2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
راهنمای کامل خرید کفش مناسب

راهنمای کامل خرید کفش مناسب

تنوع ظاهری کفش‌ها بسیار زیاد است و تقریبا همه سلیقه‌ها را دربرمی‌گیرد اما متاسفانه بسیاری از این کفش‌ها استاندارد نیستند و سلامت پا در آنها به خطر می‌افتد. توجه داشته باشید اگر کفشی استاندارد باشد قطعا پای شما را فشار نمی‌دهد

دوات آنلاین-تنوع  کفش در طرح و مدل آنقدر زیاد است که همین وفور شاید باعث شود ابتدا تصور کنیم چندان کار سختی نداریم اما مشکل اینجاست که تنوع ظاهری در کفش‌ها زیاد است اما استاندارد‌هایی که باید رعایت شود در همه کفش‌ها وجود ندارد.

 

نازی فتحی طراح مد به دوات آنلاین می‌گوید: ت

 

نوع ظاهری کفش‌ها بسیار زیاد است و تقریبا همه سلیقه‌ها را در برمی‌گیرد اما متاسفانه بسیاری از این کفش‌ها استاندارد نیستند و سلامت پا در آنها به خطر می‌افتد.

 

توجه داشته باشید اگر کفشی استاندارد باشد قطعا پای شما را فشار نمی‌دهد و از همان ابتدا در آن احساس راحتی دارید.

 

به طور کلی بهترین کفش، کفشی است که پاشنه ای متوسط (تقریبا 2 سانتی متری) دارد و نوکش گرد است و به پنجه ها آسیب نمی زند.

 

در خرید کفش به این نکته دقت داشته باشید که پاشنه اش زیاد بلند نباشد و اگر اصرار دارید کفش پاشنه بلند بپوشید دست کم آن را پهن و یکدست انتخاب کنید تا بهتر بتوانید تعادل تان را حفظ کنید.

بهتر است خرید کفش را برای ساعات آخر شب بگذارید چون پا در شب به دلیل فعالیتی که دارد ورم می‌کند بنابراین سایز بزرگتری دارد.

 

در کفش های پاشنه بلند، کفی میزان فشار به پا را اندکی کاهش می دهد. برخی از کفش های پاشنه بلند در بخش پنجه بسیار نازک هستند. کفی باعث می شود از فشار وارده به پنجه های شما کاسته شود. برای کفش های تخت نیز ماجرا به همین گونه است. کفی از ایجاد فشار و تنش به پا ها جلوگیری می کند.

 

برای انتخاب کفش راحت نمونه هایی را انتخاب کنید که اولاً کف آن ها ضخیم باشد. ثانیاً داخل کفش، کفی تعبیه شده باشد.

 

در صورتی که کفش شما فاقد کفی است، باید اندازه آن را طوری انتخاب کنید که با گذاشتن کفی جداگانه، کفش به پایتان تنگ نباشد. یعنی سایز کفشتان را اندکی بزرگ تر انتخاب کنید.

 

البته برای برخی مراسم خاص پاشنه های باریک شاید زیباتر جلوه کنند. اما در کل هرچه پاشنه کفش شما پهن تر باشد، موقع پوشیدن راحت تر خواهد بود.

 

پاشنه پهن میزان فشار را بر روی پا های شما کاهش می دهد. در صورتی که به سلامت پاهایتان اهمیت می دهید و انتخاب کفش راحت را در دستور کار دارید، این مورد را حتماً لحاظ کنید.

 

برای استفاده مداوم و روزمره، پوشیدن کفش هایی که پاشنه آن ها باریک است کار عاقلانه ای نخواهد بود.

کفش های جیر و چرم معمولاً قالب پای شما می شوند. هنگامی که این کفش ها را می پوشید کاملاً احساس راحتی می کنید. مثل این است که با پایتان چفت و بست شده باشند. از سوی دیگر، مواد مصنوعی و پلاستیکی این خاصیت را ندارند. این کفش ها یکی از عوامل اصلی اذیت شدن پا و تاول زدن هستند.

 

اگر قصد خرید کفش برای بچه‌ها را دارید حتما باید دقت بیشتری بکنید چرا که استاندارد نبودن کفش بچه‌ها باعث می شود در روند رشد آنها مشکلات جدی ایجاد شود و پاهایشان به درستی و سلامت رشد نکند.

 

برای بچه‌ها کفش بزرگتر از سایز پایشان خریداری نکنید. نهایت بزرگی که می‌تواند کفش بچه‌ها داشته باشد به اندازه یک کفی است. هرچند ممکن است کفش بچه‌ها قبل از غیرقابل استفاده شدن به لحاظ ظاهر دیگر به پایشان نرود چون سرعت رشد بچه‌ها زیاد است اما توجه داشته باشید بزرگ بودن زیاد کفش می‌تواند انگشتان پای آنها را اذیت کند.ضمن اینکه بهتر است برای بچه ها کفش پاشنه بلند نخرید. این کفش‌ها در ناحیه ستون فقرات برای بچه ها مشکلات جدی را ایجاد خواهد کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.