2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چگونه باور کنیم خوشگل و زیبا هستیم؟

چگونه باور کنیم خوشگل و زیبا هستیم؟

مقایسه خودتان با دیگران تنها کمبود، ضعف و ناراحتی برایتان به همراه خواهد داشت، بنابراین از این کار خودداری کنید

دوات آنلاین-آیا من واقعا زشت هستم؟ خوشگلم؟ نمی‌دانم. گاهی احساس زیبایی می‌کنم و برخی مواقع فکر می‌کنم زشت‌ترین آدم روی زمین هستم. چه طور باید واقعیت را بفهمم؟ واقعیت این است که هیچ‌کس روی کره زمین زشت نیست بلکه برخی افراد احساس زشتی می‌کنند. برای این‌که این احساس را از خودتان دور و باور کنید که زیبا و خوشگل هستید باید اندام خودتان را دوست بدارید. چه‌طور؟ راه حل در زیر توضیح داده شده است:

 

با خودتان مهربان باشید

به همان اندازه که با اطرافیان تان مهربان هستند، با خودتان هم مهربان باشید. اگر شما به دوستان تان نمی گویید که در فلان لباس چاق شده اند، پس با گفتن این جملات به خودتان هم انرژی منفی ندهید. از چیزی برای گفتن ندارید، بهتر است که سکوت کنید. مهم نیست که دیگران در مورد شما چه فکری می کنند، این که شما در مورد خودتان چه فکری می کنید، اهمیت دارد. بنابراین نسبت به اندام تان اعتماد به نفس داشته باشید و با او با مهربانی رفتار کنید.

 

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

اگر شما اندام تان را با دیگران مقایسه کنید، هزار دلیل برای دوست نداشتن آن پیدا خواهید کرد.  مقایسه خودتان با دیگران تنها کمبود، ضعف و ناراحتی برایتان به همراه خواهد داشت، بنابراین از این کار خودداری کنید. شاید اندام شما در مقایسه با یک مدل یا حتی یکی از دوستان تان کامل و بی عیب و نقص نباشد، اما هر چه باشد اندام شماست. پس به جای غصه خوردن، این حقیقت را بپذیرید و بدن تان را همانگونه که هست دوست داشته باشید.

 

روی بخش های زیبای بدن تان تمرکز کنید

مطمئنا شما برخی از اندام هایتان را بیشتر از دیگری دوست دارید. به عنوان مثال شما پاهای کشیده و قوی ای دارید یا این که دست هایتان لاغر و عضله ای ست، بهتر است که تمرکزتان را به جای اندام هایی که دوست ندارید، روی نقاط قوت بدن تان بگذارید و از آنها انرژی بگیرید.

 

از ایده آل هایتان بکاهید

اگر هدف شما از بدنی ایده آل، بدن مانکن های مشهور جهان است، بدانید که هیچوقت از بدن تان راضی نخواهید بود. مهمترین درسی که شما باید بگیرید این است که روی توانایی هایتان تمرکز کنید، نه روی غیرممکن ها. مهم نیست که شما چقدر ورزش می کنید، مهم نیست که شکمی شش تکه یا پاهایی قدرتمند ندارید، اما همین که تلاش تان را می کنید و تغییراتی هر چند کوچک را به بدن تان می دهید، ستودنی ست. از ایده آل هایتان بکاهید تا انگیزه بیشتری داشته باشید.

 

کاهش وزن تان را جشن بگیرید

بدن انسان قادر به تغییر است، کافی ست که شما بخواهید. اگر برای کاهش وزن تان تلاش کرده اید، هر تغییری هر چند کوچک را جشن بگیرید. بگذارید بدن شما انگیزه لازم را برای تلاش های بیشتر به دست آورد.

 

از بدن تان مراقبت کنید

یاد بگیرید که بدن تان را دوست داشته باشید و از او مراقبت کنید، آنوقت می بینید که او نیز برای شما چه خواهد کرد. اگر شما به بدن تان رسیدگی کنید، او نیز شما را بی جواب نخواهد گذاشت. افرادی که در رقابت های ورزشی مقام می آورند، به بدن شان اهمیت می دهند. آنها غذاهای سالم می خورند، خوب می خوابند و بیش از توان بدن شان از آن کار نمی کشند. از رو بدن شان نیز زحمات آنها را بی جواب نمی گذارد. بنابراین مراقب بدن تان باشید تا او نیز مراقب شما باشد.

 

سبک زندگی سالمی را دنبال کنید

زمانی که ما با بدن مان به خوبی رفتار می کنیم، آن را بیشتر دوست داریم، حتی اگر نزدیک به ایده آل هایمان هم نباشد. از این رو ما باید روندی را که به ما این حس خوب را منتقل می کند، در زندگی مان به کار گیریم. به عنوان مثال هر روز یا هفته ای 3 بار ورزش کنید، به جای شیرینی، میوه و سبزیجات بخورید یا این که بدن تان را هیدراته نگه دارید. اگر این کارها تبدیل به عادت شود، شما نیز حس بهتری نسبت به بدن تان خواهید داشت.

 

استرس را از بدن تان دور کنید

زمانی که شما استرس دارید، بدن شما هورمون استرس با نام کورتیزول تولید می کند. این هورمون می تواند منجر به اختلالاتی چون اختلال در عملکرد شناختی، اختلال در عملکرد غده تیروئید، عدم تعادل میزان قند خون، افزایش فشار خون و تضعیف سیستم دفاعی بدن شود که در نهایت در روحیه شما نیز تاثیر منفی می گذارد. بنابراین اگر دوست دارید که اندام تان با چنین مشکلاتی مواجه نشود، بهتر است که استرس را از خودتان دور کنید.

 

آنطور که دوست دارید لباس بپوشید

زندگی بسیار کوتاه است بنابراین باید به هر طریقی که می شود از آن لذت ببرید. اگر تا به حال برای پوشیدن لباس هایتان قوانینی تعریف شده را دنبال می کردید، وقت آن است که سبک خودتان را دنبال کنید.به بیان دیگر، طوری که دوست دارید لباس بپوشید. مهم نیست که دیگران در مورد مدل بستن شال شما چه فکر می کنند یا این که لباس های رنگی به شما می آید یا نه، همین که استایل لباس پوشیدن خودتان را داشته باشید، نسبت به اندام تان نیز حس بهتری پیدا خواهید کرد.

 

منبع: برترین‌ها

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.