2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چگونه رنگ لباس‌هایمان را ست کنیم؟

چگونه رنگ لباس‌هایمان را ست کنیم؟

ست کردن رنگ لباس کار چندان دشواری نیست و مهمترین چیزی که مردم باید بدانند این است که رنگ سرد را از رنگ گرم به خوبی تشخیص دهند. این اولین گام برای رنگ شناسی و ست کردن رنگ‌هاست.

دوات آنلاین-ست کردن لباس یکی تکنیک است که بسیاری از مردم آن را بلد نیستند و از روش ساده آن یعنی ست کردن رنگ‌های پایه با رنگ های دیگر استفاده می‌کنند.

 

نازی امینی طراح مد و لباس به دوات آنلاین می‌گوید:

 

ست کردن رنگ لباس کار چندان دشواری نیست و مهمترین چیزی که مردم باید بدانند این است که رنگ سرد را از رنگ گرم به خوبی تشخیص دهند. این اولین گام برای رنگ شناسی و ست کردن رنگ‌هاست.

 

اگر رنگ‌ها را به خوبی نمی‌شناسید و هنوز آنقدر حرفه‌ای نشده‌اید که به درستی رنگ‌ها را با هم ست کنید از روش قدیمی و رایج یعنی همان ترکیب رنگ‌های اصلی با سایر رنگ‌ها استفاده کنید.

 

رنگ هایی همچون سفید، مشکی و طوسی با اکثر رنگ های دیگر قابل ست شدن هستند و میتوانید آن ها را با هر رنگی که دوست دارید ست کنید.

تاثیر رنگ‌ها روی زبان بدن را بدانید و درباره آن مطالعه کنید. در این صورت می‌توانید زبان بدن خود را آگاهانه انتخاب کنید.

 

توجه داشته باشید تماشای رنگ های گرم همچون خردلی و قهوه ای باعث ایجاد روحیه‌ای و بانشاط خواهد شد. همچنین تماشای رنگ های سرد همچون آبی باعث آرامش می‌شود.

 

طبف رنگ قرمز بسیار پرطرفدار است. شما می‌توانید رنگ های زرد، آبی، سفید و مشکی و طوسی را با طیف رنگی قرمز ست کنید. اگر لباس شما نارنجی است می‌توانید علاوه بر رنگ‌هایی که گفته‌شد این رنگ را  با رنگ های بنفش، ارغوانی هم ست کنید.

سبز رنگ پرطرفداری است به شرط آنکه بدانید چطور آن را ست کنید. سبز رنگ سردی است و باید توجه کرد که استفاده تک رنگ آن در لباس چندان زیبا نیست. بنابراین بهتر است آن را با رنگ مناسب خودش ست کنید. علاوه بر رنگ‌های اصلی مانند سفید، مشکی و طوسی می‌توانید سبز را با سرمه‌ای، لیمویی، زرد و خردلی ،قهوه‌ای تیره  ست کنید و اطمینان داشته باشید ترکیب زیبایی با سبز می‌سازند.

 

لباس بنفش قابل ست شدن با رنگ های صورتی، یاسی، طوسی، طلایی و زرد و البته سبز را دارد به شرطی که سبز غالب باشد.

 

لباس آبی کمرنگ را با رنگ های زرشکی، بادمجانی و سفید ست کنید. لباس آبی پررنگ را میتوانید با رنگ های زرد، طیف قرمز و به طور خاص زرشکی، مشکی و طوسی هماهنگ کنید.

لباس هایی که زرد رنگ هستند را باید با رنگ ها سرمه ای، بنفش، قرمز و مشکی هماهنگ کنید.

 

قهوه ای رنگ سختی است طیف رنگی که با آن ست می‌شود چندان زیاد نیست بهتراست با طیف رنگی خودش ست شود  را با رنگ های کرم، بژ، خردلی رنگ‌های مناسبی هستند.

 

صورتی را هم می‌توانید با  سفید، طوسی، آبی فیروزه ای و قرمز هماهنگ کنید.

 

توجه داشته‌ باشید رنگ‌های اصلی را می‌توانید با هر رنگی ترکیب و استفاده کنید. هرچند ترکیب رنگ‌های پایه رایج است اما ترکیب رنگ‌های دیگر را با دقت باید انجام داد.

 

به طور کلی  ترکیب رنگ‌ها و اینکه آیا استایل شما را زیباتر می‌کند یا خیر چیزی است که فاکتور‌های دیگر از جمله فرم اندام و ویژگیهای اندامی فرد، رنگ پوست و حتی خصوصیات و ویژگیهای رفتاری فرد هم در آن تاثیر دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.