2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چگونه از پوسیدگی دندان‌ها پیشگیری کنیم؟

چگونه از پوسیدگی دندان‌ها پیشگیری کنیم؟

اغلب تصور می‌شود که برای برطرف‌کردن پوسیدگی دندان و درمان آن باید فقط به دندان‌پزشک مراجعه کرد اما گاهی می‌توان این مشکل را با درمان‌های خانگی و مواد طبیعی برطرف نمود. در اینجا قصد داریم شما را با راهکارهای طبیعی و ساده آشنا کنیم تا از پوسیدگی دندان جلوگیری کنید و دندان‌های خود را در بهترین حالت حفظ کنید.

دوات آنلاین-پوسیدگی دندان به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و تجمع باکتری و پلاکت‌ها اتفاق می‌افتد. البته گاهی نیز به دلیل کمبود مواد معدنی در رژیم غذایی ممکن است دندان دچار پوسیدگی بشود.

 

به گزارش زندگی آنلاین ، اغلب تصور می‌شود که برای برطرف‌کردن پوسیدگی دندان و درمان آن باید فقط به دندان‌پزشک مراجعه کرد اما گاهی می‌توان این مشکل را با درمان‌های خانگی و مواد طبیعی برطرف نمود. در اینجا قصد داریم شما را با راهکارهای طبیعی و ساده آشنا کنیم تا از پوسیدگی دندان جلوگیری کنید و دندان‌های خود را در بهترین حالت حفظ کنید.

 

کره و روغن جگر ماهی

روغن موجود در کره و روغن جگر ماهی سرشار از ویتامین A، D و K هستند که به بهداشت دهان و دندان کمک فراوانی می‌نمایند. می‌توانید از هر یک از این منابع به طور جداگانه استفاده کنید و یا کپسول‌های حاوی هر دو ماده را مصرف کنید.

 

روغن نباتی

روغن نباتی تا حدودی عفونت دندان را از بین خواهد برد و درد دندان را نیز تسکین می‌دهد لذا کافی است یک فنجان کوچک را پر از روغن نباتی کرده و دهان خود را به مدت یک دقیقه به وسیله آن شستشو دهید و سپس آن را به بیرون تف کنید.

 

لیمو

لیمو ترش برای سلامتی فواید بسیار زیادی دارد و سرشار از ویتامین ث است. جویدن یک تکه لیمو باکتری‌های مضر موجود در دهان را از بین می‌برد و درد دندان را تسکین می‌دهد. این یکی از ساده‌ترین راه‌‌های درمان خانگی پوسیدگی دندان است.

 

روغن میخک

روغن میخک یکی از روغن‌های رایج در تمام خانه‌ها و آشپزخانه‌ها دیده می‌شود. مقداری روغن میخک را با نوک انگشت به دندانی که دچار پوسیدگی شده بمالید.این کار به مقدار قابل توجهی درد ناشی از پوسیدگی و حفره دندان را تسکین می‌دهد.

 

دهان ‌شویه حاوی فلوراید

فلوراید برای دندان‌ها بسیار مفید است. از آنجایی که کمبود مواد‌معدنی در رژیم غذایی ممکن است باعث ایجاد پوسیدگی در دندان‌ها شود، استفاده از فلوراید برای رساندن مواد معدنی به دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی آنها توصیه می‌شود.

 

استفاده از خردل

سنگ نمک و خردل اجزای ثابت آشپزخانه های هندی هستند و تقریبا هر روز از آن‌ها استفاده می‌شود. ۲ قاشق روغن خردل را با نمک مخلوط کنید و ترکیب را به طور مرتب به دندان‌های خود بمالید. ۳ تا5 دقیقه صبر کنید و بعد دهان را بشویید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.