2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
همه آنچه باید برای خرید مبل مناسب بدانید

همه آنچه باید برای خرید مبل مناسب بدانید

دوات آنلاین-تعویض مبلمان خانه کاری گرانقیمت است و چیزی نیست  که بتوان هر سال یا هرچندماه یکبار انجام داد به همین خاطر بهتر است دقت لازم را در این خصوص انجام دهید. اگر قصد دارید که مبلمان خانه‌تان را به طور کامل عوض کنید یا اگر قصد دارید که روکش آن را تغییر دهید باید به نکاتی توجه داشته باشید تا مجبور نشوید دوباره برای آن هزینه کنید.

 

حتما شما هم با این مساله روبه‌رو شده‌اید که وقتی وارد بازار مبل می‌شوید همه ست‌ها به نظرتان زیبا می‌آید و همین امر هم انتخاب را برای شما سخت می‌کند.اما چند نکته بسیار مهم وجود دارد که حتما باید رعایت کنید.

محمد گودرزی طراح دکوراسیون به دوات آنلاین می‌گوید :

 

مهمترین نکته ای که باید در انتخاب مبل در نظر گرفت تناسب ابعاد آن و متراژ خانه‌است این امر البته مساله‌ای فارغ از این است که بخواهید چه مبل با چه جنسی خریداری کنید.

 

نکاتی درباره خریداری مبل وجود دارد که حتما باید بدانید مثلا اگر همه مسایل متراژ خانه و تناسب  وسایل خانه با مبل و... را در نظر گرفته و تصمیم به خریداری از مبل گرفته‌اید حالا باید ویژگیهای یک مبل خوب را بدانید.

 

اگر قصد دارید مبلی با جنس پارچه‌ای بخرید باید بدانید که جنس پارچه باید طوری باشد که در برابر خراشیدگی و ساییدگی مقاوم باشد مثلا پارچه های کتان، چرم و پشم گزینه های مناسبی برای رومبلی هستند.

 

از بین جنس‌هایی که گفته شد پارچه های کتان برای رومبلی بسیار مناسب هستند زیرا در برابر ساییدگی و خراشیدگی مقاوم اند. پارچه های کتان نخ کش نمیشوند و تغییر رنگ نمیدهند.

 

این پارچه‌ها دقیقا مانند کتان که برای لباس استفاده می‌شود میزان مقاومت و انعطاف لباسهای کتان به خوبی نشان می دهد وقتی این پارچه تبدیل به پارچه مبل می‌شود چه قابلیت‌هایی دارد.

 

یکی دیگر از انواع روکش مبل چرم است، چرم از راحت‌ترین روکش‌ها محسوب می‌شود،به مرور زمان نرم تر و لطیف تر میشوند، تمیز کردن آن ها فوق العاده راحت است.

 

پشم هم نوع دیگری از پارچه‌ای است که برای مبل استفاده می‌شود هرچند پشم بسیار مقاوم است اما نکات منفی هم دارد مثلا اینکه ممکن است زبربودن آن بدن شما را اذیت کند. در تابستان وقتی روی آن می‌نشینید احساس گرمای زیادی کنید. بنابراین روکش پشم بیشتر برای خانه‌هایی مناسب است که در مناطق سردسیر هستند.

اگر قصد دارید از رنگ‌های روشن در مبلمان خانه استفاده کنید بهتر است از رنگ‌های ملایم باشد چراکه رنگ‌های تند با توجه به اینکه مبلمان از وسایل اصلی خانه‌است حجم زیادی از رنگ خانه شما را می گیرد و این تندی ممکن است دست شما را در ترکیب رنگ ببندد و البته فضای خانه را آزار دهنده کند.

 

بنابراین نکته‌ای که حتما باید در نظر بگیرید این است که از رنگ‌های تند استفاده نکنید. در انتخاب سبک مبل هم حتما باید فضای خانه، سبک زندگی و میزان مصرف در نظرگرفته شود. مثلا اگر شما چندفرزند کوچک دارید مبلمان استیل انتخاب مناسبی نیست چون این مبلمان به مراقبت نیاز دارد و نمی‌توان بسیار از آن استفاده کرد و انتظار داشت که فرسوده هم نشود.

 

برای کسانی که بچه‌های کوچک دارند مبل‌های راحتی مناسب است چون فضای استراحت نیز دارد و بچه‌ها می‌توانند روی آن به راحتی دراز بکشند و تلویزیون تماشا کنند.

 

اگر قرار است مبل‌هایتان چندکاره باشند یعنی هم خودتان از آن استفاده کنید و هم مهمان از آن استفاده کند بهترین انتخاب مبل راحتی است.

 

 

مبلمان مدرن، کلاسیک، سلطنتی، ال ، چستر، راحتی و ... هر کدام زیبایی خاص خودشان را دارند اما بازهم تاکید می‌کنم مساله مهم این است که بتوانید  میان سبک چیدمان خانه و موارد استفاده آن هماهنگی برقرار کنید.

 

هرچند گرانترین و بادوام‌ترین مبلها از چوب گردو درست می‌شوند اما لمینت‌ها هم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد چراکه قیمت پایین‌تری دارد و با اینکه زیبایی به اندازه چوب گردو ندارد اما ترکیب پارچه‌ای که روی آن استفاده می‌شود می تواند زیبایی آن را حفظ کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.