مجيد موسوي راد» گفت: ازدواج مستلزم یک تناسب نسبی بین عقل و احساس در انتخاب همسر است که با وجود این دو در کنار هم می توان احتمال موفقیت ازدواج را افزایش داد. نه انتخاب عقلی صرف و نه انتخاب احساسی صرف به نتیجه قابل قبول و حتمی منجر نخواهد شد.

 

رئيس مركز مشاوره آرامش پليس خراسان رضوي افزود: اين ماجرا مبتنی بر عقل صرف انجام و فقط شرایط مالی اولویت اول و اصلی ازدواج بوده است که در تداوم آن اختلال در روابط زوجین، اعتیاد همسر... و نهایتا یک طلاق به وقوع می پیوندد.

 

وي خاطر نشان كرد: علت اینکه همه منابع علمی بر پیشگیری از طلاق متمرکز است همین نتایجی است که این خانم دچار آن شده است. همچنین مشکلات دیگری از قبیل تامین منابع مالی، تربیت فرزند، یادگیری های ناقص والدینی برای الگوی گیری فرزند و... نیز در آینده پیش خواهد آمد که شرایط را پیچیده‌تر از زمان کنونی خواهد نمود.

 

در همین رابطه توصیه اول، انجام یک ازدواج آگاهانه و پس از آن مدیریت زندگی در جهت پیشگیری از طلاق است.

 

نويسنده: غلامرضا تديني راد؛ كارشناس رسانه معاونت اجتماعي خراسان رضوي

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.