2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
نکاتی درباره انتخاب آینه و شمعدان برای هفت سین

نکاتی درباره انتخاب آینه و شمعدان برای هفت سین

آینه بر سر سفره و انعکاس نور شمع یا چراغ و سبزه در آن، حاکی از این است که امیدواریم که روحمان چونان آیینه صاف و صیقلی باشد تا هر تصویری را وانمایاند.

دوات آنلاین-آینه و شمعدان مهمترین بخش هفت سین‌است. اگر بتوان سین های دیگر را جایگزین کرد اما آینه و شمعدان را نمی‌توان جایگزین کرد و تا نباشد هفت‌سین کامل نیست.

 

آینه ، بر سر سفره و انعکاس نور شمع یا چراغ و سبزه در آن، حاکی از این است که امیدواریم که روحمان چونان آیینه صاف و صیقلی باشد تا هر تصویری را وانمایاند.

برای اینکه آینه مناسب هفت‌سین را انتخاب کنید باید نکاتی کاربردی را در این خصوص بدانید.

 

مهمترین مساله‌ای که در مورد آینه و شمعدان وجود دارد این است که به سبک هفت سین شما بیاید. مثلا اگر هفت‌سین مدرن چیده‌اید نباید از آینه‌هایی با سبک سنتی استفاده‌کنید.

 

اندازه آینده‌ و شمعدانی که استفاده می‌کنید باید هم‌خوانی با بخش‌های دیگر هفت‌سین داشته‌ باشد. اینطور‌نباشد که هفت‌سینی که چیده‌ای در ظرفهای بزرگ باشد و آینه و شمعدان کوچکتر از هفت‌سین.

لازم نیست حتما از آینه و شمعدان ست استفاده کنید. می‌توانید از آینه تک با شمعدان‌هایی که به سبک آینه می‌آید استفاده کنید.

 

آینه و شمعدان را حتما بالای هفت‌سین قرار دهید.در واقع آغاز هفت‌سین شما باید آینه باشد.

 

از آینه‌ای استفاده کنید که قاب آن غالب نباشد. آینه‌هایی که قاب آن تزئینات زیادی دارد در واقع خود آینه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آینه درخشندگی خاصی به سفره می‌دهد نور می‌تاباند و زیبایش می‌کند بنابراین بهتر است تزئینات آن آنقدر زیاد نباشد که آینه دیده نشود.

نکته دیگری که باید توجه داشته‌ باشید رنگ قاب آینه‌است. لازم نیست حتما قاب آینه دقیقا هم‌رنگ با سایر قسمت‌های هفت‌سین باشد می‌توانید از قابهایی با رنگ‌های سنتی (آبی فیروزه‌ای) استفاده کنید که البته هارمونی رنگ باید با سایر وسایل در نظر گرفته‌شود.

نوع دیگر استفاده از آینه در هفت‌سین استفاده از ظروف آینه‌ای است. این ظروف بازتاب نور بسیار بالایی دارد و درخشندگی خاصی به سفره هفت‌سین می‌دهد.

 

از میزه‌های آینه‌ای هم می‌توانید استفاده کنید این میزها هم بازتاب نور بالایی دارد و زیبایی هفت‌سین شما را چندبرابر می‌کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.