2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روش مراقبت ، آرایش و تزئین ناخن‌ها در خانه

روش مراقبت ، آرایش و تزئین ناخن‌ها در خانه

برای اینکه ناخن‌های زیبا داشته‌ باشید حتما لازم نیست ناخن بکارید یا تزئینات خاص و گرانقمیت روی آن قرار دهید. می‌توانید با استفاده از روش‌های خانگی از ناخن هایتان مراقبت و آنها را تزئین کنید.

دوات آنلاین-ناخن‌ها عضو مهمی از بدن هستند که نه تنها شرایطی که دارند نشان دهنده سلامت یا بیماری در ما است بلکه یکی از بخش‌های بدن است که اگر خوب به آن رسیدگی شود باعث جذابیت و زیبایی هم می‌شود.

 

برای اینکه ناخن‌های زیبا داشته‌باشید حتما لازم نیست که ناخن بکارید یا تزئینات خاص و گرانقمیت روی آن قرار دهید. می‌توانید با استفاده از روش‌های خانگی از ناخن هایتان مراقبت و آنها را تزئین کنید.

 

اولین نکته‌ای که باید درباره ناخن‌ها توجه داشته‌ باشید این است که بجز قسمت بلند شده ناخن که بافت مرده‌ است و می‌توان آن را تزئین کرد قسمت های دیگر را سوهان نکشید. اما چند نکته قبل از سوهان کشیدن به ناخن‌ها باید در نظر بگیرید.

 

نکته اول اینکه هیچ وقت بدون دستکش کارهای خانه را انجام ندهید این کار باعث می‌شود که ناخن‌های شما بشکند یا کدر شود و خط و خش زیادی روی آن ایجاد شود.

 

هر شب و صبح ناخن‌هایتان را با روغن‌های خالص گیاهی مانند روغن زیتون و نارگیل چرب کنید و بمالید. حتما قبل از خواب ناخن‌هایتان را روغن‌مالی کنید.

هر روز برای چند دقیقه دست‌هایتان را در آب ولرم و لیمو قرار دهید تا دست‌ها استراحت کرده و ناخن‌های شما محکم شود.

 

از انجام کارهای آسیب رسان به ناخن پرهیز کنید. مثلا سعی نکنید ناخن را در درز نازک چیزی قرار دهید و آن را جدا کنید چون ناخن شما می‌شکند یا کج می‌شود.

 

ناخن هایتان را خیلی بلند نگه‌ندارید. آن را مرتب کنید و سوهان بکشید.  اندازه بلندی ناخن باید یک میلیمتر بالاتر از گوشت آن باشد.

 

برای سوهان کشیدن به ناخن باید اصول آن را بلد باشید.

 

برای سوهان کشیدن توجه کنید که فقط باید بافت مرده را سوهان کشی کنید. برای این کار از سوهان‌های نازک استفاده کنید. سوهان را زیر ناخن قرار دهید و در حدی که آن را صاف کنید سوهان بکشید.

البته بهتر است قبل از سوهان کشی قد ناخن‌ها را بررسی و همه ناخن‌هایتان را یک اندازه کنید.

 

همه ناخن‌ها را به یک شکل سوهان بکشید. نباید یک ناخن مربع و ناخن دیگر گرد باشد. همه باید به یک شکل باشند.

 

ناخن هایی با فرم مربعی شکل یا گرد که پهنای بیشتری نسبت به ارتفاع دارند باعث میشوند انگشت هایتان کوتاه و پهن به نظر برسند. پس اگر انگشت های تقریبا کوتاه و پهنی دارید دور این مدل ها را خط بکشید.

 

از لاک‌های ویتامینه استفاده کنید. بهتر است بیشتر از پولیش استفاده کنید و در مواقعی که به مهمانی می‌روید از لاک های رنگی استفاده کنید.

 

حتما باید از پوست دستتان هم مراقبت کنید ویتامین بخورید و حتما از کرم‌های ویتامینه برای دستهایتان استفاده کنید تا پوست دستتان نرم و بی‌چروک باشد چرا که به زیبایی ناخن‌ها کمک می‌کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.