2024/04/17
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
200 میلیون زن و دختر در معرض خطر ختنه

200 میلیون زن و دختر در معرض خطر ختنه

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: ختنه زنان یک نقض غم انگیز حقوق بشر است که زنان و دختران زیادی را در همه جای جهان تحت تاثیر قرار داده است و هر ساله تقریبا چهارمیلیون دختر در معرض این خطر هستند.

دوات آنلاین-دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: ختنه زنان یک نقض غم انگیز حقوق بشر است که زنان و دختران زیادی را در همه جای جهان تحت تاثیر قرار داده است و هر ساله تقریبا چهارمیلیون دختر در معرض این خطر هستند.

 

به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش در پیامی به مناسبت روز بین المللی عدم تحمل ختنه زنانه (6 فوریه 2019 مصادف با 17 بهمن ماه) گفت: امروزه حدود 200 میلیون زن و دختر در معرض این اقدام مضر قرار دارند.

 

وی در پیام خود افزود: ختنه زنان یک نقض غم انگیز حقوق بشر است که زنان و دختران زیادی را در همه جای جهان تحت تأثیر قرار داده است.

 

گوترش ادامه داد: این اقدام در واقع انکار منزلت آنان است که سلامت زنان و دختران به خطر می اندازد و باعث درد و زج غیرضروری و حتی مرگ آنان می شود.

 

گوترش تاکید کرد: ختنه زنان ریشه در نابرابری جنسیتی و عدم تعادل قدرت دارد و با محدود کردن فرصت ها برای دختران و زنان، آنان را از تشخیص حقوق و ظرفیت کامل شان باز می دارد.

 

وی با اشاره به اینکه امروزه حدود 200 میلیون زن و دختر در معرض این اقدام مضر قرار گرفه اند گفت: هر ساله تقریبا چهارمیلیون دختر در معرض این خطر هستند. آرمان های توسعه پاییدار خواستار از بین بردن ختنه زنانه تا سال 2030 است. سازمان ملل متحد با بازیگران جهانی، منطقه ای و ملی همکاری و از ابتکارات یکپارچه و جامع برای رسیدن به این هدف حمایت می کند.

 

دبیرکل سازمان ملل متحد بیان کرد: مبارزه با ختنه زنانه بخش اصلی تلاش های ما را در زمینه «ابتکار در کانون توجه قراردادن امحای ختنه زنانه» در برگرفته که با مشارکت اتحادیه اروپا برای از بین بردن تمام اشکال خشونت علیه زنان و دختران، معرففی شده است.

 

وی افزود: با تعهد سیاسی قوی، شاهد تغییر مثبت در چند کشور هستیم. اگر روند فعلی ادامه یابد این پیشرفت ها از رشد سریع جمعیت در مناطقی پیشی می گیرد که ختنه زنانه در آنجا متمرکز است.

 

گوترش گفت: در این روز عدم پذیرش ختنه زنانه، خواستار اقدام فزاینده، هم نوا و جهانی برای خاتمه دادن به ختنه زنانه و حمایت کامل از حقوق بشر همه زنان و دختران هستم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.