2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چه رنگ هایی برای ظرف‌های سفره هفت سین عید نوروز مناسب است

چه رنگ هایی برای ظرف‌های سفره هفت سین عید نوروز مناسب است

رنگ‌های مختلفی برای سفره هفت سین استفاده می‌شود، آبی فیروزه‌ای و سبز فیروزه‌ای دو رنگی است که به صورت سنتی‌ برای هفت‌سین استفاده می‌شود.اگر تصمیم‌دارید از این دو رنگ استفاده کنید حتما باید لوازمی که استفاده می‌کنید هم سنتی باشد.

دوات آنلاین-آبی فیروزه‌ای رنگ سنتی هفت‌سین است اما رنگ‌های مختلفی که مد روز است برای هفت‌سین استفاده می‌شود و زیبایی خاص خودش را دارد.

 

 سارا جعفری متخصص تشریفات درباره رنگ مناسب برای سفره هفت‌سین می‌گوید:

 

رنگ‌های مختلفی برای سفره هفت سین استفاده می‌شود، آبی فیروزه‌ای و سبز فیروزه‌ای دو رنگی است که به صورت سنتی‌ برای هفت‌سین استفاده می‌شود.

 

اگر تصمیم‌ دارید از این دو رنگ استفاده کنید حتما باید لوازمی که استفاده می‌کنید هم سنتی باشد. مثلا از انواع ظروف سفالی و سرامیک که رنگ فیروزه‌ای دارند می‌توانید استفاده کنید.

 

این ظروف بهتر است خیلی بزرگ نباشد اگر از ظروفی استفاده کنید که ترکیب آن هم سنتی باشد زیبایی سفره هفت‌سین شما چند برابر می‌شود. مثلا می‌توانید از سفالهایی با نقش‌های ماهی، یا صور فلکی استفاده کنید که بسیار زیباست. در این ظروف که به صورت نعلبکی یا پیش‌دستی ساخته می‌شود انواع سین‌ها را قرار دهید.

 

پیاله هم از جمله ظروفی است که می‌تواند استفاده کنید و در سفره هفت‌سین قرار دهید.

نوع دیگری از ظروف لیوان‌ها و ظروفی است که نقاشی‌های طلایی روی آن است و آبی و زرشکی آن بسیار رایج است. روی این ظروف نقش‌هایی از مردان قاجاری با قلم طلایی کار می‌شود که بسیار هم زیباست.

 

اگر از این سبک ظروف استفاده کردید می‌توانید ازپارچه‌ای حریر به جای ترمه  برای آن استفاده کنید که تک رنگ باشد.

ظروف گلی دیگر ظروفی است که می‌تواند یک هفت‌سین خاص برای شما درست کند. ظروف گلی سفال‌های رنگ نشده‌ای هستند که به رنگ طبیعی‌شان به فروش می‌روند. از آنجایی که رنگ این ظروف رنگ خاک است حتما باید از یک پارچه رنگی و شمع‌هایی که تزئین و رنگ بیشتری دارند استفاده کنید تا تک‌رنگی و بی‌رنگی این ظروف را بگیرید.

 

استفاده از گل مخصوصا گل سرخ از جمله کارهایی است که در سفره هایی با ظروف گلی حتما باید استفاده کنید. می‌توانید از ترمه‌ای با زمینه زرشکی هم استفاده کنید.

 

اگر می‌خواهید یک هفت‌سین مدرن داشته‌باشید می‌توانید از رنگ‌های دیگر چون بنفش ، زرد و سبز استفاده کنید. زمینه بنفش یا پارچه‌ای که به جای سفره استفاده می‌کنید می تواند از ساتن استفاده کرد ساتن براق بنفش با ظروفی کریستال یک هفت‌سین زیباو مدرن برایتان درست می‌کند. اگر می‌خواهید هفت‌سین کلاسیک داشته باشید از کریستال‌هایی که طراحی های طلایی و کارشده‌است استفاده‌کنید.

می‌توانید از شمع‌های رنگی استفاده کنید. تقابل و درخشش و انعکاس رنگ‌ها در هفت‌سین‌هایی که با این ظروف تهیه می‌شود بسیار خاص و زیباست.

 

ساتن‌های طلایی، فیروزه‌ای و قرمز هم می‌تواند زیبایی خاصی به این هفت‌سین‌ها بدهد.

 

نکته‌ای که باید در همه انواع هفت‌سین رعایت کرد این است که هارمونی در آن حفظ شود. نباید هر بخش از هفت‌سین را با یک ظرف درست کرد و ست بودن و هارمونی بسیار در هفت سین مهم است و در واقع حرف اول را می‌زند شما حتی می‌توانید از چوب استفاده کنید. ظروف چوبی هم به دلیل اینکه برگرفته از طبیعت است بسیار خاص و زیبا است و می توانید با استفاده از گل‌های رنگی و مواد هفت‌سین آن را زیبا کنید. اما باز هم تاکید می‌کنم حتما باید هارمونی در هفت‌سین حفظ شود.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1402/06/28
من گاهی وقتها یادم میره ساعت ها رو نگاه کنم ببینم رو چه زمانهای هست
ناشناس 1399/12/29
از کجا می تونم این ظرفها رو پیدا کنم؟

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.