2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
حرف‌های تکاندهنده یک دلال خرید و فروش نوزادان ؛ دختر می‌خواهید 3 میلیون بیعانه بدهید

حرف‌های تکاندهنده یک دلال خرید و فروش نوزادان ؛ دختر می‌خواهید 3 میلیون بیعانه بدهید

می‌گوید« 50میلیون بدهید و بچه را تحویل بگیرید» بعد هم عکسی از یک نوزاد می‌فرستد و می‌گوید «این پسر بچه 10 روزه را داریم اگر می‌خواهید می‌توانید این را بگیرید!»

دوات آنلاین-وضعیت اقتصادی تاثیر بسزایی در بروز آسیب‌ها‌ی اجتماعی دارد به طوری که در شرایط نابسامان کنونی شاهدیم آسیب‌ها‌ی اجتماعی روز به روز بیشتر می‌شود. کافی است چند دقیقه‌ای را روبه روی یکی از بیمارستانهای شلوغ مرکز یا پایین شهر سپری کنید، محال است با یک یا چند مورد فروش نوزاد مواجه نشوید!

 

تا قبل از این گرانی‌ها‌ بچه را بین 20 تا 25 میلیون تومان می‌فروختند اما این طور که معلوم است گرانی بر این موضوع نیز تاثیر گذاشته و این روزها قیمت 50 میلیون برای خرید کودکان پیشنهاد می‌شود! این عمل اگر چه به صورت پنهانی رخ می‌دهد و هیچ وقت آماری از آن ارائه نمی‌شود اما وجود آن غیرقابل انکار است؛ با این حال چیزی که امروز شاهد آن هستیم این است که به دلیل همان وضعیت نابسامان اقتصادی که این روزها مردم با آن روبه رو شده‌اند و موجب رشد قارچ گونه آسیب‌ها‌ی اجتماعی زیر پوست شهر شده، علاوه بر دنیای واقعی، فضای مجازی نیز دستخوش آسیب‌ها‌ی اجتماعی شده و شاهدیم که فروش نوزادان در فضای مجازی اتفاق می‌افتد! حالا شاهدیم که آسیبی مثل فروش نوزاد که تا دیروز زیر پوست شهر انجام می‌شد امروز به سطح شهر آمده و به صورت علنی اتفاق می‌افتد!

 

50میلیون بدهید و بچه را تحویل بگیرید!

در اینستاگرام با صفحه‌ای رو به رو می‌شویم که با یک تبلیغ، خود را فروشنده تخمک و نوزاد معرفی می‌کند! متن تبلیغات به این شرح است« پدران و مادرانی که نازایی دارند و چندین سال است که باردار نشده‌اند، شرایط واگذاری داریم. کسانی که مشکل نازایی دارند و میتوانند سرپرستی بچه برعهده بگیرند برای اطلاعات بیشتر به این آیدی پیام دهد» برای اطلاعات بیشتر به دایرکت صفحه می‌روم و خود را به عنوان خریدار کودک معرفی می‌کنم و شرایط واگذاری نوزاد را می‌پرسم، در جواب می‌گوید« 50میلیون بدهید و بچه را تحویل بگیرید» بعد هم عکسی از یک نوزاد می‌فرستد و می‌گوید «این پسر بچه 10 روزه را داریم اگر می‌خواهید می‌توانید این را بگیرید!» می‌پرسم اگر دختر بخواهم چه و او جواب می‌دهد « باید بیعانه بگذارید و بعد بچه را تحویل بگیرید! همان موقعی که بچه در بیمارستان به دنیا می‌آید به شما تحویل داده می‌شود؛ این بچه‌ها‌ با مدرک واکسینه هستند و ازدواج پدر و مادرشان شرعی است اما چون نیاز به پول دارند بچه شان را واگذار می‌کنند!» شماره اش را می‌گیرم تا برای انجام معامله با او تماس بگیرم. انگار که قرار است یک جسم مورد خرید و فروش قرار بگیرد، کالایی فروخته شود و در عوض آن پولی دریافت شود! انگار نه انگار که پای زندگی و آینده یک کودک در میان است! کودکی که قرار است فروخته شود تا عده‌ای پول به جیب بزنند!

 

ادعای اینکه خودمان شناسنامه می‌گیریم!

برای اطلاع بیشتر با شماره‌ای که داده‌اند تماس می‌گیرم؛ خانمی جواب می‌دهد و وقتی از او می‌پرسم شما مادر بچه هستید، می‌گوید: «نه من خودم پرستار هستم، خیلی‌ها‌ زیر پست‌ها‌ی من در فضای مجازی فحش دادند اما واقعیت این است که این مادر‌ها‌ را دکتر‌ها‌ به ما معرفی می‌کنند، این مادرها معمولا در کار اهدا تخمک هستند اما وقتی که می‌بینند درآمد واگذاری بچه بهتر است تصمیم می‌گیرند که بچه‌دار شوند و آن‌ها‌ را واگذار کنند. این بچه‌ها‌ هم طبیعی به دنیا می‌آیند و هم سزارین اما 99 درصد شان به صورت سزارین به دنیا آمده‌اند. مادرها در قبال کاری که انجام میدهند هزینه اش را دریافت می‌کنند، بعضی خانواده‌ها‌ یا بیمارستان‌ها‌ ریسک نمی‌کنند و حاضر نیستند که بچه را واگذار کنند.»

 

او در ادامه ادعا می‌کند: «ما در ثبت احوال آشنا داریم و یک فرد کار گرفتن شناسنامه را انجام می‌دهد و بین 12 تا 15 روز شناسنامه می‌گیریم. معمولا خانواده‌ها‌یی که بچه را به آن‌ها‌ واگذار می‌کنیم در اولین اقدام برای اینکه مطمئن شوند شناسنامه جعلی نیست برای او حساب باز می‌کنند یا برای گرفتن یارانه اقدام میکنند، برخی از آن‌ها‌ هم از ثبت احوال استعلام می‌گیرند!»

 

فقط با زن و شوهر‌ها‌ی عقدی کار می‌کنم!

از او می‌پرسم از کجا معلوم بچه ایدز نداشته باشد؟ چون اگر پدر و مادر ایدز داشته باشند در زایمان طبیعی بچه‌ها‌ به ایدز مبتلا می‌شوند و او در جواب توضیح می‌دهد: «ما خانواده‌ها‌ را معمولا بین سه تا چهارمین ماه بارداری شناسایی می‌کنیم و می‌دانیم که کی هستند و کی نیستند! به همین دلیل تمام مدارک این خانواده‌ها‌ موجود است و آنها اکثرا زن و شوهر عقدی هستند، من با آدم‌ها‌یی که صیغه نامه داشته باشند کار نمی‌کنم مگر اینکه زن شرایطی را نشان بدهد که در گذشته با شوهرش مشکل داشته و جدا شده است و حالا صیغه شده است و از همسر صیغه‌ای اش باردار است! ما بچه‌ها‌ را با مدارک می‌فرستیم وگرنه هیچ بچه‌ای بدون مدارک و بدون هیچ‌گونه اطلاعاتی واگذار نمی‌شود! عکس بچه‌ای که برای شما فرستادیم نوزاد پسر ده روزه‌ای است که در بیمارستان... به دنیا آمده است. البته من خودم در تهران مشغول کار هستم!»

 

دختر می‌خواهید 3 میلیون بیعانه بدهید!

از او می‌پرسم اگر من بچه دختر بخواهم باید چه کاری انجام دهد و او می‌گوید: «چون دختر خیلی کم است معمولا دختر‌ها‌یمان رزروی هستند! در حال حاضر 2کیس دختر همین امروز به من معرفی شده است که یکی از آن‌ها‌ 20 اسفند به دنیا می‌آید و آن یکی 27اسفند به دنیا می‌آید! بعد از آن هم کسی کار نمی‌کند، اگر هم کسی به ما بخورد بچه واگذار می‌شود، هزینه آن دریافت می‌شود و شناسنامه اش می‌ماند برای 15 فروردین به بعد! البته یک مادر دیگری هم دارم که 20 فروردین زایمان دارد شما باید یک بیعانه کوچک بگذارید که ما متوجه شویم بچه را می‌خواهید، هزینه کلی بچه 47 تا 50میلیون است، ما 3میلیون خودمان بر میداریم، در واقع همه هزینه‌ها‌ را بر آورد کرده ا یم و بعد قیمت داده ایم. یک ریال هم نمی‌توانیم پایین تر بیاییم. وی ادعا می‌کند چون 12میلیون تنها پول شناسنامه بچه‌ها‌ می‌شود. الان به این‌اندازه است ممکن است اگر الان رزرو نکنید بعد از عید افزایش قیمت داشته باشیم. قیمت دختر و پسر تفاوتی ندارد و اگر می‌خواهید باید 3 میلیون بیعانه بدهید باید این مبلغ را بدهید تا اعضا دستشان بچرخد. من مبلغ زیادی از شما نمی‌خواهم چون دزدی نمی‌کنم! در این کار اعتماد خیلی مهم است و حرف اصلی را می‌زند. من از شما بیعانه می‌گیرم و زمانی که شناسنامه را با بچه تحویل دادم بقیه مبلغ را دریافت می‌کنم!»

 

به امید روزی که دنیا جای بهتری برای کودکان باشد

این روزها همه چیز به فروش می‌رسد حتی کودکان، جامعه‌ای که قرار است مکان امنی برای کودکان باشد اما عده‌ای امنیت کودکان را به خطر‌انداخته‌اند! کودکانی که یا مورد آزار و اذیت می‌گیرند یا فروخته می‌شوند و یا به گدایی و کیف قاپی گماشته می‌شوند! شرایط اقتصادی هم دلیل اصلی این آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌آید!

 

نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که بدانیم فضای مجازی تنها دلیل ایجاد چنین آسیبی نیست که با فیلتر آن بتوان این مشکل را ریشه کن کرد بلکه این موضوع ریشه در شرایط بیرونی جامعه هم دارد و دقیقا در شرایطی که فضای مجازی نیز وجود نداشته باشد این موضوع اتفاق می‌افتد! فضای مجازی تنها این مسائل را پررنگ می‌کند تا زشتی و پلشتی این آسیب‌ها‌ی اجتماعی بیش از پیش به چشم بیاید.

 

منبع:آفتاب یزد

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
من 1399/01/13
البته اون خانم ماما بودن نه پرستار.پرستار اصلا بازنان باردار وزایشگاه کاری نداره

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.